اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

خرید گندم در زنجان 40 درصد کاهش یافت

مدیر فنی و سرپرست کمیته خرید گندم اداره کل غله و خدمات بازرگانی استان زنجان با اشاره به خرید 250 هزار تن گندم در زنجان گفت: این آمار نسبت به سال قبل 40 درصد کاهش یافته است.

خرید گندم در زنجان 40 درصد کاهش یافت

ستار رحمنی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار کرد: خرید گندم در استان زنجان از اوایل تیرماه آغاز شده است و امروز در حدود چهار ماه است که این کار ادامه دارد.

مدیر فنی و سرپرست کمیته خرید گندم  اداره کل غله و خدمات بازرگانی استان زنجان قیمت خرید گندم امسال را یک هزار و 700 تومان اعلام کرد و گفت: امسال خرید گندم در 40 مرکز انجام شد که بخشی از آن نیز مربوط به تعاون روستایی و بخشی دیگر مربوط به مراکز دولتی بود.

وی با بیان اینکه پس از پایان مهلت خرید گندم که تا 31 شهریورماه اعلام شده بود، دوبار دیگر نیز مهلت خرید تمدید شد، اضافه کرد: در آخرین بخشنامه ابلاغی زمان خرید تا 30 مهرماه تمدید شده است.

رحمنی با اشاره به اینکه تاکنون 250 هزار تن گندم از سوی بخش دولتی و در قالب خرید تضمینی خریداری شده است، تصریح کرد: همچنین 35 هزار تن گندم نیز از سوی بخش خصوصی و به صورت توافقی خریداری شده است.

مدیر فنی و سرپرست کمیته خرید گندم  اداره کل غله و خدمات بازرگانی استان زنجان با بیان اینکه میزان مطالبات گندم‌کاران از این اداره کل 436 میلیارد تومان است، اضافه کرد: تقریبا 100 درصد مطالبات گندم‌کاران پرداخت شده و چند درصد باقیمانده مربوط به خریدهای اخیر است.

وی میزان خرید روزانه طی روزهای اخیر را در حدود 5 تن اعلام کرد و افزود: این خریدها نیز از یک سری مناطق دوردست که با دست برداشت می‌شد انجام شده است.

رحمنی با بیان اینکه سال گذشته بیش از 450 هزار تن گندم در استان زنجان خریداری شده بود، سالی که واقعا در خرید گندم برای زنجان استثنایی بود، تصریح کرد: امسال میزان خرید در حدود 40 درصد کاهش یافته است که البته این امر تنها مختص زنجان نیست و مشمول همه استان‌ها می‌شود.

گفتنی است، استان زنجان سال گذشته جزو 10 استان برتر در خرید گندم بود و به همین دلیل جشن برداشت گندم در استان برگزار شد.

انتهای پیام/73005/ق30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول