اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

اولین گشت‌زنی پلیس نظامی روسیه در «منبج»، بعد از خروج آمریکا

افسر پلیس نظامی نیروهای مسلح روسیه تأیید کرد که اولین گشت‌زنی نظامیان مسکو در شهر «منبج» سوریه به مدت سه ساعت انجام گرفت.

اولین گشت‌زنی پلیس نظامی روسیه در «منبج»، بعد از خروج آمریکا

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «صفر صفروف» افسر پلیس نظامی نیروهای مسلح روسیه امروز (چهارشنبه) در جمع خبرنگاران گفت که پلیس نظامی روسیه با خودروهای زرهی «تیگر» برای اولین بار گشت‌زنی در شهر سوری «منبج» واقع در شرق «حلب» را سازماندهی کردند.

بنا به گزارش خبرگزاری «تاس»، این مقام روس تصریح کرد: «ما برای اولین بار در خیابان‌های شهر (منبج) گشت‌زنی کردیم. وقتی پرچم روسیه نمایان می‌شود، نبرد متوقف می‌شود-نه ترک‌ها و نه کُردها نمی خواهند آسیبی به ما بزنند بنابراین نبرد به واسطه تلاش ما متوقف می‌شود. یک هفته پیش، ما آشکارا نمی‌توانستیم وارد منبج شویم و پرچم خود را نشان دهیم زیرا نظامیان آمریکایی از دو پایگاه نظامی همیشه ما را متوقف می‌کردند و به واسطه درک متفاوت از مناطق تحت مسئولیت، در جاده برای ما مانع ایجاد می‌کردند».

وی در ادامه افزود که اولین گشت‌زنی پلیس نظامی روسیه در خیابان‌های منبج به مدت سه ساعت انجام گرفت و توضیح داد: «ما به کنترل منطقه تحت مسئولیت خود ادامه می‌دهیم. وظیفه اصلی ما، تضمین امنیت جمعیت در زمان حملات خمپاره‌ای طرفین (ترکیه و شبه‌‌نظامیان کُرد) است. ما قبلاً نیز برای بیش از نیمی از سال اینجا بودیم و هیچ مشکلی با کسی نداشتیم».

بر اساس این گزارش، ترکیه بعد از اعلام تصمیم ترامپ و به بهانه ایجاد یک «منطقه امن» برای اسکان آوارگان سوری، عملیاتی نظامی را در شمال سوریه آغاز کرده است و مدعی است که قصد دارد تا عمق ۳۰ تا ۳۵ کیلومتری سوریه پیشروی کند. 

ترکیه علیرغم انتقادات بین‌المللی و تبعاتی که تاکنون این عملیات نظامی برای این کشور به همراه داشته، تأکید کرده حاضر به متوقف کردن عملیات نظامی در شمال سوریه نیست.

روز گذشته نیز روزنامه انگلیسی «گاردین» گزارش کرده بود نظامیان روسیه در حال گشت‌زنی در مناطق ما بین معارضان سوریِ تحت حمایت ترکیه و ارتش سوریه در حوالی منبج هستند. 

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول