اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

وزیر دفاع قطر: تلاش برخی‌ها برای سوق دادن آمریکا به جنگ با ایران شکست خورد

وزیر دفاع قطر با اشاره به اینکه هیچ نشانه‌‌ای از جنگ در منطقه نمی‌بیند، گفت که برخی‌ طرف‌ها سعی کردند آمریکا را به جنگ با ایران سوق دهند اما شکست خوردند.

وزیر دفاع قطر: تلاش برخی‌ها برای سوق دادن آمریکا به جنگ با ایران شکست خورد

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «خالد بن محمد العطیه» وزیر دفاع قطر می‌گوید که اقدام نظامی ترکیه در شمال سوریه، دفاع از خود در برابر گروه‌های تروریستی است و این جرم نیست.

طبق گزارش خبرگزاری آناتولی، وزیر دفاع قطر صبح امروز چهارشنبه در سمینار امنیت جهانی ۲۰۱۹ در دوحه گفت که ترکیه میزبان چهار میلیون پناهجو است و اگر می‌خواست تعامل بدی داشته باسد، دروازه‌های ترکیه را باز گذاشته و اروپا را غرق آوارگان می‌کرد.

العطیه بدون اشاره به نام طرف خاصی، افزود که «طرف‌های زیادی سعی دارند به ترکیه آسیب بزنند.»

این وزیر قطری شیوه عملیاتی نیروهای ترکیه در شمال سوریه را ستود و افزود: «رفتار ترکیه در شهرهای که برای مبارزه با تروریسم وارد آن شده، روشن است و تمامی شهرهایی که نیروهای ترکیه در آن با گروه‌های تروریستی می‌جنگیدند همچنان پابرجا هستند حال آنکه دیگر شهرهای سوریه به دست طرف‌های دیگر تخریب شده‌اند.»

وی اشاره کرد که ترکیه دائما بر تمامیت ارضی سوریه تأکید دارد و اقداماتی که ترکیه در این باره انجام داده، اتحادیه عرب برای حفظ تمامیت ارضی سوریه انجام نداده است.

تلاش‌ برخی‌ها برای جنگ بین آمریکا و ایران شکست خورد

وزیر دفاع قطر همچنین گفت که «با وجود اینکه برخی طرف‌ها سعی کردند جنگی در منطقه رخ دهد، اما معتقدم جنگی نخواهد بود، برخی‌ها سعی کردند آمریکا را به جنگ با ایران بکشانند اما به دلیل درایت رئیس‌جمهور آمریکا شکست خوردند.»

در منطقه رخ دهد، اما معتقدم جنگی نخواهد بود، برخی‌ها سعی کردند آمریکا را به جنگ با ایران بکشانند اما به دلیل درایت رئیس‌جمهور آمریکا شکست خوردند.»

بنابر گزارش وبگاه «العربی‌الجدید»، العطیه دیدار و گفت‌وگو را بهترین راه برقراری امنیت در منطقه توصیف کرد و درباره امکان دیدار روسای جمهوری آمریکا و ایران گفت: «امیدواریم این دیدار صورت گیرد، این امر نیازمند انعطاف است و چنانچه به ایران اجازه افزایش صادرات نفتش داده شود ممکن است شاهد حضور طرف ایرانی در میز گفت‌وگو باشیم.»

وی همچنین بر روابط استراتژیک کشورش با واشنگتن تأکید کرد و گفت که تفاهم بین واشنگتن و دوحه درباره استفاده از پایگاه العدید و نیز هماهنگی روزمره بین دو طرف در این باره وجود دارد.

وزیر دفاع قطر همچنین اخبار مربوط به تصمیم آمریکا برای انتقال پایگاه نظامی خود از قطر را تکذیب کرد.

روز سه‌شنبه(دیروز) نیز «محمد بن عبدالرحمن آل ثانی» وزیر خارجه قطر درباره حمله ترکیه به شمال سوریه گفت که نمی‌توان ترکیه را سرزنش کرد و این اقدام ترکیه برای از بین بردن تهدید قریب‌الوقوع و خطری است که امنیت ترکیه را هدف قرار می‌دهد.

 

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول