اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  فارس

آغاز پروژه حذف قوس بعد از تونل تیمارجان در اقلید

رئیس اداره راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای اقلید از آغاز پروژه حذف قوس بعد از تونل تیمارجان و احداث یک دستگاه پل 32 متری و پیشرفت فیزیکی 60 درصدی آن خبر داد.

آغاز پروژه حذف قوس بعد از تونل تیمارجان در اقلید

سعید کشاورزی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اقلید به گوشه‌هایی از عملکرد اداره راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای این شهرستان اشاره کرد و از تلاش‌های اداره راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای شهرستان اقلید در راستای نگهداری و حراست از شبکه راه‌ها و تأمین ایمنی عبور و مرور به‌منظور حفظ و بهره‌برداری بهینه از سرمایه‌گذاری‌های انجام‌شده (در بخش راه) سخن گفت و اظهار داشت: به‌منظور برقراری و تداوم ایمنی مطلوب و ترافیک جاده‌ای به‌ویژه در ایام نوروزی، سفرهای تابستانی و سفر زائرین اربعین حسینی به‌ویژه در محورهای اصلی و فرعی اقدامات و فعالیت‌های اجرایی متعددی صورت گرفت.

وی عنوان کرد: اجرای پروژه‌های روکش آسفالت گرم در محور اقلید – یاسوج به طول 13 کیلومتر، روکش آسفالت گرم در محور سده – درودزن به طول 5 کیلومتر، کوه بری و ایجاد خاک‌ریز در نقاط پرتگاهی گردنه امامزاده اسماعیل به حجم 25 هزار مترمکعب، کوه بری و ایجاد خاک‌ریز در نقاط پرتگاهی محور اقلید – یاسوج به حجم 3 هزار و پانصد مترمکعب، انجام عملیات خط‌کشی در محورهای اصلی و فرعی به ارزش 10 میلیارد ریال، نصب 5 دستگاه برج روشنایی و چراغ چشمک‌زن در نقاط حادثه‌خیز، نصب یک هزار و 180 عدد انواع علائم راهنمایی و رانندگی و تابلو اطلاعاتی فسفری و پانل، تعمیر و مرمت 2 باب راهدارخانه‌های سده و امامزاده اسماعیل، شانه سازی محور سده – درودزن به طول 20 کیلومتر، شانه سازی محور اقلید – یاسوج به طول 10 کیلومتر، نصب استوانه ایمنی در نقاط حادثه‌خیز 140 عدد ازجمله عملکردهای این اداره در بخش راهداری بوده است.

کشاورزی همچنین از شروع پروژه حذف قوس بعد از تونل تیمارجان و احداث یک دستگاه پل 32 متری خبر داد و گفت: پیشرفت فیزیکی این پروژه 60 درصد است.

رئیس اداره راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای اقلید ادامه داد: در بخش حمل‌ونقل جاده‌ای، به‌منظور رفاه حال مردم، بر لزوم احترام و رعایت حقوق شهروندان به شرکت‌های حمل‌ونقل بار و مسافر تأکید شد و علیرغم تعامل خوب اداره با این شرکت‌ها، نظارت‌های لازم و موردنیاز در خصوص بهداشت، راننده، اخلاق و تعهد و امانت‌داری و نیز ازنظر فنی هر هفته صورت می‌گیرد.

وی افزود: به‌منظور رفاه حال و رضایت کشاورزان، با شرکت‌های حمل‌ونقل جاده‌ای و انجمن‌های مربوطه جلسات و مکاتباتی مبنی بر اینکه حمل بار باید بر اساس تناژ بر کیلومتر صورت گیرد تا کشاورزان متضرر نشوند، صورت گرفت و شرکت‌های باربری (با توجه به وسعت شهرستان) مکلف شدند به‌صورت موقت در مبادی خروجی شهرستان نسبت به صدور بارنامه اقدام تا حداکثر خدمات در تمامی نقاط شهرستان به کشاورزان داده شود.

رئیس اداره راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای شهرستان اقلید یادآور شد: در راستای اجرای طرح اربعین جلسات هماهنگی با مدیران شرکت‌های مسافربری برگزار و دستورالعمل‌های اجرایی این طرح، ازجمله مدارک موردنیاز رانندگان ناوگان، نرخ نامه جدید و اجرای دقیق سامانه سپهتن ابلاغ شد.

کشاورزی به برگزاری جلسه با مسؤولان موکب اباصالح المهدی(عج) اقلید و همکاری و هماهنگی لازم با آن‌ها برای ارائه هر چه‌بهتر خدمات به زائرین اربعین حسینی و کربلای معلی اشاره کرد و ادامه داد: استقرار کشیک و گشت راهداری مستمر و شبانه‌روزی و حمل‌ونقل جاده‌ای و کنترل دقیق ناوگان اعزامی ازجمله رویکردهای اداره راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای در این زمینه است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول