اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  مسجد و هیئت

نریمانی: پیاده‌روی اربعین، تمرین خانوادگی انتظار ظهور است+فیلم

یک مداح و ذاکر اهل بیت عصمت و طهارت (ع) با اشاره به اهمیت پیاده‌روی اربعین، این پیاده‌روی را تمرینی برای شرایط ظهور دانست و توصیه کرد که زوار حسینی با خانواده راهی این مسیر شوند.

نریمانی: پیاده‌روی اربعین، تمرین خانوادگی انتظار ظهور است+فیلم

سیدرضا نریمانی، مداح و ذاکر اهل بیت (ع) در گفت‌وگو با خبرنگار مسجد و هیأت خبرگزاری فارس در جاده نجف به کربلا در حاشیه پیاده‌روی اربعین حسینی بیان داشت: امسال توفیق پیدا کردم که در مسیر عشق، شور و حماسه پیاده‌روی اربعین شرکت کنم. چیزی که واقعاً من در اینجا مشاهده می‌کنم، چیزی است که تا حالا ندیده‌ام و قطعاً غیر از من هم کسی تا حالا ندیده و نخواهد دید.

وی با تأکید بر اینکه برای اربعین مردم این حماسه را به عشق امام حسین (ع) راه‌اندازی کردند، افزود: آنچه در این مسیر برای خود من خیلی جالب بود، حضور خانوادگی خیلی از زوار حسینی بود که مردم با زن و بچه در این مسیر راه‌ افتاده‌اند و با تمام سختی‌هایی که در این مسیر حاصل شده است (سختی نیست. شاید به ظاهر فکر کنیم سختی است، ولی سختی است که آسان شده است) این راه را طی می‌کنند.

توصیه سیدرضا نریمانی برای حضور خانوادگی در پیاده‌روی اربعین

نریمانی با بیان اینکه زائران پیاده‌روی اربعین مقصد و غایتشان کربلا و سرزمین عشق است، ابراز داشت: آنچه برای من خیلی جالب بود این است که در این مسیر برخی با فرزندان خردسال، دو سه ساله و با کالسکه راه‌ افتاده‌اند که نشان دهنده این است که هر چه دشمن می‌خواهد کار کند که به پیاده‌روی اربعین نروید، سخت است، مشکل است، آب نیست، غذا نیست، جا نیست! یا با همه فشارهایی که برخی جاهلان و برخی افرادی که سعی دارند شبهاتی را در ذهن مردم بیاندازند، مردم به این‌ها پشت‌ پا زده‌اند و در این راه قدم گذاشته‌‌اند.

وی ادامه داد: مردم در مسیر ولایت که از حرم امام علی (ع) شروع می‌شود به زیارت امام حسین (ع) می‌روند که إنشاءالله قبل از شهادت ظهور است، این مسیر راه طی می‌کنند تا مقدمات ظهور انجام شود.

این ذاکر حسینی تصریح کرد: امسال که گذشت، اما مردم برای سال‌های بعد حتماً‌ با خانواده بیایند. چون این مسیر، تمرینی برای فرج است. ما از الان باید برای ظهور آماده شویم و خانوادگی هم تمرین کنیم.

وی گفت: خانواده، زن و بچه‌هایمان باید یاد بگیرند که در این مسیر چگونه آماده شوند و خودشان را با بسیاری از مشکلات و سختی‌ها وفق دهند و تمرین کنند تا إنشاءالله برای ظهور امام زمان (عج) انسان‌های قوی و محکم باشیم.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول