اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

ژنرال پترائوس: خروج از سوریه باعث بهره برداری دشمنان آمریکا می‌شود

یک ژنرال چهاره ستاره اسبق آمریکایی از تصمیم دونالد ترامپ در زمینه خروج نیروهای این کشور از شمال شرقی سوریه به شدت انتقاد کرد.

ژنرال پترائوس: خروج از سوریه باعث بهره برداری دشمنان آمریکا می‌شود

 به گزارش گروه بین‌ الملل خبرگزاری فارس، ژنرال «دیوید پترائوس» رئیس پیشین سیا و از فرماندهان ارشد اسبق نیروهای مسلح این کشور طی نشستی در شهر «ابوظبی» در امارات متحده عربی از طرح «دونالد ترامپ» در  خارج ساختن نیروهای آمریکا از سوریه انتقاد کرد.

به نوشته روزنامه اماراتی «نشنال» دیوید پترائوس در نشستی به میزبانی «موسسه بیروت» که در ابوظبی برگزار شد، از تصمیم دونالد ترامپ در خروج نظامیان آمریکایی از شمال سوریه به شدت ابراز تاسف کرد.

وی در این زمینه گفت، بیم آن را دارد که دشمنان آمریکا از این مسئله بهره برداری کنند زیرا این امر به مواضع این کشور لطمه زده و به دوستان و شرکای آمریکا نیز لطماتی می‌زند.

بر اساس این گزارش، عملیات نظامی ارتش ترکیه و عناصر گروهک «ارتش آزاد» از چهارشنبه هفته گذشته در شمال سوریه آغاز شده است. روز گذشته (یکشنبه) کردهای سوری اعلام کردند که پس از قطع امید از آمریکا، از دولت دمشق خواسته‌اند تا وارد مناطق شمال سوریه شود. آمریکا نیز متعاقب حملات ترکیه در روزهای گذشته هزار نظامی خود را از سوریه خارج ساخت. (جزئیات بیشتر)

به نوشته نشنال، این ژنرال چهار ستاره آمریکایی در این زمینه  گفت: «عمیقا نگران هستم که خروج نیروهای آمریکا از شمال سوریه به تجدید حملات داعش در سوریه و فراتر از آن، به بهره برداری ایران و روسیه و این برداشت مبنی بر این که ایالات متحده شریک غیرقابل اطمینان است، منجر می‌شود.»

وی گفت که معتقد است خروج نظامیان آمریکایی از شمال سوریه می‌تواند به تلفات قابل توجه برای شرکایی که به شکست داعش کمک کردند نیز منجر شود.

این در حالی است که رئیس‌جمهور آمریکا در خصوص خروج نظامیان این کشور از سوریه گفت، زمان آن رسیده که آمریکا از جنگ‌های بی‌پایان مسخره در منطقه غرب آسیا رها شود. (جزئیات بیشتر)

«ارینا زوایاگلسکایا» تحلیلگر روس حاضر در این نشست نیز به تحلیل مواضع روسیه در خاورمیانه پرداخت.

 این کارشناس روس گفت: «روسیه ثابت کرد که می‌تواند شریک قابل اعتماد باشد. مسکو ثابت کرد که می‌تواند با حمایت از شرکایش مؤثر باشد. روسیه نشان داده که قادر است روابط خوبی با بازیگران مختلف داشته باشد.»

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول