اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

هنر و رسانه  /  سینما و تئاتر

نمایش‌های فرهنگی و تاریخی این روزها مخاطب ندارد/اُفت سلیقه مخاطبان تئاتر محرز است

کارگردان و نمایشنامه نویس عنوان کرد:‌مدتی است که تصمیم دارم در ژانر مورد علاقه خودم ،‌تاریخ و فرهنگ کشورمان نمایشی به صحنه ببرم اما خیلی این ژانر دیگر مورد علاقه مردم نیست.

نمایش‌های فرهنگی و تاریخی این روزها مخاطب ندارد/اُفت سلیقه مخاطبان تئاتر محرز است

خبرگزاری فارس ـ زهره سعیدی : حسن باستانی، کارگردان و نمایشنامه نویس پیشکسوت تئاتر در گفت‌وگو با خبرنگار تئاتر فارس عنوان کرد: امسال موفق نشدم هیچ نمایشی را به روی صحنه ببرم هر  چند الان پروژه‌ای را برای تئاتر شهر کلید زدم که اگر مورد موافقت مسئولان قرار بگیرد، برای سال 99 آن را به صحنه خواهم برد.

وی با اشاره به اینکه برای اجرا در تئاتر شهر دو نمایشنامه را مدنظر دارد، افزود: تا وقتی که نوبت اجرا نگیریم، نمایشنامه هم صد در صد نخواهد شد. هر دو این کارها هم نوشته خودم است که بنا به شرایط مالی و سالن یکی از آنها را انتخاب خواهم کرد.

باستانی درباره اُفت سلیقه مخاطبان تئاتر گفت: من اگر بخواهم سلیقه مخاطب امروز تئاتر را در نظر بگیرم که اصلا نباید کار کنم چرا که خیلی افول کرده است از نوع کارهایی که روی صحنه می‌رود و استقبال هایی که می‌شود مشخص است. اما نکته دیگر اینکه ژانر مورد علاقه من فرهنگ و تاریخ ایران است و این هم خیلی این روزها خواهان ندارد، به همین دلیل هم مدتی است که کم کار شده‌ام.

وی همچنین اظهار داشت:‌دو نمایشنامه جدیدم را هم در همین ژانر فرهنگی و تاریخی نوشته‌ام که امیدوارم به زودی تکلیف آنها مشخص شود. به نظر من اگر یک نمایشنامه ساختار و انسجام خوب داشته باشد مسیر برای کار کیفی یک کارگردان هم فراهم می‌شود.

وی با اشاره به اقبال بیشتر نمایشنامه‌های خارجی بین مردم گفت: من نمایش صبح یک روز لعنتی را براساس همین عرق ملی به فرهنگ و ادبیات ایرانی نوشتم اما متأسفانه این روزها شاهدیم که این دست کارهای تاریخی طرفدار زیادی ندارد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول