اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  تهران

راه‌اندازی سامانه رصد و شفافیت املاک پردیس/ مردم واحدی را با صورت‌جلسه انتخاب واحد خریداری نکنند

مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید پردیس گفت: درصدد هستیم با همکاری اتحادیه املاک شهرستان پردیس سامانه‌ای را طراحی کنیم که خرید، فروش و... مسکن مهر را رصد و شفافیت بیشتری را در این حوزه داشته باشیم و از افزایش بی‌رویه قیمت، اطلاع‌رسانی‌ها، سازوکار خریدوفروش گنجانده‌شده تا حضور دلالان را شاهد نباشیم.

راه‌اندازی سامانه رصد و شفافیت املاک پردیس/ مردم واحدی را با صورت‌جلسه انتخاب واحد خریداری نکنند

به گزارش خبرگزاری فارس از پردیس، سید مهدی هدایت مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید پردیس طی نشستی خبری در خصوص رفع مشکل جعل و کلاه‌برداری در پردیس اظهار کرد: درصدد هستیم با همکاری اتحادیه املاک شهرستان پردیس سامانه‌ای را طراحی کنیم که خرید، فروش و... مسکن مهر را رصد و شفافیت بیشتری را در این حوزه داشته باشیم و از افزایش بی‌رویه قیمت، اطلاع‌رسانی‌ها، سازوکار خریدوفروش گنجانده‌شده تا حضور دلالان را شاهد نباشیم.

وی افزود: ما با بنگاه‌های رسمی مشکلی نداریم زیرا حضورشان قانونی است اما با دلالان سرپایی مشکلات عدیده‌ای داریم و از هفته آینده با قراردادی که با یک‌نهاد زیرمجموعه زیر نیروی بسته شد در ورودی کارگزاری شاهد حضور این دلالان نخواهیم بود.

مدیرعامل شرکت عمران پردیس ادامه داد: اسناد پنج‌برگی درگذشته در کاغذهای A4 چاپ می‌شد که از بیستم آذر 95 قراردادهای پنج‌برگی ضد جعل در اختیار مالکان قرار گرفت و تا به امروز گزارشی از جعل این اسناد دریافت نشده است اما تاکنون حدود 700 قرارداد تک‌برگی جعلی شناسایی‌شده است.

وی در خصوص قیمت عرصه بیان کرد: هیئتی کارشناسی حوزه قیمت‌گذاری عرصه مسکن مهر را به عهده‌دارند و باید هر سه ماه به‌روزرسانی شود که یک‌پنجم قیمت اصلی و فروش است اما افزایش محدود میانگین پنج‌درصدی در برخی فازها پنج، 9 جدید و قدیم نداشتیم.

هدایت اضافه کرد: زمانی که در پروژه‌هایی هزینه‌ها انجام شود ارزش‌افزوده دارد و در مراحل مختلف قیمت‌های متفاوتی دارند اما تا به امروز 1200 میلیارد تومان از منابع فروش عرصه، آورده تهاتر و... در پردیس هزینه کرده‌ایم.

مدیرعامل شرکت عمران پردیس تصریح کرد: 18 درصد سود وام 1 هزار میلیارد تومانی شرکت عمران است که از طریق تبصره هشت محقق خواهد شد و فعلاً با بانک مسکن که بانک عامل شرکت است و اراضی‌مان در رهن این بانک قرار دارد که تماماً از منابع و فروش عرصه شرکت عمران بازپرداخت می‌شود.

وی افزود: قیمت فروش عرصه، قیمت کارشناسی روز است و به دلیل اینکه هدف ما گروه‌ها و دهک‌های پایین است نگاه حمایتی داشتیم تا اگر شاهد کاهش قیمت‌ها بودیم این مبالغ کارشناسی هم کاهش داشته باشد.

هدایت ادامه داد: در برخی فازهای قدیم پردیس شاهد کاهش قیمت زمین و مسکن بودیم و ما نیز پی آن کاهش قیمت را اعمال کردیم اما در قیمت کارشناسی نمی‌توانیم ورود کنیم و درصدد هستیم تا تمام متقاضیان مسکن مهر صاحب عرصه شود و این کار با اقساط بلندمدت هم محقق خواهد شد.

در ادامه علی‌اصغر جاودان‌فر مدیر اجرایی مسکن مهر پردیس در خصوص اقدامات کارگزاری، اظهار کرد: برای چاپ قرارداد در کارگزاری مشکلی وجود ندارد و قرارداد پنج‌برگی از بیستم دی‌ماه تا به امروز 35 هزار قرارداد پرینت و به امضا رسیده است.

وی گفت: 20 هزار قرارداد آماده تحویل‌داریم و خوشبختانه طی یک سال اخیر مشکلی در حوزه امضا پیمانکاران نداشتیم.

جاودان فر افزود: 9 هزار متقاضی بدون واحد بودند و مشکلات حقوقی باعث عدم اختصاص واحدها بود که با کمک مدیرعامل، دادستان عمومی و انقلاب پردیس، مشکل هشت هزار واحد معارض دارها حل و طی یک سال اخیر هفت هزار متقاضی انتخاب واحد کردند و تا به امروز 650 نفر هستند که برای انتخاب واحد حضور پیدا نکرده‌اند.

مدیر اجرایی مسکن مهر پردیس ادامه داد: 20 هزار قرارداد چشم‌انتظار حضور مالکان برای تکمیل آورده است که می‌توانند از طریق نوبت گرفتن در سامانه حضور پیداکرده و سندهای خود را پس از تکمیل آورده دریافت کنند.

مردم تحت هیچ شرایطی واحدی را با صورت‌جلسه انتخاب واحد خریداری نکنند

وی اضافه کرد: بارها به خریداران هشدار دادیم که از خرید صورت‌جلسات خودداری کنند اما توجهی نمی‌کنند و صورت‌جلساتی که برای اطلاع مالکان صادرشده را دفاتر املاک و اسناد رسمی خریداری می‌کنند و متأسفانه، هفته‌ای یک مورد جعل و ماهانه پنج مورد به محاکم قضایی می‌روند.

جاودان فر ضمن تأکید بر اینکه مردم تحت هیچ شرایطی واحدی را با صورت‌جلسه انتخاب واحد خریداری نکنند، گفت: قبل از حضور سید مهدی هدایت 17 هزار قرارداد پنج‌برگی صادرشده بود و با حضور وی تا به امروز 35 هزار قرارداد تحویل شد که هم‌اکنون 20 هزار آماده تحویل در تمام فازها داریم.

مدیر اجرایی مسکن مهر پردیس افزود: تا به امروز در حوزه قراردادهای پنج‌برگی عرصه حدود ده هزار واحد به فروش رسیده که مبالغ 350 میلیارد نقد و اقساط بوده که در همین شهر هزینه خواهد شد.

وی ادامه داد: مالکان از طریق سایت اطلاع‌رسانی کارگزاری مسکن مهر از زمان حضور خود و دریافت قراردادهای هر پروژه مطلع شود.

جاودان فر در پایان خاطرنشان کرد: 50 درصد از 20 هزار قرارداد پنج‌برگی باقی‌مانده توسط مالکان فروخته‌شده است و باید اطلاع‌رسانی شود که مالکان جدید برای دریافت قراردادهایشان مراجعه کنند، اما طی تحقیقات مشخص شد یک واحد با صورت‌جلسه انتخاب واحد به 11 نفر فروخته‌شده است که مردم باید مراقب این‌گونه کلاه‌برداران باشند.

انتهای پیام/67016

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول