اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  آموزش

عاملی: دانش عمومی را مقوله مهم برای دسترسی به اطلاعات می دانم

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: دانش عمومی را مقوله مهم برای دسترسی به اطلاعات می دانم چراکه دانش موجود در مردم کشور باعث چرخش مردم سالاری می شود.

عاملی: دانش عمومی را مقوله مهم برای دسترسی به اطلاعات می دانم

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس؛ سعید رضا عاملی دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی در همایش ملی زیست بوم دسترسی همگانی به اطلاعات که صبح امروز در دانشکده حقوق دانشگاه علامه طباطبایی برگزار شد، گفت: دسترسی ازاد به اطلاعات یک موضوع بین المللی است که در سال ۱۳۸۷قانون آن انتشار یافته و مدتی بعد ابلاغ شد که در این رابطه باید بگویم ۵ اولویت در سند یونسکو برای دسترسی به اطلاعات مشخص شده است که امروز باید برای رسیدن به زیست بوم دسترسی همگانی به اطلاعات به اولویت ها توجه کرد.
دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی افزود: در موضوع دسترسی ازاد به اطلاعات سواد اطلاعاتی اولویت دارد و حفاظت از اطلاعات هم از اهمیت زیادی برخوردار است که در این رابطه شبکه ملی اطلاعات شکل گرفت از طرفی معتقدم داده های جمعیتی و داده های مربوط به سامانه اطلاعاتی تضمین کننده شبکه ملی اطلاعات است همچنین اخلاق اطلاعاتی در حفاظت از حقوق مولف مهم است که باید مورد توجه قرار گیرد در نهایت دسترسی ازاد به اطلاعات نیازمند زیرساخت سازی مناسب است.

وی افزود: دانش عمومی را مقوله مهم برای دسترسی به اطلاعات می دانم چراکه دانش موجود در مردم کشور باعث چرخش مردم سالاری می شود که به طور مثال  می توان به رای دادن در مناسبات مختلف اشاره کرد.
عاملی تصریح کرد: دسترسی ازاد به اطلاعات در ۲۳ماده توسط  مجلس انجام شد اما در نگاه دیگر در نقشه توسعه شهر تهران ذخیره بزرگ اطلاعات است که اگر در اختیار مردم قرار گیرد عدالت اتفاق می افتد.
عاملی ادامه داد: در اینترنت دسترسی به انسان ها و  اشیا  موضوع اتصال است که گستره زیادی از اطلاعات در فضای مجازی انجام می شود دامنه اطلاعات گسترده تر از اطلاعات رسمی است. یکپارچگی اطلاعات یک دامنه بزرگی از اطلاعات را تشکیل می دهد که در یک سیتره قرار دارد در واقع انقلاب دیجیتالی که قبل از سال ۲هزار اتفاق افتاد اطلاعات تبدیل به ارایه خدمات شد که امروز اطلاعات مستلزم چرخش زیرساختی است  که در این زمینه زیر ساخت فناوری اطلاعات مهم است چه فناوری نرم و چه فناوری سخت.
حجت الاسلام عاملی با بیان اینکه در توسعه وب تحولاتی ایجاد شده که باعث نزدیک شدن جهانی شده است به طوری که به راحتی می توان به هر نوع اطلاعات دست یافت، گفت: پیوند اطلاعات عمومی با هوش بزرگ و نانو تکنولوژی شدن هوش ؛ پیوند اطلاعات عمومی با فناوری های هوشمند ؛ یگانگی و شگفتی فناوری ؛ پیوند اطلاعات عمومی باتوسعه فضای مشارکتی ؛ اطلاعات دسترس پذیر و غیر دسترس پذیر و اطلاعات سطح عمومی ؛ سطح اختصاصی مربوط به بومرنگ اجتماعی کشورها و سطح اختصاصی لایحه های دسترسی به اطلاعات است که باید بیش از گذشته به آنها توجه شود.
انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول