اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کرمانشاه

وعده‌گاه حج اربعین فرا رسیده است/ فرماندار قصرشیرین: تردد آسان در مرز خسروی جریان دارد

فرماندار قصرشیرین گفت: زائران هم‌اکنون همچون روز گذشته با نظم و هماهنگی خاصی در حال خروج از مرز خسروی هستند.

وعده‌گاه حج اربعین فرا رسیده است/ فرماندار قصرشیرین: تردد آسان در مرز خسروی جریان دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، در حالی که پنج روز تا حماسه جهانی اربعین حسینی باقی مانده، مرز خسروی همچنان پرتردد است. هرکسی با توانی آمده، یکی با پای دل و بر روی ویلچر و دیگری با پای پیاده، می‌خواهند بسان رودخانه پرخروش خود را به خورشید کربلا برسانند تا در دریای بیکران شور محبت حسینی آرام بگیرند.

وعده‌گاه حج اربعین فرا رسیده است و میلیون‌ها عاشق زیر پرچم حسین(ع) قرار است بزرگ‌ترین سمفونی دنیا را در قلب کربلای معلی بنوازند؛ این چه حکمتی‌ است که این عشق 1400 ساله هر روز تازه‌تر از دیروز می‌شود؟!

این شیفتگان ثارالله در راه اقتدا به سرور سالار شهیدان اباعبدالله الحسین(ع) تشنه حق هستند و همچون کوهی در مقابل ظلم یزیدیان زمان ایستاده‌اند.

در این مسیر باید بیاموزی؛ مسیر منتهی به فرزند زهرا (س) جایی است که خیلی چیزها را باید آموخت، خیلی حرف‌ها را باید آموخت؛ «حب‌الحسین یجمعنا» محبت امام حسین(ع) همه را دور هم جمع کرده است.

از هر کشور، قوم و نژاد که باشید فرقی ندارد، همه به یک نام «کربلایی» معروف هستید، اینجا همان مغناطیسی است که دل‌ها را از سراسر کشور و جهان به سمت آن مرکز مغناطیس می‌کشاند.

قدم به قدم این مسیر عطر و بوی کربلا را  دارد، کرمانشاهیانی که امسال سعادت تشرف به عتبات را نداشته‌اند، در موکب‌ها، در مسیر راه زائران داشته و نداشته خود را تقدیم میهمانشان می‌کنند به رسم میهمان‌نوازی کردها آن‌ها را به منزلشان دعوت می‌کنند.

در مرز بین‌المللی خسروی این روزها همه امکانات رفاهی و زیرساختی در آن مهیا است، زمینه اسکان شبانه برای 20 هزار نفر در این مرز و شهر قصرشیرین فراهم شده، ظرفیت پارکینگ‌های سطح شهرستان قصرشیرین نیز به بیش از 50 هزار دستگاه خودرو رسیده است.

* تردد روان در مرز خسروی

فرماندار قصرشیرین در گفت‌وگو با خبرنگار فارس، از تردد آسان زائران در مرز خسروی خبر داد و گفت: زائران هم‌اکنون همچون روز گذشته با نظم و هماهنگی خاصی در حال خروج از مرز هستند.

مرادعلی تاتار افزود: هیچگونه کمبود امکانات و بی‌نظمی در قصرشیرین و پایانه بین‌المللی مرز خسروی برای اعزام زوار وجود ندارد همه چیز مهیا است و عزیمت زائران از صبح امروز به صورت روان در جریان است.

وی به فراهم بودن شرایط برای بازگشت زوار به‌صورت 24 ساعته از این مرز اشاره و بیان کرد: خروج زائران از مرز رسمی خسروی از هفت صبح تا 16 بعدازظهر انجام می‌شود پس از اتمام ساعت‌کاری روزانه برای تمامی زائرانی که در مرز خسروی و قصرشیرین اقامت دارند، خدمات اسکان ارائه می‌شود.

با توجه به اینکه طرف عراقی حدود یک‌هزار خودرو ون و اتوبوس در مرز مستقر کرده طرف ایرانی نیز حدود 360 دستگاه اتوبوس را وارد خاک عراق کرده است تا کار جابه‌جایی زوار از مرز خسروی به‌سمت بغداد به سهولت قابل توجهی انجام شود.

* بار ترافیکی رفت روان، برگشت نیمه سنگین

امروز راه‌های منتهی به مرز خسروی بسیار روان است، امکانات خوبی هم در مسیر برای خدمات‌رسانی به زوار اربعین حسینی فراهم شده است؛ با وجودی که برخی از زائران در حال رفتن به عتبات عالیات هستند بعضی نیز در حال بازگشت به کشور هستند.

70 درصد از بار ترافیکی اربعین در مرزهای خسروی و مهران در مسیر استان کرمانشاه است، امروز محورهای مواصلاتی کرمانشاه دارای بار ترافیکی روان است و تردد در آن‌ها به‌راحتی انجام می‌شود.

رئیس پلیس راه استان کرمانشاه در ادامه گفت‌وگوها، ترافیک رفت را روان و ترافیک برگشت را نیمه سنگین توصیف کرد و گفت: مسیرهای پرتردد مربوط به برگشت زائران در محورهای ایلام به حمیل، حمیل به کرمانشاه و همدان است.

حیدری به رانندگان توصیه کرد، هیچگونه عجله و شتابی در بحث بازگشت نداشته باشند، به هنگام خستگی و خواب‌آلودگی رانندگی نکنند، تمامی محورهای استان کاملا امنیت دارند به هنگام خستگی خودرو خود را پارک کرد و استراحت کنند.

پیش‌بینی می‌شود، با توجه به اینکه حجم بازگشت زائران از مرزهای مهران و خسروی در روزهای آینده بیشتر می‌شود شاهد ترافیک بیشتری نیز در راه‌های استان باشیم.

* استقرار 100 آمبولانس در محورهای مختلف کرمانشاه

رئیس اورژانس پیش بیمارستانی کرمانشاه نیز در ادامه از استقرار 100 آمبولانس به‌صورت شبانه‌روزی در محورهای مختلف استان برای خدمات‌دهی به زوار ابا عبدالله الحسین(ع) خبر داد.

صائب مدرسی ادامه داد: 400 نیروی ستادی و عملیاتی فوریت‌های پزشکی اورژانس پیش‌بیمارستانی در اربعین امسال مشغول ارائه خدمت هستند.

وی ادامه داد: در حوزه درمان بیمارستان‌های استان نیز 20 تا 40 درصد ظرفیت برای پذیرش مصدمان و بیماران احتمالی اربعین را دارند.

مدرسی به استقرار تعدادی آمبولانس در سطح جاده‌ها اشاره کرد و گفت: تعدادی آمبولانس در برخی محورها مستقر شده تا به هنگام بروز حادثه‌ای بدون فوت وقت خود را به محل برسانند.

* تامین روشنایی مسیر زوار اربعین حسینی

شرکت توزیع نیروی برق استان نیز در کنار سایر دستگاه‌های خدمات‌رسان استان در حال خدمات‌رسانی به زوار اربعین است به گفته مراتی مدیرعامل این شرکت، تمامی موکب‌ها در مسیر زوار اربعین حسینی در مرز خسروی برق‌دار و اکیپ‌های اتفاقات برق به‌صورت 24 ساعته در حال خدمات‌رسانی هستند.

وی ادامه داد: شرکت توزیع نیروی برق استان در واقع روشنایی معابر، برق‌رسانی به موکب‌ها، تامین برق اضطراری شهر خسروی و قصرشیرین با احداث 14 کیلومتر خط برق 20 کیلووات و نصب  یک‌دستگاه چنج‌اور 20 کیلوواتی در راستای اطمینان از شبکه بالا، در خدمت زوار است.

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان کرمانشاه با اشاره به اصلاح‌بینی شبکه برق شهرستان قصرشیرین و خسروی، افزود: تمامی چراغ‌های منتهی به مسیر خسروی تامین و 35 دستگاه برج نوری 22 متری در پارکینگ‌های قصرشیرین و مرز خسروی نصب شده است.

مرآتی از فعال بودن قرارگاه وزارت نیرو در مرز خسروی خبر داد و گفت: 25 کیلومتر خط روشنایی معابر از شهر قصرشیرین تا خسروی به‌طور کامل روشن است وتمامی موکب‌ها، خودپردازها و دستگاه‌های خدماتی که از کنگاور تا خسروی در مسیر راه زائران هستند توسط این شرکت به طور کامل رصد می‌شوند و همگی برق‌دار هستند.

* ذخیره آب در محل نقطه صفر مرزی خسروی به‌ صورت شبانه‌روزی

شرکت آب منطقه‌ای کرمانشاه در راستای خدمت‌رسانی به موقع به زوار اربعین حسینی در طول روز و نیز دسترسی هر چه بهتر و سریع‌تر به آب شرب بسته‌بندی شده ( آب معدنی‌) در منطقه صفر مرزی خسروی (هنگام خروج از کشور ) را تامین می‌کند.

آب شرب مورد نیاز  هر شب در تانکرهای تعبیه شده ذخیره و تا صبح خنک و در ابتدای صبح به زائران تحویل داده می‌شود.

الفتی‌نیا، مسؤول قرارگاه اربعین شرکت آب منطقه‌ای در این خصوص، اظهار داشت: این اقدام  شب هنگام، توسط خودروهای از پیش تعیین شده انجام و آب شرب بسته‌بندی شده به نقطه صفر مرزی  و داخل مخازنی که از قبل تعبیه شده  منتقل و خنک می‌شود،  تا زوار کربلای معلی آب گوارا  را میل کنند.

وی همچنین از توزیع آب در منطقه منذریه داخل خاک عراق نیز خبر داد و گفت» افتخار خدمت‌رسانی به زائران اباعبدالله الحسین و سقائیت این عزیزان به شرکت آب منطقه ای واگذار شده و ما بنا بر آن داریم تمام مساعی خود را به‌کار ببندیم.

انتهای پیام/پ/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول