اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خوزستان

اربعین حرکتی کاملا مردمی است

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی گفت: اربعین حرکتی کاملا مردمی است و دستگاه‌های حاکمیتی ذی‌ربط، وظیفه فراهم کردن زیرساخت‌های این برنامه را دارند.

اربعین حرکتی کاملا مردمی است

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، بامداد امروز ‌حجت‌الاسلام محمد قمی رئیس سازمان تبلیغات اسلامی به همراه حجت‌الاسلام محمدمهدی نبی زاده مدیرکل تبلیغات اسلامی خوزستان از پایانه مرزی شلمچه دیدن کرده و از نزدیک آخرین وضعیت زوار در این مرز را بررسی کردند.

حجت‌الاسلام محمد قمی در این بازدید در جمع خبرنگاران اظهار کرد: اولا اربعین یک حرکت مردمی است و باید مردمی بماند اما معنی آن فرار کردن مسئولین حکومتی و دولتی از وظایف‌شان نیست، خود من در ابتدا احساس شرمندگی می‌کنم به جهت ازدحام جمعیت و کمبود امکانات و تمام تلاش خود را می‌کنیم که این اتفاقات بسیار محدود شوند.

وی افزود: دغدغه کنونی ما بحث موج برگشت زوار و شلوغی مسیر برگشت است که تلاش می‌کنیم موانع را برطرف و کار را تسهیل کنیم و تا بازگشت حجم عمده زوار، در مرزها می‌مانیم.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی گفت: اینکه مسئولیت‌هایی که برخی دستگاه‌های حاکمیتی دارند و کوتاهی‌هایی شده باعث نمی‌شود فراموش کنیم این پدیده یک پدیده مردمی است که خیلی‌ها در آن نذرهای فرهنگی نیز انجام می‌دهند که نمونه‌اش مبلغان و طلابی هستند که کار فرهنگی مردمی را در این موسم رقم می‌زنند.

وی ادامه داد: دستگاه‌های حاکمیتی موظف به فراهم کردن زیرساخت هستند که یکی از این زیرساخت‌های مورد نیاز بحث زیرساخت فرهنگی است که تلاش می‌کنیم آن را بهبود ببخشیم.

حجت‌الاسلام قمی عنوان کرد: پیام اربعین از همان سال اولش در تاریخ، پیام مانایی و به نتیجه رسیدن حق و نابودی و میرایی ظلم است. بهترین جلوه تمدن حق همین اربعین است که مردم آن را خوب شناخته و درک کرده‌اند و نباید دنبال نکته پنهانی باشیم.

وی افزود: هر سال اربعین و این مراسم پرشورتر و جهانی‌تر خواهد شد، پیام اربعین را این مردم خوب درک می‌کنند و امیدوارم با همین قدم‌ها به سوی ظهور امام عصر پیش برویم.

انتهای پیام/ر

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول