اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  همدان

«همسرآزاری» در صدر آسیب‌های اجتماعی همدان

رئیس بهزیستی شهرستان همدان گفت: «همسرآزاری» در صدر آسیب‌های اجتماعی همدان است.

«همسرآزاری» در صدر آسیب‌های اجتماعی همدان

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، رضا افشاری ظهر امروز در کارگروه تخصصی امور اجتماعی، فرهنگی، سلامت، زنان و خانواده شهرستان همدان اظهار کرد: در 6 ماهه ابتدای امسال 5 هزار خدمات به مددجویان ارائه شده است.

وی با بیان اینکه متاسفانه اولین آسیب در استان همسرآزاری است گفت: اختلاف خانوادگی و کودک آزاری در مراحل بعدی قرار دارند.

رئیس بهزیستی شهرستان همدان با اشاره به اینکه از ابتدای امسال تاکنون یک‌هزار و 702 بار خط تلفن «123» به صدا درآمده است که یک‌هزار و 328 نفر خدمات دریافت کرده‌اند گفت: 3 هزار و 60 بار خودروی اورژانس اجتماعی در محل حاضر شده است.

وی با اشاره به مراجعه 10 هزار 889 نفر به پایگاه‌های اجتماعی خاطرنشان کرد:‌ 15 نفر در مراکز حمایت و بازپروری دختران و زنان نگهداری شده‌اند.

افشاری با اشاره به ارجاع 74 نفر به «خانه امن» بهزیستی و 80 نفر به مرکز حمایتی گفت: متاسفانه برای ورود به مدارس و ارائه آموزش‌ها از سوی آموزش و پرورش مقاومت‌هایی وجود دارد که امیدوارم همکاری لازم را داشته باشند.

وی با بیان اینکه از 74 نفری که در خانه امن پذیرش شده‌اند، 63 نفر نیازمند خدمات سرپایی بودند افزود: امسال 11 نفر به مرکز نگهداری موقت ارجاع داده شده‌اند.

رئیس بهزیستی شهرستان همدان با اشاره به اینکه 140 میلیون تومان وام اشتغال در حوزه «خدمات گروه درمانی» اختصاص یافت افزود: امسال 18 زن مطلقه فرار کرده از منزل و دختران آسیب‌دیده در خانواده را پذیرش کرده‌ایم.

وی از کمک 49 میلیون و 250 هزار تومانی خیرین به کودکان و زنان آسیب‌دیده خبر داد و افزود: نیاز به حمایت پزشکی قانونی، بیمارستان فرشچیان، اورژانس 115 در انجام اقدامات برای آسیب‌ دیدگان داریم.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرمانداری همدان نیز اظهار کرد: با توجه به ادغام سه کارگروه در یک کارگروه وظایف بسیاری برای اعضای کارگروه تعریف شده است که به همین دلیل لازم است تا با تعامل و همکاری پیش رویم.

محمدرضا پیرودین بیان کرد:‌ این مهم می‌طلبد به شیوه گزارش عملکردی پیش نرویم زیرا این اقدام ما را از دستیابی به ارزیابی مناسب دور خواهد ساخت.

وی با اهمیت به برگزاری کارگروه‌هایی بر اساس شاخص‌های تعیین شده افزود: اگر بر مبنای شاخص‌ها پیش رویم، نه تنها تصمیم‌گیری‌ها مناسب می‌شود بلکه ارزیابی‌ها نیز دقیق‌تر پیش خواهد رفت و می‌توان نقاط ضعف را به خوبی پیدا کرد و در جهت رفع آن گام برداشت.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرمانداری همدان با تاکید بر لزوم همکاری و تعامل سازمان‌ها، دستگاه‌ها، اصناف، سمن‌ها و خیرین خاطرنشان کرد: باید از دیدگاه نخبگان و صاحبنظران نیز در تصمیم‌های خود بهره‌ برد تا به نحو درستی تصمیم‌گیری و سیاستگذاری داشت.

وی شناسایی آسیب‌های اجتماعی در استان را مهم دانست و افزود: باید این آسیب‌ها به شکل نقشه‌ای تهیه شود که مثلا کدام آسیب‌ها در کدام منطقه بیشتر است تا کار در محلات و مناطق پیش رود.

انتهای پیام/89026/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول