اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  سلامت

درمان اختلال ژنتیکی نادر

شیـرخوار سه ماهه‌ای که به «سندرم ژنتیکی Apert» مبتلا بود در بیماستان بقیة الله (عج) به روش اندوسکوپی تحت جراحی قرار گرفت.

درمان اختلال ژنتیکی نادر

به گزارش گروه سلامت خبرگزاری فارس، برای اولین بار در سطح بیمارستان‌های نیروهای مسلح سوچورکتومی اندوسکوپیک در شیرخوار 3 ماهه انجام شد.

 شیـرخوار سه ماهه‌ای که به سندرم ژنتیکی Apert مبتلا بود در بیماستان بقیه الله (عج) به روش اندوسکوپی تحت جراحی سوچورکتومی قرار گرفت.

اختلال craniosynostosis bicoronal به عنوان یک اختلال ژنتیکی بسیار نادر شناخته می‌شود که در آن بیمار به دلیل بسته شدن زودتر از موعد درزهای جمجمه دچار توقف در رشد جمجمه، مغز، صورت و سایر ناهنجاری‌هایی مانند چسبندگی انگشتان، بدشکلی دست و پا و صورت و جمجمه می‌شود.

موسی رضا انبارلویی فوق تخصص جراحی مغزواعصاب اطفال در بیمارستان بقیه الله الاعظم (عج) برای نخستین بار در بین مراکز درمانی نیروهای مسلح سطح کشور توانست در این جراحی سنگین، درزهای بای کرونال شیرخوار را به روش اندوسکوپی باز نماید تا رشد مغز و جمجمه بصورت طبیعی صورت گیرد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول