اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مازندران

بارش 200 میلی‌متری باران در غرب مازندران/ استقرار جوی پایدار از فردا

معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی مازندران گفت: پیرو اطلاعیه و اخطاریه هواشناسی از شب گذشته شاهد بارندگی در آسمان مازندران بودیم که همانطوری‌که انتظار می‌رفت بیشترین بارش در مناطق غربی استان اتفاق افتاد.

بارش 200 میلی‌متری باران در غرب مازندران/ استقرار جوی پایدار از فردا

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، پاییز فصل پربارانی است که معمولا با فرارسیدن این فصل بارش‌ها نیز آغاز می‌شود اما موضوع قابل توجه بارش‌های سیل‌آسا است که معمولا در این فصل از سال اتفاق می‌افتد.

روز گذشته باتوجه به اطلاعیه و اخطاریه هواشناسی شاهد بارش باران در مازندران بودیم که این بارندگی‌ها شدت گرفت.

براساس پیش‌بینی شدت بارندگی‌ها طی امروز ادامه خواهد داشت و البته مدیرکل هواشناسی مازندران از بارش‌های 15 ساعته روز گذشته خبر داده بود.

در برخی از مناطق غربی استان شدت بارندگی به حدی زیاد بوده که موجب آب‌گرفتگی معابر عمومی شده است.

معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی مازندران  دراین باره در گفت‌وگو با فارس، اظهار کرد: پیرو اطلاعیه و اخطاریه هواشناسی از شب گذشته شاهد بارندگی در آسمان مازندران بودیم که همانطوری‌که انتظار می‌رفت بیشترین بارش در مناطق غربی استان اتفاق افتاد.

احمد اسدی افزود: بیشترین بارش از شب گذشته تاکنون از سرلیماک رامسر با 210، خشکه‌داران تنکابن 201،گالش محله رامسر 160، سنگ‌پشته رامسر 155، میان لات رامسر 148، فرودگاه رامسر 98، نوشهر 75، جوربند نور 50 و ساری نیز 21 میلی‌متر به ثبت رسید.

وی با بیان اینکه بارندگی‌ها امروز کماکان در آسمان استان ادامه دارد، اضافه کرد: انتظار داریم بعدازظهر از میزان ناپایداری و بارش‌ها کاسته شود.

معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی مازندران  با اشاره به اینکه این سامانه بارشی از امروز از استان خارج می شود، گفت:  از فردا جو نسبتا پایداری در آسمان مازندران حاکم خواهد شد.

اسدی درباره وضعیت دمای هوای استان، یادآور شد: از لحاظ دمایی نیز امروز شاهد کاهش دمای هوا بودیم و از فردا با پایدار شدن آسمان مازندران انتظار داریم دمای هوا به‌صورت تدریجی افزایش یابد.

وی در پایان گفت: دریای مازندران امروز به‌صورت مواج بوده و برای فعالیت‌های دریایی مناسب نیست.

همچنین بارندگی‌های پاییزی موجب بالا آمدن سطح آب رودخانه‌های مازندران شده به‌طوری‌که براساس اطلاعات شرکت آب منطقه‌ای مازندران طبق برآورد اولیه دبی برخی از رودخانه‌ها صفارودرامسر  ۶۸، چالکرود - گانگسر  ۷۶، سرخرود- پلطان  ۲۲کاظم‌رود به  ۳۹.۵ و مجموع ولمرود و چشمه کیله  به 150 متر مکعب برثانیه رسیده  که 90 درصد آن مربوط به سرشاخه ولمروداست.

انتهای پیام/86034/ج

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول