اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  تهران

5 هزار دانشجوی جدید وارد دانشگاه آزاد واحد یادگار امام(ره) شهرری شدند

مراسم استقبال از بیش از 5 هزار و 300 دانشجوی ورودی جدید دانشگاه آزاد واحد یادگار امام خمینی(ره) شهرری با حضور ریاست دانشگاه، معاونان، روسای دانشکده‌ها، مدیران و جمع کثیری از دانشجویان به همراه والدین آن‌ها در سالن ورزشی شهدای مدافع حرم این دانشگاه برگزار شد.

5 هزار دانشجوی جدید وارد دانشگاه آزاد واحد یادگار امام(ره) شهرری شدند

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرری، سعید قاضی مغربی رئیس دانشگاه آزاد واحد یادگار امام خمینی(ره) شهرری با تبریک و خیرمقدم به دانشجویان ورودی جدید اظهار کرد: فصل جدیدی در زندگی شما رخ داده است و سبک و سیاق زندگی دانشجویی با دانش آموزی متفاوت است و قدردان پدران و مادران خود باشید که حضور شما در این جا به واسطه زحمات فراوان آن‌ها برای رسیدن شما به این مرحله از زندگی است.

وی حضور گسترده والدین در این مراسم را به معنی اهمیت به سرنوشت فرزندان دانست و ادامه داد: شما دانشجویان همانند فرزندان من و کسانی که مدیران آینده این کشور خواهید بود، نباید نسبت به محیط اطراف خود بی تفاوت باشید و برای این زمان مهم برنامه‌ریزی و تلاش کنید چرا که کشور باید به دست شما افراد تحصیل کرده و با دانش و مهارت اداره شود.

رئیس دانشگاه آزاد واحد یادگار امام خمینی(ره) شهرری خطاب به پدران و مادران حاضر در جلسه بیان داشت: تغییر مقطع همواره با مشکلات فراوانی روبه رو است و افت تحصیلی امری عادی محسوب می‌شود اما استمرار آن غیرطبیعی بوده و در این زمان مواظبت و پیگیری شما عزیزان باید بیش از پیش باشد.

قاضی مغربی به دانشجویان توصیه کرد در انتخاب دوست بسیار دقت کنند و یادآور شد: افرادی که وارد دانشگاه می‌شوند با افکار و عقاید مختلف بوده بنابراین بهترین مشاوره برای دانشجویان خود اولیاء و اساتید هستند تا خدای ناخواسته جوان ما در بدو ورود به دانشگاه دچار مشکلی نشود.

وی به بیان امام علی (ع) که فرموده هیچ علمی مانندن اندیشیدن نیست اشاره کرد و تصریح کرد:  دانشگاه محل تفکر، تأمل و اندیشیدن است و از زمان و فرصت جوانی خود برای فراگیری علم و دانش نهایت استفاده  را ببرید و با پدر معنوی جدید خود که همان استادان هستند تعامل و همکاری داشته باشید.

رئیس دانشگاه آزاد واحد یادگار امام خمینی(ره) شهرری انتظار و توقع این دانشگاه را رعایت اخلاق عمومی و حرفه‌ای، حساسیت در نوع حجاب و پوشش، سخت‌کوشی، تشویق یکدیگر به کسب علم و صرف وقت بسیار برای مطالعه برشمرد و خاطرنشان کرد: دانشگاه محل تولید علم و کسب دانش است و دانشجویان باید نسبت به مسائل فرهنگی، اجتماعی و سیاسی کشور حساس باشد اما سیاسی کاری نکنند، در کرسی‌های آزاد اندیشی شرکت کرده و عقاید خود را به بحث بگذارند و از آرمان‌های خود دفاع کنند؛ به موضوعات دانشگاه و محل تحصیل خود اهمیت دهند تا باعث بالابردن سطح اعتبار مدرک تحصیلی خود شوند و با عضویت در انجمن‌های علمی مهارت کار گروهی خود را بیشتر کنند.

قاضی مغربی در به ورود بیش از 5 هزار و 300 دانشجوی جدید به دانشگاه اشاره و عنوان داشت: دانشگاه آزاد اسلامی به عنوان بزرگترین دانشگاه حضوری جهان در سال 1361 تاسیس شده و نقش مهمی در تولید علم و ارتقاء دانش و فناوری داشته است و در 387 نقطه کشور واحدهای آموزشی در مقاطع تحصیلی مختلف دارد که واحد یادگار امام خمینی(ره) شهرری یکی از این مراکز آموزش عالی دارای مرکز تحقیقات، پژوهش و فرهنگی شامل حوزه امور اقتصادی دانش بنیان، مرکز رشد، مرکز آموزش نیروی انسانی، مرکز آی تی، کتابخانه دیجیتال و نمازخانه مرکزی است.

وی با اعلام 22 هزار دانشجو در این دانشگاه در بیش از 220 گرایش در مقاطع کاردانی، کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری در هفت دانشکده مصوب علوم انسانی، فنی مهندسی، ابوالفتوح رازی خواهران، علوم پایه، هنر و معماری، مدیریت و حسابداری و مهندسی برق خاطرنشان کرد: این واحد دارای سوله‌های آموزشی، کارگاه‌ها و آزمایشگاه‌های مجهز، چهار نمازخانه، چند سالن ورزشی، بیش از 175 هزار جلد کتاب، هفت سالن غذاخوری و رستوران، یک‌هزار استاد ، 360 نفر کارمند اقدام به تربیت بیش از 90 هزار دانش آموخته کرده است.

انتهای پیام/67052

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول