اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کهگیلویه و بویراحمد

خدمت عاشقانه در موکب شهدای کهگیلویه

خدمت به زائران کربلا در موکب شهدای کهگیلویه سه روز پس از اربعین ادامه دارد.

خدمت عاشقانه در موکب شهدای کهگیلویه

به گزارش خبرگزاری فارس از کهگیلویه، همایش اربعین حسینی بزرگ‌ترین و مهمترین شعایر اسلامی در عصر حاضر است.

حضور میلیونی زائرانی از نقاط مختلف جهان در پیاده‌روی اربعین نمایش باشکوهی از وحدت و انسجام مسلمانان است که هر ساله به رغم توطئه‌های استکبار و منافقان پرشور برگزار می‌شود.

مرزها مملو از جمعیت و گذرگاهی برای تلقی دل‌های عاشق می‌شود و مگر یک جا مانده از کربلا می‌تواند این شور و حال را وصف کند؟

شیفتگان اهل بیت این روزها از گوشه گوشه دنیا در مسیر عاشقانه کربلا قدم می‌زدند تا خود را به بارگاه ملکوتی آن امام مظلوم برسانند و دوستداران حضرتش نیز در مسیر عبور زائران با خدمت به زائران جلوه‌های دیگری از عشق و دلدادگی به ساحت سیدالشهدا می‌آفرینند.

موکب شهدای کهگیلویه سه سالی می‌شود در مسیر حرکت زائرانی از استان‌های فارس، کرمان، یزد، کهگیلویه و بویراحمد، بوشهر، سیستان و بلوچستان، خراسان جنوب و کشورهای پاکستان و افغانستان برپا می‌شود.

در این موکب که در کیلومتر 55 جاده دهدشت به بهبهان راه‌اندازی شده است خادمان به صورت شبانه‌روزی از زائران اربعین پذیرایی کرده و آنها را بدرقه می‌کنند.

سید حمزه محقق‌زاده در خصوص فعالیت‌های موکب اظهار داشت: موکب منشا خیری برای خدمات‌رسانی به زائران حسینی است.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج کهگیلویه گفت: طی این سه سال عشق و علاقه خادمان از نکات مهم و قابل توجه است و همه این تلاش‌ها برای خدمت به زائران اباعبدالله الحسین(ع) است.

محقق‌زاده تصریح کرد: کاروان‌هایی از پاکستان و افغانستان هم از خدمات موکب استفاده می‌کنند.

علی‌رضا اتابک در بازدید از موکب گفت: نهضت ابا عبدالله الحسین(ع) ادامه دارد و توطئه‌های دشمنان برای کم رنگ شدن شور اربعین کارساز نیست.

فرماندار کهگیلویه افزود: برپایی این موکب اقدام ارزشمندی است که از طرف شهرستان و بانیان به صورت خودجوش و مردمی راه افتاده است.

سید خدایار زینی‌پور تصریح کرد: سال گذشته بیش از 300 هزار زائر ایرانی و خارجی از خدمات موکب شهدای کهگیلویه بهره‌مند شدند.

مدیر اجرایی موکب شهدای کهگیلویه افزود: امسال شاهد افزایش زائران اربعین هستیم و کاروان‌های بیشتری راهی موکب می‌شوند.

سید خدایار زینی‌پور اضافه کرد: 50 خادم به صورت شبانه‌روزی به زوار کربلا خدمت می‌کنند.

وی با اشاره به رویکرد مردمی موکب از مردم خواست جهت سهیم شدن در خدمت به زائران حسینی وجوهات و نذورات خود را به موکب تحویل دهند یا به شماره «۶۲۷۳۸۱۱۱۲۴۷۰۸۵۳۵» واریز نمایند.

انتهای پیام/82016

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول