اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  تهران

مسؤولان نگاه جدی به نخبگان داشته باشند

امام جمعه شهرری گفت: مسؤولان باید به شکل جدی به نخبگان نگاه کنند و درصدد رفع مشکلات آن‌ها بکوشند.

مسؤولان نگاه جدی به نخبگان داشته باشند

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرری، حجت الاسلام سید علی شاهچراغی امام جمعه شهرری در خطبه‌های این هفته نماز جمعه که در مصلای بزرگ آستان مقدس حضرت عبدالعظیم(ع) برگزار شد، اظهار داشت: اقشار متعددی از سراسر دنیا در راه‌پیمایی بزرگ  اربعین شرکت می‌کنند و نام امام حسین(ع) دل‌ها را به یکدیگر نزدیک ساخته است.

وی با اشاره به حضور یک کشیش مسیحی در راه‌پیمایی سال گذشته ادامه داد: امام حسین(ع) محدود و منحصر به شیعه نیست و در همه قلوب ادیان مختلف جای دارد و این حرارت روز به روز در قلوب عاشقان حسینی شعله‌ور تر می‌شود و در اربعین حسینی شاهد این تجلی هستیم.

امام جمعه شهرری با اشاره به عظمت راه‌پیمایی اربعین خاطرنشان کرد: خوشا به حال کسانی که توفیق و سعادت حضور در این راه‌پیمایی جهانی و بی بدیل دارند و امیدواریم که این حماسه اربعین حسینی مقدمه‌ای برای ظهور امام زمان(عج) باشد.

حجت الاسلام شاهچراغی خداوند را پشتوانه مستحکمی برای  انقلاب اسلامی دانست و تصریح کرد: انقلاب اسلامی نمونه‌ای بارز از قیام امام حسین(ع) به رهبری امام راحل(ره) و رشادت‌های شهیدان است.

وی با بیان اینکه واقعیت عنایت و دست غیب الهی در پشت انقلاب نباید به سادگی از آن عبور کرد، یادآور شد: شهید مطهری در دیداری که با امام خمینی(ره) داشتند نقل می‌کند که امام فرموده بود من دست خداوند را بر پشت نهضت انقلاب اسلامی حس می‌کنم‌.

امام جمعه شهرری با اشاره به دیدار رهبر معظم انقلاب با نخبگان و بازدید ۲ ساعته ایشان از نمایشگاه دستاورد های دانش بنیان اضافه کرد: این جلسات و دیدارها نشان از تاکید مقام معظم رهبری بر علم و وجود نخبگان در جمهوری  اسلامی دارد و مسؤولان باید به شکل جدی به نخبگان نگاه کنند و درصدد رفع مشکلات آن‌ها بکوشند.

حجت الاسلام شاه‌چراغی نخبگان را سرمایه‌های ارزشمند کشور برشمرد: نخبگان به واسطه استعداد فوق‌العاده در سطح بین المللی رقابت و دستاوردهای با ارزشی را برای جمهوری اسلامی به ارمغان می‌آورند.

وی با بیان اینکه نخبگان سرمایه عظیمی برای کشوری هستند که بخواهد  در برابر دنیا توانمندی های خود را نشان دهد، تأکید کرد: در حال حاضر ۱۴ میلیون نفر تحصیل‌کرده فارغ التحصیل و آماده برای کار در کشور داریم و ۴ میلیون نفر نیز در حال تحصیل است.

امام جمعه شهرری با بیان اینکه نخبگان نباید ۶ ماه منتظر ثبت اثر خود باشند، ابراز داشت: در حال حاضر نخبگان ما در بخش‌های علمی مختلفی از جمله نانو، هسته‌ای، علوم پزشکی  فعالیت دارند و امروز بسیاری از جراحی‌های تخصصی در داخل کشور انجام می‌شود و ما نیازی به خارج رفتن نداریم.

حجت الاسلام شاهچراغی به اهمیت امیدواری در جامعه اشاره کرد و گفت: مقام معظم رهبری در جمع نخبگان فرمودند روح امید در نخبگان باید زنده باشد، زیرا که امید به آینده می‌تواند زمینه‌های پیشرفت را در کشور زنده نگاه دارد.

وی با بیان اینکه آقا در این دیدار اشاره فرمودتد که دست‌هایی در کار است و انسان‌‌های بدخواه وجود دارد  که میخواهند جلوی امید و پیشرفت شما جوانان نخبه را بگیرند، ادامه داد: در واقع در کنار رهبری هوشمند و بیدار که از نشانه‌های امیدواری در کشور است، مردم وفادار و مذهبی نیز از زمینه‌های هستند که می‌توان به آن‌ها دل بست و مایوس نشد.

امام جمعه شهرری در پایان با اشاره به تجاوز ترکیه به خاک سوریه تصریح کرد: نظام جمهوری اسلامی این تجاوز را که گردانندگان آن آمریکا و اسرائیل است محکوم می‌کند و دعا می‌کنیم به فضل الهی این اقدام به زودی متوقف شود چرا که دشمنان بار دیگر وارد کشوری شدند که پس از چندین سال جنگ در شرایط بازسازی قرار دارد و امیدواریم کشور ترکیه نصایح جمهوری اسلامی را بپذیرد زیرا که این تجاوز آب به آسیاب دشمن ریختن است.

انتهای پیام/۶۷۰۵۲/پ/ث30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول