اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  ایلام

ستاد اربعین کمک‌ها را متناسب با استقبال زائرین در مرزها تقسیم کند

امام جمعه ایلام گفت: با توجه به تردد بسیار زیاد جمعیت از مرز مهران، ستاد اربعین باید متناسب با استقبال زوار کمک‌ها را در بین مرزها تقسیم کند.

ستاد اربعین کمک‌ها را متناسب با استقبال زائرین در مرزها تقسیم کند

به گزارش خبرگزاری فارس از ایلام، حجت الاسلام والمسلمین الله‌نور کریمی‌تبار در خطبه‌های این هفته نماز جمعه اظهار داشت: اجل دین، یعنی مدت معینی از زمان زندگی فردی مشخص شده است، نه مرگ فردی جلو می‌افتد و نه تاخیری به وجود می‌آید.

وی افزود: مرگ طبیعی یا حتمی آن است که شخص عمر طبیعی خود را به پایان رسانده، اجل حتمی او فرا رسیده باشد و به طور طبیعی بمیرد. این مرگ‌ها عادی تلقّی شده و از لحاظ ارزش افتخارآمیز نیست.

امام جمعه شهر ایلام تصریح کرد: انسان‌هایی که تقوای الهی دارند، به این نتیجه رسیده که عمرشان دست خداوند متعال است‌، این افراد ایمان به معاد و آخرت دارند.

وی در ادامه عنوان کرد: مردم ایلام توفیق میزبانی از زائرین ابا عبدالله الحسین(ع) را دارند و این امر مهم سبب می‌شود این استان برای چشم‌انداز ۵۰ ساله سرمایه‌گذاری کرده و آمادگی پذیرایی از این عزیزان را داشته باشند.

کریمی‌تبار بیان کرد: با توجه به استقبال زائرین از راهپیمایی بزرگ اربعین و تردد از مرز مهران، متاسفانه تاکنون بزرگراه مهران تکمیل نشده است، لذا مسوولان باید در راستای حل این مشکلات تلاش کنند.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه بیش از ۷۰ درصد زائرین از مرز مهران راهی عتبات عالیات کشور عراق می‌شوند، ستاد اربعین و کمیته مردمی متناسب با استقبال زائرین از مرزها کمک‌ها را تقسیم کنند.

امام جمعه ایلام در ادامه به برخی آشوب‌ها در کشور عراق اشاره کرد و گفت: از نهم مهرماه آشوب و اغتشاش در برخی مناطق عراق آغاز شد اما با درایت مسوولان کشور عراق، هم‌اکنون امنیت در این کشور حاکم است و مردم عراق برای پذیرایی و استقبال از زائرین آماده می‌شوند.

وی خاطرنشان کرد: عقده‌ای که آمریکایی‌ها در منطقه دارند به سبب این است که دارایی‌های خود را در عراق از دست داده‌اند، بنابراین با برنامه‌ریزی تجمعات و اغتشاشات را در این کشور به وجود آورد و متحدش عربستان نیز به این آشوب‌ها دامن زد.

کریمی‌تبار اضافه کرد: ترکیه با حمایت آمریکا به کردهای بیگناه حمله کرده، بداند اگر به این حماقت‌ها ادامه دهد سرنوشتی بهتر از عربستان نخواهد داشت.

وی در پایان با تاکید بر لزوم تقویت تولید داخل اظهار کرد: نیاز جامعه کنونی به تولیدات داخلی، سبب حل مشکلات اقتصادی کشور می‌شود.

انتهای پیام/970821/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول