اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خوزستان

تردد در مرز چذابه روان است/ مقدمات اعزام 62 دستگاه خودرو به عراق فراهم شد

فرماندار دشت‌آزادگان با تاکید بر روان بودن تردد در مرز چذابه، گفت: مسدود شدن موقتی مرز چذابه به درخواست مسؤولان کشور عراق صورت گرفت و پس از چند ساعت بازگشایی شد.

تردد در مرز چذابه روان است/ مقدمات اعزام 62 دستگاه خودرو به عراق  فراهم شد

حمید سیلاوی، فرماندار دشت آزادگان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در دشت آزادگان، با بیان اینکه مرز چذابه برای خروج زائران به سمت عراق باز است، اظهار کرد: با توجه به عدم تامین به موقع  وسائل حمل و نقل زئران  در داخل کشور عراق یک توقف چند ساعته در خروج زائران در مرز ایجاد شد تا در این فاصله وسائل حمل و نقل زائران به شهرهای زیارتی فراهم شود.

وی با تاکید بر روان بودن  تردد در مرز چذابه،  افزود:  مسدود شدن موقتی مرز چذابه به درخواست مسؤولان کشور عراق صورت گرفت و پس از چند ساعت بازگشایی شد.

فرماندار دشت‌آزادگان با اشاره به هماهنگی‌های صورت گرفته با مسؤولان عراقی گفت: ما موظف به تامین اتوبوس زائران در کشور عراق نیستیم اما با توجه به شرایط پیش آمده و درخواست کشور عراق مبنی بر کمبود وسایل نقلیه آمادگی خود را برای اعزام تعداد 150 دستگاه اتوبوس اعلام کردیم.

سیلاوی بیان کرد: در حال حاضر مقدمات  کار اعزام  تعداد 32 دستگاه اتوبوس و 30 دستگاه مینی‌بوس به کشور عراق آماده شده است.

وی در رابطه با سرگردانی زائران ایرانی در مرز عراق گفت: بعد از ظهر پنجشنبه به سمت مرز رفتیم  و اوضاع زائران  را از نزدیک رصد کردیم چنین چیزی صحت ندارد و زائران در حال جابه جا شدن به سمت شهرهای زیارتی هستند.

سیلاوی در رابطه با این سوال مبنی بر اینکه با توجه به نزدیک شدن به مراسم اربعین و پیش‌بینی افزایش زائران احتمال بسته شدن طولانی مدت مرزها وجود دارد، عنوان کرد: تمام تلاش مسؤولان این است که مرز بسته نشود اما انتظار می‌رود زائران نیز تا فراهم کردن شرایط کامل در رفتن به عراق عجله نکنند.

وی در رابطه با آمار ورود زائران عتبات عالیات از مرز چذابه  به کشور از ابتدای صفر تا به امروز، گفت: تا کنون حدود 10 هزار زائر از مرز چذابه وارد کشور شدند.

انتهای پیام/72032

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول