اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کرمان

استانداردسازی آموزشی در دانشگاه پیام نور/ افتتاح 10 مرکز رشد و نوآوری در کشور

رئیس دانشگاه پیام نور گفت: شیوه تحصیل در پیام نور ترکیبی است اما در سطح مقاطع ارشد و دکترا سیستم آموزشی تمام وقت است، استانداردسازی آموزشی صورت گرفته و در آزمون هم متمرکز عمل می‌کنیم.

استانداردسازی آموزشی در دانشگاه پیام نور/ افتتاح 10 مرکز رشد و نوآوری در کشور

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، محمدرضا زمانی امروز در حاشیه هشتمین سفر منطقه‌ای هیأت رئیسه دانشگاه پیام نور و در جمع خبرنگاران کرمان بیان داشت: دانشگاه پیام نور بزرگترین دانشگاه دولتی کشور است که ۴ هزار عضو هیات علمی تمام وقت و ۲۰ هزار استاد مدعو در هر ترم کار پیشتازی علمی را انجام می‌دهند.

رئیس دانشگاه پیام نور تعداد دانشجویان سراسر کشور دانشگاه پیام نور را بالغ بر ۴۰۰ هزار نفر عنوان کرد و افزود: این تعداد دانشجو در ۵۰۰ مرکز واحد داخل کشور در مقابل مختلف کارشناسی تا دکترا مشغول تحصیل هستند و ۱۰ هزار کارمند پشتیبان این مجموعه عالی در سراسر کشور هستند.

زمانی تصریح کرد: دانشگاه پیام نور در بیش از ۴۰ کشور نمایندگی و مرکز دارد و حدود ۷ هزار دانشجوی بین‌المللی در واحدهای بین‌المللی و نمایندگی‌ها در کشورهای مختلف در حال تحصیل هستند.

رئیس دانشگاه پیام نور گفت: ویژگی این دانشگاه در آموزش است که مبتنی بر محتوا قرار دارد، بیشتر محتوایی ما که تاکنون کتاب بوده از سال قبل تولید محتوای دیجیتال هم در دستور کار قرار گرفته و ۳۵۰ عنوان محتوا و کتاب الکترونیکی موبایل تولید شده که افراد می‌توانند استفاده کنند.

وی اظهار داشت: شیوه تحصیل در پیام نور ترکیبی است اما در سطح مقاطع ارشد و دکترا سیستم آموزشی تمام وقت است، استانداردسازی آموزشی صورت گرفته و در آزمون هم متمرکز عمل می‌کنیم.

زمانی ادامه داد: در پایان هفته حدود ۳ میلیون نفر آزمون برگزار می‌کنیم که ۲ میلیون آن قابلیت الکترونیکی دارد و تا حدی نیز در این امر افزایش داشتیم که صرفا با برنامه‌ریزی و جابه‌جایی برنامه و هوشمندسازی انجام دادیم.

وی تسهیل در محتوای درسی را مورد اشاره قرار داد و خاطرنشان کرد: از سال گذشته سامانه‌ای در دانشگاه راه‌اندازی شده که دانشجویان منابع مورد نیاز را آنلاین سفارش داده و با ۲۰ درصد تخفیف از طریق پست دریافت می‌کند.

رئیس دانشگاه پیام نور همچنین از رونمایی سامانه دیجیتال امانت دانشگاه در روز گذشته خبر داد و افزود: کل کتب دانشگاه شامل 2 هزار و ۵۰۰ کتاب محتوا به صورت آنلاین در اختیار دانشجو با عنوان امانت قرار می‌گیرد و فعلا بحث کپی و دانلود ندارد.

وی به تسهیلات دانشجویی نیز اشاره داشت و گفت: قبلا دانشجویان فقط وام شهریه‌ای می‌توانستند استفاده کنند که آن هم سهمیه‌ای بود، لذا با توجه به مسائل اقتصادی و تعداد دانشجویان، تسهیلاتی فراهم شده که دانشجویان کل شهریه را می‌توانند با 1.4 درصد کارمزد و شرایط بازپرداخت متنوع دریافت کنند.

زمانی ابراز داشت: همچنین توافقی با بنیاد علوی صورت گرفته تا شهریه دانشگاه برای مناطق محروم به دو صورت با کارمزد صفر درصد و بازپرداخت بلند مدت و برای برخی بلاعوض استفاده کنند، ضمن اینکه در دانشگاه هم قسط‌بندی می‌توانیم برای دانشجویان داشته باشیم.

رئیس دانشگاه پیام نور گفت: در راستای منویات و تاکیدات رهبر معظم انقلاب در خصوص تربیت حافظان قرآن کریم، دانشگاه پیام نور تسهیلات ۲۰ میلیون تومانی در نظر دارد.

وی مهارت‌آموزی دانشجویان را اهم برنامه‌های وزارت علوم دانست و گفت: این بستر در تفاهم با کانون عالی کارفرمایان ایران فراهم شد و در ۳۱ استان این دفاتر با عضویت تمام صنوف فعال هستند و دانشجویان بر اساس علاقه و تخصصی که دارند می‌توانند از آموزش‌ها بهره‌مند شوند.

زمانی تصریح کرد: تفاهم‌نامه‌هایی نیز با معاونت مناطق محروم ریاست جمهوری برای ایجاد اشتغال پایدار برای فارغ‌التحصیلان دانشگاه‌ها داریم که طی آن هر استان و شهرستان ظرفیت اشتغالزایی منطقه را با همکاری دانشگاه استخراج می‌کنند و دوره‌های تخصصی کوتاه مدت برای داوطلبان آن حرفه گذاشته می‌شود.

وی از افتتاح مرکز رشد و نوآوری کرمان با همکاری پارک علم و فناوری استان خبر داد و گفت: ۱۸ شرکت دانش‌بنیان در این مرکز مستقر هستند، ضمن اینکه در ۱۰ استان مرکز نوآوری شکل خواهد گرفت.

زمانی به دیپلماسی علمی در دانشگاه پیام نور نیز اشاره داشت و گفت: با توجه به اینکه ۴۰ نمایندگی و مرکز پیام نور در دنیا داریم، هاب بین‌المللی آموزش‌های مجازی ایران هم هستیم و هر دانشگاهی ارتباط آموزشی الکترونیکی داشته باشد باید از طریق پیام نور انجام گیرد‌.

زمانی عنوان کرد: پذیرش دانشجویان امسال به دو طریق آزمون و سوابق تحصیلی بود که ۹۰ درصد پذیرش رشته‌ها از سوابق بوده و از ۲۴۰ هزار داوطلبی که ثبت‌نام کردند، ۶۰ درصد آنها یعنی ۱۴۰ هزار نفر تمایل خود را برای ادامه تحصیل در پیام نور اعلام کردند.

انتهای پیام/۸۰۰۱۷/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول