اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  هرمزگان

خواسته اهالی نخل پیرمرد از مسؤولان/اتصال بلوار 20 متری از جمهوری اسلامی به شهید رجایی

اهالی محله نخل پیرمرد بندرعباس خواستار اتصال بلوار 20 متری از بلوار جمهوری اسلامی به اتوبان شهید رجایی بندرعباس هستند.

خواسته اهالی نخل پیرمرد از مسؤولان/اتصال بلوار 20 متری از جمهوری اسلامی به شهید رجایی

خبرگزاری فارس؛ هرمزگان، درحالی در دوسال اخیر طرح های مختلف بازگشایی معابر در محله چاهستانی ها در حال اجراست، که هیچکدام هنوز تکمیل نشده اند و ساکنان همچنان چشم انتظار تکمیل این طرح ها که به صورت پایلوت در کشور در بندرعباس در حال اجراست، هستند.

  بلوار های ۲۴متری، ۲۰متری و  ۱۶ متری از جمله معابری هستند که در این محله بزرگ که خود به محلات کوچک تر نظیر نخل پیرمرد، مینایی ها، گلستان و مسجدچهارده معصوم(ع) تقسیم می شود، قرار است اجرایی شود که عملیات اجرایی آنها آغاز شد و هیچ کدام تکمیل نشده اند.

بخشی از بلوار ۲۴ متری در سال گذشته آسفالت شد و بخشی دیگر از این بلوار که به شهرک امام رضا علیه السلام متصل می شود، همچنان بلاتکلیف مانده است و علیرغم وعده ها برای افتتاح در سال گذشته و امسال، اما با روند فعلی، ساکنان این محله امیدی به تکمیل این پروژه به زودی ندارند.

اما بلوار ۱۶ متری به موازات بلوار ۲۴ متری هم قرار است در این محله بصورت شرقی غربی و بلوار ۲۰ متری بصورت شمالی جنوبی اجرا شود که تملک برخی از املاک در مسیر اجرایی شده و مردم چشم انتظار تکمیل این پروژه ها هستند.

غروب سه شنبه که برای تهیه گزارش به این محله رفته بودم،  علیرضا گنجی پور دبیر شورای اجتماعی منطقه ۲ شهرداری  بندرعباس به همراه عبدالله غفاری شهردار ناحیه منطقه ۲ بندرعباس هم به مسجد حضرت حمزه (ع) آمده بودند و جلسه شورای اجتماعی را با اهالی و معتمدین این محله برگزار کردند تا مشکلات و خواسته های اهالی را بشنوند و اقدامات لازم را در این حوزه انجام دهند.

شورای اجتماعی محلات گنجی پور در بین معتمدین محله گفت: در این جلسات مشکلات و مطالبات اهالی را مورد بررسی قرار می دهیم.

ی بابیان اینکه شورای اجتماعی هر محله ۱۸ نفر متشکل از فرمانده کلانتری، هیئت امنای مسجد، مدیر مدرسه، معتمدین، بسیج، دانشجویان نخبه و... است؛ اظهار داشت: پویایی شورای اجتماعی محله موجب ارتباط بیشتر بین مردم و مسؤولان می شود و گام های اساسی در جهت رفع مشکلات محله برداشته می شود.

دبیر شورای اجتماعی منطقه ۲ شهرداری  بندرعباس حضور بانوان را نیز در شورای اجتماعی محله بسیار مهم ارزیابی کرد و گفت: به نظرم این قشر حساسیت‌های بیشتر و ویژه ای را بر برخی موضوعات دارند و با همکاری و مشورت با آنها می توانیم برخی از مشکلات را برطرف و خواسته ها را محقق کنیم.

گنجی پور اظهارداشت: تلاش می کنیم از ایده ها و راهکارهای اهالی در رفع مشکلات محله استفاده کنیم. 

وی افزود: در محلات هم بایستی تفکیک زباله را از خانه ها شروع کنیم تا از صرف هزینه‌های بالا جهت جمع آوری زباله‌ها جلوگیری شود و از پاره شدن کیسه های زباله و ریختن آنها روی زمین بخاطر تفکیک زباله و بردن زباله های خشک توسط برخی افراد جلوگیری شود. 

دبیر شورای اجتماعی منطقه ۲ شهرداری  بندرعباس در خصوص در خواست یکی از معتمدین محله برای رفع مشکلات تعدادی از خانه های اهالی محروم این محله که در بارندگی خسارت دادند، قول داد حمایت های لازم صورت گیرد. 

گنجی پور گفت: شهردار هم تاکید فراوان دارد که حقی از هیچکدام از ساکنان در اجرای طرح ها و تملک ها ضایع نشود و توافقات منجر به بی خانمانی هیچ شهروندی نشود. 

گلایه‌های اهالی
اهالی محله نخل پیرمرد بندرعباس از اجرای کند پروژه های عمرانی در این محله بشدت اظهار گلایه کردند و خواستار تسریع در تکمیل این طرح ها شدند. 

یکی از ساکنین گفت: طرح بازگشایی و تملک در محله به کندی صورت گرفته است و از یک طرف این خیابان هایی که قرار است احداث شود و خانه های در مسیر اجرای طرح تخریب شده اند، در برخی نقاط همچنان نخاله ها باقی مانده است و از طرفی این بلوارها که خاکی هستند و بایستی در انتظار آسفالت بلوار پس از تملک تمام املاک باشیم که به خاطر خاکی بودن این مسیر، در بارندگی گل و لای می شود.

در بین مسجد حمزه و مدرسه بلال که قرار است بلوار ۲۰ متری احداث شود، در حال حاضر خاکی مانده است و دانش آموزان و اهالی مجبورند از همین مسیر رفت و آمد کنند، در بارندگی بایستی با لباس پر ازگل و لای به مدرسه بروند و برگردند. 

برخی دیگر از اهالی هم از چاله های فاضلابی در محله می گویند که چند نفر هم در آنها سقوط کرده اند. همچنین کانال های روبازی که وقتی روی آنها نرده های فلزی گذاشته می شود، سارقان آنها را به سرقت می برند و همین موضوع باعث سقوط خودرو، موتورسیکلت و رهگذران در آنها می شود. 

اتصال بلواربه اتوبان یکی دیگر از خواسته های ساکنان این محله این است که خیابان ۲۰ متری که قرار است از بلوار جمهوری اسلامی و پشت بانک مسکن تا پشت مسجد حمزه(ع) امتداد یابد، این بلوار را در اینجا متوقف نکنند و آنرا را چند ده متر دیگر ادامه دهند و به اتوبان شهید رجایی متصل کنند تا در رفت و آمد و کاهش ترافیک در این منطقه اثرگذار باشد.

این موضوع خواسته قشرهای مختلف محله می باشد.  اهالی از اجرای طرح های بازگشایی معابر در این منطقه اظهار خرسندی می کنند، اما علت تاخیرها را نمی دانند و آنرا منطقی نمی دانند.

اگر که این طرح ها اجرایی شود، طرح فاضلاب نیز سریعتر در محله اجرایی می شود و فاضلاب های خانگی به سیستم فاضلاب شهری متصل می شود واز ورود فاضلاب به داخل کوچه ها جلوگیری می شود. این وضعیت رها شدن فاضلاب در کوچه ها حتی باعث اذیت خود ساکنان و اهالی هم شده است و برخی می گویند تاکی بایستی وضعیت محله این گونه باشد که فرزندان مان در کنار فاضلاب باشند و بازی کنند؟

از طرفی هم این فاضلاب و زه آب باعث شده است که در محله گنداب هایی جمع شود و سگ و موش زیادی در آن تغذیه می کنند و بوی تعفن و پشه ها هم اهالی را آزار می دهد.

تا کی باید در کنار لجن زندگی کنیم؟ حاضریم که خودمان هم در رفع مشکلات محله و عمران و آبادانی آن  مشارکت داشته باشیم. سطح آب در محله بالاست و بایستی چاره ای اساسی برای رفع این مشکل اندیشیده شود.

خودروها در هنگام عبور، این فاضلاب ها را غیرعمد وناخواسته روی لباس دانش آموزان و رهگذران می پاشند. بایستی زهکشی شود تا این مشکل محله که سطح آب زیر زمینی بالایی دارد، برطرف شود. 

از آن طرف اهالی از وعده های بی عمل برخی از مدیران گلایه مندند و می گویند: مسؤولان زیادی به این محله آمده اند وقول های خوبی هم داده اند، اما کمتر عملی شده است. بلوار ۲۴ متری قرار بود پارسال به بهره برداری برسد که تاکنون فقط نصف آن آسفالت شده است. حتی پیاده روها هم احداث نشده است.

مردم این مناطق انتظار دارند که مشکلات محلات هم مورد توجه قرار گیرند و برطرف شوند. 

خانمی هم می گوید: به من گفته اند خانه ات تصرفی و مربوط به دولت است که گفتم من هم جزو ملت و ایرانی است. اگر قرار است بی خانمان و آواره شویم، به همین بافت های فرسوده و حاشیه ای راضی هستیم. 

در انتظار واگذاری زمین 
شهردار ناحیه ۳منطقه ۲بندرعباس هم بابیان اینکه در بازگشایی معابر در این محله بیش از ۳۵۰ خانه تهاتر شده است؛ اظهار داشت: برای ادامه توافقات در حوزه تملک املاک در مسیر بازگشایی معابر در انتظار واگذاری زمین توسط راه وشهرسازی هستیم.

عبدا.لله غفاری البته همراهی معتمدین و بخصوص جهادگران بسیجی محله با شهرداری برای رفع مشکلات محله را مثال زدنی خواند و گفت: با همراهی مردم می توان مشکلات را برطرف کرد.

غفاری افزود: البته رفع برخی از مشکلات این محله در حوزه وظیفه شهرداری نیست.

انتهای پیام/88030

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول