اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  تهران

10 درصد از جمعیت دماوند را سالمندان تشکیل می‌دهند

رئیس شبکه بهداشت و درمان دماوند، از وجود 10 درصد جمعیت سالمند در این شهرستان خبر داد.

10 درصد از جمعیت دماوند را سالمندان تشکیل می‌دهند

به گزارش خبرگزاری فارس از دماوند، حسن خیرخواه در نشست شورای سالمندان که در سالن جلسات فرمانداری این شهرستان برگزار شد، اظهار کرد: لازمه زندگی مفید برای سالمندان، حفظ توان این افراد است و همه دستگاه‌ها در این خصوص وظایفی بر عهده دارند.

وی افزود: شهرداری‌ها باید بنرهای آموزشی را در اختیار داشته و در خصوص موضوعات مربوط به شورای سالمندی همراهی کنند؛ علاوه بر این مجموعه‌های شهری می‌توانند اقدامات و برنامه‌هایی در مناسبت‌های مختلف اعم از روز سالمندان داشته باشند. 

رئیس شبکه بهداشت و درمان دماوند ادامه داد: این نهاد در هفته ملی سالمند، برنامه‌هایی مانند انجام ویزیت رایگان در مراکز سالمندان، دیدار با خانواده شهدا و سالمندان، بازدید از بخش اطفال بیمارستان سوم شعبان به مناسبت روز کودک، برگزاری جشنواره غذای سالم و ارائه آموزش به سالمندان را انجام داد.

خیرخواه بیان کرد: علاوه بر این ارائه برنامه آموزشی سلامت روان و مراقبت ایمنی، آموزش در مورد بیماری‌ها و مصرف داروها و توزیع مکمل سالمندان از دیگر مواردی بود که در شهرستان دماوند انجام شد.

وی تصریح کرد: همه ما در سلامت جامعه نقش داشته و موظفیم که در راستای سلامت جامعه گام برداریم؛ با توجه به اینکه 50 درصد از سالمندان دماوند به مراکز بهداشت و درمان مراجعه می‌کنند، افراد باید در این خصوص تشویق شوند.

رئیس شبکه بهداشت و درمان دماوند گفت: با وجود بالا بودن بخشی از هزینه درمان، اما پیشگیری در خصوص سلامت و کنترل صحیح تغذیه می‌تواند از هزینه‌های سنگین جلوگیری کند.

انتهای پیام/۶۷۰۱۵/پ/ث30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول