اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مرکزی

فلسفه اربعین اتحاد بین‌المللی جوامع اسلامی است

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان مرکزی گفت: امروز الگویی ترسیم شده در پیاده‌روی اربعین و کربلا با عزت خدا‌دادی و عنایت خداوند بوده و فلسفه آن اتحاد بین‌المللی است.

فلسفه اربعین اتحاد بین‌المللی جوامع اسلامی است

حجت‌الاسلام صفر قربانپور در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اراک، با اشاره به فلسفه راهپیمایی اربعین اظهار کرد: امروز امت اسلامی به عنوان قرارگاه مرکزی انسان‌های علاقه‌مند به معنویت، عدالت، آزادی‌خواهی تلقی می‌شوند، نگاه به اربعین نگاه به حادثه عادی و متعارف نیست، اربعین جایگاه خاصی داشته و در عمق وجودی انسان‌ها ریشه دارد.

وی افزود: امروز جاذبه بشری کربلا به اندازه‌ای گسترده است که همه افراد روی زمین چه مسلمان و چه غیر مسلمان را شامل می‌شود، پیاده‌روی اربعین حادثه عادی نبوده و نگاه به آن نگاه زمانی و مکانی نیست.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان مرکزی تصریح کرد: امام حسین(ع) در راه خدا و برای رضایت خداوند جهاد کرد و به شهادت رسید، خداوند متعال نیز نام امام حسین(ع) را جاودانه و جاذبه‌گیر کرد، وقتی خداوند بخواهد به کسی عزت دهد هیچ‌کس نمی‌تواند مقابل خداوند ایستادگی کند.

قربانپور بیان کرد: ممکن است افراد ظالمی بخواهند جلوی حرکت بزرگ اربعین را بگیرند همان‌گونه که در گذشته مسیر را بسته بودند، هم‌اکنون مسیر باز است همه می‌توانند برای وصال با عشق عالمیان حرکت کنند و با تقریب به امام حسین(ع)، ائمه(ع) و معصومین(ع) سبک زندگی خود را تغییر و از الگوی شایسته‌ای پیروی کنند.

وی خاطرنشان کرد: امروز الگویی ترسیم شده در پیاده‌روی اربعین و کربلا با عزت خدا‌دادی و عنایت خدواند بوده و فلسفه آن اتحاد بین‌اللمی است، مرکز و قلب این قرارگاه، کربلا و مزار مطهر امام حسین(ع) است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان مرکزی ادامه داد: حرکت اربعین چند فلسفه دارد، نخست این که اصل این حرکت عزتمندی است، وقتی خداوند بخواهد به فردی مانند امام حسین(ع) عزت دهد هیچ‌کس جلودار خدواند نیست، اگر کسی بخواهد به خداوند وصل شود باید این مسیر را طی کند.

قربانپور افزود: دوم این که خود امام حسین(ع) تماما در راه و رضایت خداوند عمل کرده و رنگ و بوی خدایی گرفته و هیچ کار غیر مخلصانه‌ای انجام نداده و همه کارهای خود را با دیدگاه آزادگی، عدالت، گسترش، فداکاری، ایثار، مقابله با ظلم و اجرای فرمان خداوند انجام داده است.

وی تصریح کرد: سوم این که پیاده‌روی اربعین  اوج عزت، اقتدار و حاکمیت نظام اسلامی است، هر کجا که جامعه اسلامی گوش به فرمان بوده جریان و تمدن بزرگی ایجاد کرده و فلسفه چهارم نیز این است که همیشه پیروزی با مقاومت‌کنندگان و افرادی است که در برابر ظلم می‌ایستند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان مرکزی بیان کرد: در مسیر پیاده‌روی اربعین جلوه‌هایی از ایثار و فداکاری نیز مشاهده می‌شود، افراد بسیاری برای رضایت خداوند به زائران امام حسین(ع) خدمت می‌کنند، لازم است در این مسیر هدف اصلی معنویت که رعایت حال یکدیگر است را مدنظر داشته باشیم.

قربانپور خاطرنشان کرد: حاشیه‌های رفاهی در این مسیر تنها ابزار هستند نباید با پررنگ کردن برخی از مسائل ایجاد اختلاف کنیم، دشمنان در کمین بوده و توان دیدن اتحاد مسلمانان را ندارند برهمین اساس ممکن است دست به ناامنی و ایجاد توطئه بزنند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول