اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

لاوروف: مسئله شمال سوریه باید از طریق گفت‌وگو حل شود

وزیر امور خارجه روسیه در واکنش به تصمیم اخیر ترکیه برای حمله به شمال سوریه تأکید کرد که مسئله شمال شرقی سوریه باید از طریق گفت‌وگو میان دمشق و کردهای این کشور رفع شود.

لاوروف: مسئله شمال سوریه باید از طریق گفت‌وگو حل شود

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «سرگئی لاوروف» وزیر امور خارجه روسیه در واکنش به تصمیم اخیر آنکارا در خصوص حمله نظامی به شمال شرقی سوریه، گفت مناقشه این منطقه باید از طریق گفت‌وگو حل شود.

به نوشته خبرگزاری «اینترفکس»، لاوروف گفت: «اوضاع شمال شرقی سوریه باید از طریق گفت‌وگو میان دمشق و کردهای این کشور آرام شود. روسیه از گفت‌وگو میان دمشق و کردها در شمال شرق سوریه حمایت می‌‌کند و جامعه کرد و دولت سوریه را به برگزاری گفت‌وگو تشویق می‌کند».

این دیپلمات روس که شب گذشته با «مولود چاووش اغلو» وزیر خارجه ترکیه تلفنی گفت‌وگو کرده، در مورد احتمال حمله قریب‌الوقوع ترکیه به مواضع کردها در شمال سوریه، گفت: «چاووش اوغلو بر تعهد آنکارا در قبال حاکمیت و تمامیت ارضی سوریه تأکید کرد».

لاوروف در ادامه به خروج ناگهانی نظامیان آمریکایی از مرز ترکیه و سوریه اشاره کرد و گفت: «اقدامات آمریکا در سوریه، متناقض است و این نمایانگر عدم توانایی واشنگتن در عمل به توافقات است».

وی توضیح داد: «حضور آمریکا در شمال شرقی سوریه در تضاد با قطعنامه‌ شورای امنیت و اصول احترام به تمامیت ارضی سوریه بود. اقدامات آمریکا در شمال شرقی سوریه، بازی خطرناکی است که می‌تواند کل منطقه را دچار تشویش کند».

لاوروف در خصوص تماس‌هایی که با آمریکا درباره سوریه داشته، ادامه داد: «روسیه با آمریکا در خصوص اینکه اقدامات واشنگتن در سوریه خطرناک است، در تماس بوده، اما هیچ تغییری در موضع این کشور مشاهده نکرده است».

اظهارات وزیر امور خارجه روسیه در حالی مطرح شده است که «فخردالدین آلتون» مسئول رسانه‌ای دولت ترکیه، امروز (چهارشنبه) در صفحه توییتری خود اعلام کرد که آنکارا به زودی عملیات خود علیه عناصر گروهک «ارتش آزاد سوریه» را آغاز خواهد کرد. (جزئیات بیشتر)

کاخ سفید روز یکشنبه هفته جاری بعد از تصمیم «رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهور ترکیه برای آغاز حمله قریب‌الوقوع به کردهای شمال سوریه، اعلام کرد نظامیان آمریکایی را از این منطقه خارج می‌کند.

«دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا پس از گفت‌وگوی تلفنی با رئیس‌جمهور ترکیه، گفت در صورت حمله نظامیان ترکیه‌ای به «تل ابیض» و دیگر مناطق مرزی تحت کنترل کردها، واشنگتن از شبه نظامیان کرد حمایت نخواهد کرد.

انتهای پیام/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول