اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

اسکان و تغذیه 100 هزار نفر در 34 موکب استان سمنان

مسؤول کمیته اسکان، تغذیه و مشارکت‌های مردمی ستاد اربعین حسینی استان سمنان گفت: این استان ظرفیت اسکان و تغذیه 100 هزار نفر در قالب برپایی 34 موکب را دارد.

اسکان و تغذیه 100 هزار نفر در 34 موکب استان سمنان

رمضانعلی حلوایی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در سمنان در آستانه اربعین حسینی اظهار کرد: امسال حجم زائران اربعین حسینی در کشور طبق گفته وزیر کشور، بیش از دو برابر خواهد بود و ثبت‌نام‌ هم استانی‌ها در سامانه «سماح» این پیش‌بینی را نشان می‌دهد.

وی ادامه داد: کمیته اسکان و تغذیه تشکل‌های مردمی در مرکز سهمیه استان سمنان را در بخش اسکان و تغذیه افزایش داده است و امسال به حدود 100 هزار نفر به‌صورت اسکان و تغذیه در قالب 34 موکب خدمات‌دهی می‌کنیم.

مسؤول کمیته اسکان، تغذیه و مشارکت‌های مردمی ستاد اربعین حسینی استان سمنان از استقرار چهار موکب این استان در مرز مهران خبر داد و افزود: 10 موکب این استان در نجف اشرف، 6 موکب در مسیر نجف به کربلا، 13 موکب در کربلا و یک موکب در کاظمین در بخش اسکان و تغذیه خدمات ارائه می‌دهند و برخی موکب‌ها نیز تنها در زمینه اسکان زائران فعالیت دارند.

حلوایی با اشاره به اینکه اکثر 13 موکب استان سمنان در کربلا در بخش تغذیه و اسکان خدمات ارائه می‌دهند، اضافه کرد: دو محل اصلی ما برای خدمات‌رسانی به زائران اربعین حسینی در نجف اشرف در صحن حضرت فاطمه‌زهرا (س) است.

وی بیان کرد: موکب‌های ما در کربلا در ساختمان 10 طبقه تازه‌ساز در طبقه سوم توسط قرارگاه کربلا تحویل استان سمنان می‌شود و 6 موکب در این محل خدماتی همچون تغذیه و اسکان ارائه می‌دهند.

مسؤول کمیته اسکان، تغذیه و مشارکت‌های مردمی ستاد اربعین حسینی استان سمنان عنوان کرد: موکب سفیدپوشان این استان با همکاری دانشگاه علوم پزشکی سمنان و شاهرود و سایر مراکز درمانی به زائران حسینی خدمات ارائه می‌دهد.

حلوایی افزود: 40 پزشک و پیراپزشک و برخی پزشکان متخصص و پرستاران، اقدامات بهداشتی و درمانی را برای زائران حسینی انجام می‌دهند و در نجف در صحن حضرت فاطمه‌زهرا (س) و در کربلا در ساختمان 10 طبقه مستقر هستند.

وی با تأکید بر اینکه موکب رسانه‌ای فجر برای دومین سال فعالیت می‌کند، تصریح کرد: با همکاری تلویزیون عراق و نصب اس.ان.جی و همکاری شبکه‌های ماهواره‌ای و جهانی فعال در اربعین، مستندسازی و تهیه گزارش‌های زنده انجام می‌شود که صدا و سیمای ایران هم در این زمینه همکاری دارد و عملکرد موکب‌ها در شبکه‌های داخلی و خارجی پخش خواهد شد.

مسؤول کمیته اسکان، تغذیه و مشارکت‌های مردمی ستاد اربعین حسینی استان سمنان با اشاره به اینکه یک موکب مخصوص اسکان بانوان است، اضافه کرد: اقدامات مربوط به اسکان حدود سه هزار نفر از بانوان را خودشان انجام می‌دهند و محل استقرار آنها در همین ساختمان 10 طبقه است و رویکردشان فرهنگی است و فعالیتشان را انجام می‌دهند.

حلوایی تأکید کرد: خدمات‌رسانی ما از روز 17 مهرماه آغاز می‌شود و تا 29 مهرماه ادامه دارد و برخی موکب‌ها به تناسب شرایط و مراجعه‌کننده‌ای که دارند، مانند موکب «لبیک یا حسین (ع)» استان سمنان در نجف اشرف از 15 مهرماه خدمات ارائه می‌دهند.

وی ادامه داد: این فعالیت‌ها ثمره تلاش پنج تا 6 ماهه مسؤولان و هیأت امنای موکب‌های استان سمنان است که امکانات موردنیاز را برای خدمات‌دهی به زائران اربعین حسینی فراهم کرده‌اند و باید از تلاش همه خیران نیز در راستا قدردانی کنم.

مسؤول کمیته اسکان، تغذیه و مشارکت‌های مردمی ستاد اربعین حسینی استان سمنان اضافه کرد: بیش از 100 دستگاه کامیون و تریلی به گمرک مراجعه می‌کنند تا در مرز مهران که مقصد و خروجی ما است، مشکل نداشته باشند و مراحل اداری آن با همکاری استاندار سمنان و گمرک و دستگاه‌های ناظر مانند جهاد کشاورزی انجام می‌شود تا بتوانیم کار خروج را انجام دهیم.

حلوایی با اشاره به اینکه نمایندگان استان سمنان در کربلا و نجف به‌عنوان گروه پیشرو مستقر هستند، بیان کرد: کاروان‌ها برای اطلاع از شرایط موکب‌ها برای اسکان زائران با شماره‌های مسؤولان موکب‌ها تماس بگیرند که برای اسکان و تغذیه آنها با مشکلی مواجه نشوند.

وی اظهار کرد: تلاش می‌کنیم تا طبق سنوات گذشته بهترین خدمات را به همه زائران اربعین حسینی ارائه دهیم و از همه التماس دعا داریم.

انتهای پیام/75035/س/و

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول