اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گیلان

ورود ۱۱ هزار زائر خارجی عتبات عالیات به آستارا / ۲۰۰۰ پرس غذای گرم توزیع شد

تاکنون ۱۱ هزار زائر خارجی عتبات عالیات در قالب ۱۸۱ دستگاه اتوبوس، ۲۰ دستگاه مینی‌بوس و ۵۰ دستگاه سواری به‌واسطه مرز زمینی این شهرستان وارد خاک جمهوری اسلامی ایران شده‌اند.

ورود ۱۱ هزار زائر خارجی عتبات عالیات به آستارا /  ۲۰۰۰ پرس غذای گرم توزیع شد

به گزارش خبرگزاری فارس از آستارا، ارائه خدمات به زوار خارجی عتبات عالیات توسط ستاد اربعین حسینی این شهرستان وارد ششمین روز خود شده و زوار خارجی عتبات عالیات پس از ورود به خارک جمهوری اسلامی و توقف چندساعته در موکب پایانه مرزی این شهرستان جهت اسکان و پذیرایی به موکب امام‌الرضا (ع) واقع در آستان امام‌زادگان ابراهیم و قاسم (ع) شهرستان آستارا هدایت می‌شوند.

«سرهنگ سهراب سجادی» فرماندهی مرزبانی استان و «سرهنگ پاسدار حسین مصطفی‌پور» معاون هماهنگ‌کننده سپاه قدس گیلان ازجمله مسئولین استانی هستند که با حضور در موکب پایانه مرزی از نحوه خدمات‌دهی به زوار خارجی عتبات عالیات به‌صورت نامحسوس بازدید میدانی به عمل‌آورده و دستور به رفع مشکلات و کاستی‌های موجود داده‌اند.

ستاد اربعین حسینی شهرستان آستارا در خصوص ارائه خدمات به زوار خارجی عتبات عالیات نسبت به تشکیل هشت کمیته و برگزاری ۲۴ عنوان جلسه اقدام کرده است که کمیته امنیتی و انتظامی به ریاست فرماندهی نیروی انتظامی و عضویت اطلاعات، سپاه ناحیه، هنگ مرزی و پلیس‌راه مسؤولیت برقراری نظم و امنیت تردد زوار خارجی عتبات عالیات را عهده‌دار هستند.

سرهنگ محمد نمازی فرمانده نیروی انتظامی شهرستان آستارا در گفت‌وگو با خبرنگار فارس با اشاره به اینکه با هدف تسهیل در تردد زوار خارجی عتبات عالیات تعداد گیت‌ها و نفرات نیروی انتظامی در گذرنامه مرزی افزایش پیدا کرده است اظهار کرد: تمام تلاش مأموران نیروی انتظامی مستقر در گذرنامه مرزی تسهیل در تردد و ورود زوار خارجی عالیات به خاک جمهوری اسلامی ایران است.

سرهنگ نوذر مرادی فرمانده هنگ مرزی شهرستان آستارا نیز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس با بیان اینکه مرزبانان جمهوری اسلامی ایران اتباع آذری را از محل پل مرزی تا موکب پایانه همراهی می‌کنند گفت: استقرار تیم پزشکی در پایانه مرزی و توزیع بروشور زندگی‌نامه امام حسین (ع) به زبان آذری در بین زوار خارجی عتبات عالیات ازجمله اقدامات هنگ مرزی این شهرستان است.

سرهنگ پاسدار جهانبخش آرمان فرمانده سپاه ناحیه شهرستان آستارا نیز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس خدمات بسیجیان به زوار خارجی عتبات عالیات را در بخش‌های بهداشتی، درمانی، دارویی، پزشکی، پیراپزشکی، مهندسی و آمادی دانست و اظهار کرد: روزانه بین دو هزار تا دو هزار و 500 پرس غذای گرم در بین زوار خارجی عتبات عالیات توزیع می‌شود.

منصور بابایی مدیر پایانه مرزی شهرستان آستارا نیز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس تعداد ورودی‌های زوار خارجی عتبات عالیات را ۱۱ هزار نفر دانست و اظهار کرد: این تعداد زوار در قالب ۱۸۱ دستگاه اتوبوس، ۲۰ دستگاه مینی‌بوس و ۵۰ دستگاه سواری جهت حضور در کربلای معلی به‌واسطه مرز زمینی این شهرستان وارد خاک جمهوری اسلامی ایران شده‌اند.

به گزارش فارس، امسال دو موکب با ۱۸ غرفه در محل محوطه پایانه مرزی و آستان امام‌زادگان ابراهیم و قاسم (ع) شهرستان آستارا با هدف استقبال، اسکان و پذیرایی از زوار خارجی راه‌اندازی شده است که 120 خادم زن و مرد مسئولیت خدمات‌رسانی به زوار خارجی عتبات عالیات را عهده‌دار هستند.

انتهای پیام /3389/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول