اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  فارس

رتبه نخست فارس در تولید انار/ پیش‌بینی برداشت ۲۰۵ هزار تن انار در فارس

کارشناس مسئول جهادکشاورزی فارس با اشاره به آغاز برداشت انار از باغ‌ های استان، گفت: پیش بینی می‌شود امسال ۲۰۵ هزار تن انار در فارس برداشت شود.

رتبه نخست فارس در تولید انار/ پیش‌بینی برداشت ۲۰۵ هزار تن انار در فارس

غلامرضا ملاشفیعی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شیراز، سطح زیر کشت انار در استان فارس را ۲۲ هزار و ۷۰۰ هکتار اعلام کرد و اظهار داشت: پیش بینی می‌شود امسال ۲۰۵ هزار تن انار در فارس برداشت شود.

وی با اشاره به برداشت این محصول از اوایل شهریور تا اوایل آذرماه، گفت: استان فارس از نظر سطح زیر کشت انار رتبه نخست کشور را به خود اختصاص داده است.

ملاشفیعی با اشاره به برداشت ارقام محصول انار، بیان کرد: کار برداشت ارقام زودرس از اوایل شهریور تا اوایل مهر، رقم میان رس از هفتم مهرماه تا ۴ مهرماه و ارقام دیررس از اوایل آبان تا آذر ماه انجام می‌شود.

کارشناس مسئول جهادکشاورزی فارس با یادآوری تولید ارقام مختلف انار در شهرستان‌های استان، اظهار کرد: بهترین نوع انار، رباب، شیرین شهوار، حسین آقایی و فاروق است.

وی تصریح کرد: علاوه بر تامین نیاز انار استان، این محصول به سایر استان‌ها و کشور‌های حاشیه خلیج فارس صادر می‌شود، اما امسال باتوجه به شرایط تحریم‌ها، شاهد کاهش صادرات این محصول بوده‌ایم.

ملاشفیعی با اشاره به فعالیت ۳ صنایع فرآوری در استان فارس، گفت: بخشی از انار نیز برای فرآوری به صنایع مزرعه سبز در شهرستان نی‌ریز با ظرفیت ۲ هزار تن فرآورده انار، شرکت عصر انار در منطقه قطرویه نی‌ریز ظرفیت ۳۰ تا ۵۰ تن انار و رب انار در روز و شرکت مروارید سبز در ارسنجان ۷۰۰ تن رب انار و آب انار در سال را دارند، ارسال می‌‌شود.

کارشناس مسئول جهادکشاورزی فارس با تاکید بر اینکه ۸۵ درصد انار استان بصورت محصول سالم تولید می‌شود، افزود: کمبود آفات، طمع ملس و خوش رنگی دانه، هسته ریز و پوست از ویژگی‌های بارز انار این استان است.

به گزارش فارس، انار میوه‌‌ای سرشار از خاصیت‌ های دارویی است، این میوه از بروز سکته‌ های قلبی و عروقی جلوگیری می‌‌کند. هسته‌‌های ریز انار نیز سرشار از فیبر است که نقش موثری در کاهش قند خون و چربی دارد.

دانه‌های ریز انار به عملکرد بهتر دستگاه گوارش و معده و روده کمک کرده و در کاهش وزن نیز اثرگذار است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول