اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان رضوی

اصناف حبیب خداوند هستند/ سیاست‌گذاری‌های نیروی انتظامی براساس فرمایشات رهبری است

فرمانده انتظامی خراسان رضوی گفت: شما اصناف کاسب و حبیب خداوند هستید و جامعه نگرشی متفاوت به شما دارد، وقتی اسم شما می‌آید رجبعلی خیاط و امثال او در ذهن مردم تداعی می‌شود و از منظر ما شما خادمان بارگاه ملکوتی امام رضا (ع) هستید.

اصناف حبیب خداوند هستند/ سیاست‌گذاری‌های نیروی انتظامی براساس فرمایشات رهبری است

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، سردار محمدکاظم تقوی پیش از ظهر امروز در همایش هم‌اندیشی پلیس و اصناف که در ستاد فرماندهی انتظامی خراسان رضوی برگزار شد، گفت: آهنگ پیاده‌روی اربعین حسینی طنین انداز است و این شعار انقلابی عصر حاضر باعث شده که دشمن از حضور موثر و فراگیر مسلمانان در اربعین حسینی افسرده، بیچاره و دلگیر شود.

فرمانده انتظامی خراسان رضوی خطاب به اصناف حاضر در مراسم افزود: شما کاسب و حبیب خداوند هستید و جامعه نگرشی متفاوت به شما دارد، وقتی اسم شما می‌آید رجبعلی خیاط و امثال او در ذهن مردم تداعی می‌شود و از منظر ما شما خادمان بارگاه ملکوتی امام رضا(ع) هستید.

وی تصریح کرد: هر کلامی، عملی، تصمیمی که امروز گرفته شود در کارنامه اعمال ما ثبت می‌شود و دلیل دعوت شما در این مکان این بود که بدانید در نیروی‌ انتظامی همیشه به روی شما باز است.

تقوی تاکید کرد: تمام سیاست‌گذاری‌ها و برنامه ریزی‌های ما منطبق و بر اساس فرمایشات مقام معظم رهبری است.

فرمانده انتظامی خراسان رضوی با بیان اینکه اهداف اصناف باید در تراز جمهوری اسلامی باشد، اظهار کرد: باید تلاش کنیم تا در این زمینه الگو بسازیم، برنامه ریزی کنیم، کم فروشی نکنیم، از تمامی ظرفیت‌ها استفاده کنیم و این جمع ثابت کرده می‌تواند در این عرصه موفق باشد.

وی ادامه داد: اگر امروز در عرصه امنیتی در استان و کشور هیچ‌ نگرانی نداریم به برکت خون شهدا و ایستادگی آنها در برابر مستکبران بود.

تقوی با اشاره به اینکه در کنار مرز ما با افغانستان، مرزبانان ما به تنهایی از مرزها حفاظت می‌کنند، بیان کرد: تروریسم از سوریه به افغانستان نقل مکان کرده است تا نیروها و دسیسه‌های خود علیه نظام جمهوری را در این کشور پرورش بدهند.

فرمانده انتظامی خراسان رضوی از تشکیل پلیس امنیتی اقتصادی خبر داد و متذکر شد: قرار است محوریت و مسؤولیت گستردگی ناجا در این بخش متمرکز شود، تا به دغدغه‌های شما عزیزان جامعه عمل بپوشانیم.

وی یادآور شد: در پلیس اطلاعات امنیت نیز در خدمت شما هستیم و از سیاست‌هایی که در چهارچوب‌های نظام باشد حمایت می‌کنیم و امیدوارم به یاری خداوند این مجموعه با کمک تمامی دستگاه‌ها همچون گذشته بدرخشد.

 اصناف آسیب دیده و زخم خورده قاچاق کالا هستند

در ادامه مراسم رئیس اتاق اصناف مشهد گفت: حضور پر رنگ شما عزیزان در یک سال ونیم گذشته باعت شد خیلی از اهداف دشمن تحقق نیابد و خداروشکر با وجود تمام مشکلات جو آرامی در بخش اقتصادی کشور داریم.

محمود بنانژاد خاطرنشان کرد: سال گذشته گشت‌های نظارتی را در حوزه نظم اجتماعی داشتیم به خصوص در بحث ساماندهی به ویژه در امکان و در سال جاری نیز این نظارت‌ها را داریم.

وی با اشاره به اینکه در سال‌های گذشته مشکل ساماندهی واحد‌های بدون پروانه را داشتیم، متذکر شد: خوشبختانه با تدبیر اتحادیه‌ها هیچ اخطار معوقی نداریم و به روز هستیم.

رئیس اتاق اصناف مشهد تصریح کرد: از تاریخ 97.7.1 تا 98.8.1 بیش از 18 هزار پروانه کسب داده شده است که 6 هزار و 500 پروانه در بخش ساماندهی با مهلت 11 ماهه پلمپ شده است که به نسبت سال‌های گذشته عملکرد خوبی داشتیم.

بنانژاد با اشاره به اینکه در 6 ماه گذشته 7هزار پروانه صادر کرده ایم و10 هزار پروانه ابطالی داشته ایم، اظهار کرد: در ۶ ماه اول سال جاری ۷ هزار پروانه ثابت داشته‌ایم که تنها ۸۰۰ مورد آن ابطال شده است.

وی اضافه کرد: نرم افزار اجراییات در حال اجرا شدن است و در ۳ ماه آینده تغییرات اساسی می‌کند تا ارتباط بین اتحادیه، اتاق اصناف و اماکن تقویت شود.

رئیس اتاق اصناف مشهد با بیان اینکه در بخش قاچاق کالا بخش اصناف آسیب دیده و زخم خورده است، افزود: این مشکلات سبب شده به خصوص در بحث تولید، تولید کنندگان ما تغییر شغل داده و وارد توزیع و فروش شوند که آسیب زا است.

بنانژاد ادامه داد: باید در تمام کشور برخورد قاطعی با قاچاق کالا صورت بگیرد زیرا وارد کردن کالاهای بی‌کیفیت و ارزان باعث بیکاری بخش تولیدی شده است.

وی با اشاره به اینکه در توزیع کالا چه به صورت عمده یا خرده فروشی اصناف نقش مهمی ایفا می‌کنند، ابراز کرد: باید در این حوزه مدیریت شده گام برداریم تا آسیبی به بخش توزیع و تولید وارد نشود و لازم است برخوردهای مناسبی صورت بگیرد.

گفتی است؛ در پایان مراسم از سردار تقوی و هیأت رئیسه اتاق اصناف تقدیر و تجلیل به عمل آمد.

انتهای پیام/70068

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول