اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  صنعت ، تجارت ، بازرگانی

استاندارد حلال به تجارت رونق می‌‌دهد

فقیه ناظر بر استاندارد حلال گفت: استاندارد حلال به رونق تجارت اضافه می‌کند.

استاندارد حلال به تجارت رونق می‌‌دهد

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، حجت‌الاسلام مبلغی در مراسم روز جهانی  استاندارد با بیان اینکه استانداردسازی به نفع کشور و واحدهای تولیدی است اظهار داشت: امروزه کالای دارای مارک حلال در دنیا از اعتبار بالایی برخوردار است و نسبت به تولیدات حلال توجه ویژه ای در منطقه شکل گرفته است. 

وی با بیان اینکه استاندارد حلال باعث رونق تجارت می‌شود گفت: شورای فقهی حلال در قم مربوط به مرکز حلال که تاسیس خواهد شد، تشکیل شده است تا در زمینه استانداردسازی حلال فعالیت داشته باشد. 

فقیه ناظر بر استاندارد حلال با بیان اینکه تا به حال پاسخ شفافی به مسائل پیش روی موضوع حلال داده نمی‌شد، گفت: نمی‌توانستیم گواهینامه و صدور گواهی حلال برای موسسات و واحدهای تولیدی رابه سرعت انجام دهیم. 

وی با بیان اینکه مسائل فراروی موضوع حلال توسط شورای فقهی شناسایی می‌شود گفت: دو نفر از اعضای این شورا، اساتید حوزه علمیه هستند. 

به گفته مبلغی کالاهایی که علامت حلال نداشته باشند در فروش با مشکل مواجه می‌شوند و ممکن است خریداری نداشته باشند اما شورای فقهی می‌تواند در این زمینه راهگشا باشد. 

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول