اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

روایتی از جاسوسی خاموش گوشی‌های هوشمند

فرمانده انتظامی شهرضا گفت: گوشی‌های پیشرفته حتی خاموش آن سبب ایجاد مشکل می‌شود، گوشی وقتی خاموش باشد می‌تواند عکس و فیلم بگیرد و ما از آن غافل هستیم.

روایتی از جاسوسی خاموش گوشی‌های هوشمند

صادق کاظم‌زاد امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرضا با اشاره به فعالیت‌های نیروی انتظامی شهرضا در 6 ماهه نخست سال اظهار داشت: در این مدت بیش از  70 طرح مختلف در زمینه‌های ارتقای امنیت اجتماعی و پاکسازی نقاط آلوده و ایجاد امنیت در شهرستان شهرضا انجام شده است.

فرمانده انتظامی شهرضا با اشاره به کشفیات مواد مخدر در شهرستان شهرضا در ماهه گذشته افزود: امسال 60 درصد نسبت به سال گذشته با افزایش کشفیات مواد مخدر روبه رو بودیم که نشان دهند ورود بی حد مواد مخدر و تلاش نیروی انتظامی در مقابله با سوداگران مرگ است و  تاکنون 13 هزار شهید در مقابله با مواد مخدر تقدیم کرده است.

وی با اشاره به درگیری نیروی انتظامی شهرضا با اشرار و قاچاقچیان مواد مخدر و به شهادت رسیدن شهید ستوان جمشیدی گفت: این درگیر منجر به کشف مواد مخدر و جانباز شدن سه نفر از افراد نیروی انتظامی شد.

کاظم‌زاد با اشاره به افزایش 50 درصدی کشفیات کالای قاچاق در 6 ماه گذشته در شهرضا بیان کرد: در 6 ماهه گذشته با افزایش 40 درصدی دستگیری قاچاقچیان و سارقان در رو به رو بودیم و این نشان دهنده تلاش شبانه‌روزی نیروی انتظامی شهرضا است.

فرمانده انتظامی شهرضا با اشاره به کاهش 50 درصدی تصادفات فوتی در 6 ماهه نخست سال نسبت به سال گذشته تصریح کرد: در همین مدت تصادفات جرحی درون شهری و برون شهری به ترتیب 10 و 8 درصد کاهش داشته و تصادفات فوتی برون شهری و جاده‌ها 25 درصد کاهش داشته است.

وی با اشاره به مجهز شدن نیروی انتظامی شهرضا به تجهیزات روز خاطرنشان کرد: به دلیل نیاز جامعه امسال پلیس فتا تعریف ساختار شد و درصدد هستیم با توجه به نیاز روز جامعه پلیس مبارزه با جرائم اقتصادی را در شهرضا مصوب کنیم.

کاظم‌زاد با اشاره به این‌که پلیس فتا فضای مجازی را رصد می‌کند و با جرائم مقابله می‌کند، ادامه داد: جرائم حوزه فضای مجازی در سال 98 نسبت به سال گذشته 400 درصد افزایش داشته است؛ جرائم از فضای واقعی به فضای مجازی کشیده شده است.

فرمانده انتظامی شهرضا با اشاره به اینکه فضای مجازی از فضای واقعی بیشتر واقعیت دارد، عنوان کرد: از فضای مجازی  می‌توان استفاده صحیح و هم ناصحیح برد، این فضا به صورت نرم وارد جامعه شده و از درون جامعه ما را خراب می‌کند و اقتصاد و فرهنگ را تحت تأثیر خود قرار داده است.

وی با بیان این‌که زمانی جنگ، جنگ سخت بود و خاکریز دشمن مشخص بود و قربانیان آن شهدا بودند که با عزت تشییع شدند، عنوان کرد: گوشی‌های پیشرفته حتی خاموش آن سبب ایجاد مشکل می‌شود، گوشی وقتی خاموش باشد می‌تواند عکس و فیلم بگیرد و ما از آن غافل هستیم.

کاظم‌زاد با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری که اعلام کردند اگر رهبر انقلاب نبودم فرمانده فضای مجازی می‌شدم و این اهمیت فضای مجازی را می‌رساند، افزود: فضای مجازی و ماهواره‌ها و هزار شبکه ایرانی معاند جمهوری اسلامی ایران فضا را متشنج و مشکلاتی را برای جامعه ایجاد می‌کنند و درون خانواده‌ها را خالی می‌کند.

فرمانده انتظامی شهرضا با بیان این‌که شهروندان با گذاشتن رمز بر روی حافظه و فایل‌های داخل گوشی ضریب امنیتی اطلاعات خود را بالا ببرند، خاطرنشان کرد: از نگهداری عکس و اطلاعات محرمانه بر روی گوشی خود بپرهیزید، زیرا کمترین اتفاق متصور برای گوشی تلفن همراه دسترسی افراد غیرمجاز به اطلاعات محرمانه و شخصی و لیست مخاطبان و متن پیام‌های شما است.

انتهای پیام/63101/ص30/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول