اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  اقتصاد بین الملل

تولید نفت اوپک پس از حمله پهپادی به آرامکو بیشترین کاهش 17 سال گذشته را تجربه کرد

پس از حملات پهپادی به شرکت نفتی آرامکوی عربستان، کشورهای صادرکننده نفت بیشترین کاهش تولید را در 17 سال گذشته تجربه کردند.

تولید نفت اوپک پس از حمله پهپادی به آرامکو بیشترین کاهش 17 سال گذشته را تجربه کرد

به گزارش گروه اقتصاد بین‌الملل خبرگزاری فارس بررسی‌های ماهانه گلوبال‌پلاتز نشان می‌دهد میزان تولید نفت اوپک پس از حملات پهپادی به شرکت نفت آرامکوی عربستان بیشترین کاهش را در 17 سال گذشته تجربه کرد. 

تولید نفت عربستان پس از این حمله 5.7 میلیون بشکه کاهش یافت. 

بر اساس این بررسی‌ها کشورها صادرکننده نفت اوپک میزان 28.45 میلیون بشکه در روز در ماه گذشته نفت صادر کردند که نسبت به ماه آگوست 1.48 میلیون بشکه در روز کاهش داشته که بیشترین کاهش در 17 سال گذشته محسوب می‌شود. 

تولید ماه سپتامبر روی هم رفته کمترین تولید ماهانه از ماه می 2009 تاکنون محسوب می‌شود. 

در حمله 14 سپتامبر به شرکت نفت آرامکوی عربستان، تولید نفت این کشور 50 درصد معادل 5.7 میلیون بشکه در روز کاهش یافت و باعث شد متوسط تولید نفت عربستان در ماه سپتامبر نسبت به آگوست 1.32 میلیون بشکه در روز کاهش یابد و به رقم 8.45 میلیون بشکه در روز برسد.

تولید نفت ونزوئلا هم با کاهش 100 هزار بشکه در روز به 600 هزار بشکه در ماه سپتامبر رسید و تولید نفت ایران هم با 70 هزار بشکه در روز کاهش، به 2.23 میلیون بشکه در روز رسید. 

دو کشور نیجریه و عراق به عنوان اعضای اوپک که به تعهدات طرح کاهش تولید نفت در ماه های اخیر پایبند نبوده‌اند، تعهد داده‌اند که این روند را اصلاح کنند و به تعهدات طرح کاهش تولید نفت پایبند باشند. 

تولید این دو کشور نیز کاهش داشت، اما همچنان بیش از میزان تعریف شده در طرح کاهش تولید، نفت عرضه می‌کنند. 

عراق همچنان 300 هزار بشکه در روز بالاتر از توافق عرضه می‌کند و نیجریه هم 170 هزار بشکه در روز بیشتر از سقف تعیین‌شده نفت می‌فروشد. 

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول