اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

هنر و رسانه  /  سینما و تئاتر

برگزاری نخستین دوره اهدای نشان سنگلج/ایوب آقاخانی مدیربخش مسابقه رادیو رادی شد

اولین دوره اهدای نشان تماشاخانه سنگلج هجدهم مهرماه همزمان با پنجاه و چهارمین سالروز تأسیس این تماشاخانه برگزار می شود.

برگزاری نخستین دوره اهدای نشان سنگلج/ایوب آقاخانی مدیربخش مسابقه رادیو رادی شد

به گزارش خبرنگار تئاتر خبرگزاری فارس، در این مراسم که توسط تماشاخانه سنگلج و با همکاری شهرداری تهران و مجله بخارا  برگزار می‌شود، نخستین نشان تماشاخانه سنگلج  به دو چهره برجسته هنر نمایش اهدا خواهد شد.

نشان تماشاخانه سنگلج قرار است هر ساله و همزمان با سالروز تاسیس این تماشاخانه ، به چند تن از چهره های برجسته هنری اهدا شود. این مراسم در روز 18 مهرماه و از ساعت 16:30 در محل تماشاخانه سنگلج  برگزار خواهد شد.

*«حمید ابراهیمی» جایگزین «جلیل فرجاد» در پشت دیوار عمارت شد

«حمید ابراهیمی» کارگردان نمایش «پشت دیوار عمارت»  به دلیل بازی جلیل فرجاد در نمایش خورشید کاروان نقش وی را تا پایان اجراهای این نمایش ایفا می‌کند.

نمایش پشت دیوار عمارت تا 24مهر ماه 98 هر شب از ساعت 20در تماشاخانه سرو انجمن تئاترانقلاب و دفاع مقدس پذیرای علاقمندان است.

در این نمایش حمید ابراهیمی به عنوان نویسنده، کارگردان و بازیگر است و سایر بازیگران جمشید صفری،  پژمان کاشفی، نسرین مسلمی‌نیا، شیوا خسرومهر، زری‌ اماد، پانته‌آکیقبادی، حامد آقایی‌، فرزاد صبوری، علی‌رضا درویش‌نژاد، اهورا ابراهیمی، علی حیدری، ماندانا عصری، محمدرضا موهبتی، ماریه ماشاالهی و آرمین احتشام‌زاده  به ایفای نقش خواهند پرداخته‌اند.  

* ایوب آقاخانی مدیر بخش مسابقه رادیو رادی شد

ایوب آقاخانی، نمایشنامه نویس، کارگردان و بازیگر تئاتر کشور با حکم بهزاد صدیقی، دبیر دومین جشنواره تئاتر اکبر رادی به عنوان مدیر بخش مسابقه رادیو رادی منصوب شد.

بخش رادیو رادی (نمایش رادیویی آثار اکبر رادی) این جشنواره برای نخستین بار  و به صورت رقابتی در دو گروه نمایش‌های رادیویی و رادیو تئاتر برگزار می‌شود. در این بخش در هر دو گروه، حداکثر شش اثر توسط هیئت انتخاب این بخش به دبیرخانه جشنواره معرفی می شوند و ایوب آقاخانی که سابقه حرفه ای سال ها حضور در شبکه های مختلف رادیویی را به عنوان نویسنده، کارگردان، مجری و کارشناس تجربه کرده به عنوان مدیر این بخش از سوی دبیر جشنواره انتخاب شده است.

دومین جشنواره ی تئاتر اکبر رادی با دبیری بهزاد صدیقی با همکاری اداره کل هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و‌شورای اسلامی شهر تهران  از ۲۷ تا ۳۰ آذرماه ۱۳۹۸ در تهران برگزار می‌شود.

*اولین تیزر رسمی جمعه‌کُشی منتشر شد

اولین تیزر رسمی نمایش «جمعه‌کُشی» به نویسندگی و کارگردانی اسماعیل خلج امروز دوشنبه 15 مهرماه منتشر شد. این تیزر ساخته کسری آتشی وعلی‌رضا شادمنش است که برای انتشار در رسانه‌ها و فضای مجازی تولید شده است .

نمایش«جمعه‌کُشی» که مجری طرح آن مجید گیاه‌چی است، روایت زندگی آدم‌هایی است که در یک روز جمعه در قهوه‌خانه‌ای به دور هم جمع شده‌اند و جمعه خود را به پایان می‌رسانند. اسماعیل خلج بعد از نزدیک به نیم قرن مجددا این نمایش را در تماشاخانه سنگلج به روی صحنه برده است.

عوامل این نمایش عبارتند از بازیگران: اسماعیل خلج، مسعود رحیم‌پور، علی خازنی، علی فتحعلی،افشین زارعی، محمدرضا خسرویان و محمود حسینی  طراحان صحنه: اسماعیل خلج، منوچهر شجاع طراحان نور : اسماعیل خلج، حسین کاظم‌رودباری، طراح گریم: کامبیز مؤمن‌خانی، دستیارکارگردان: ایلیا گیاه‌چی مدیران صحنه: ابراهیم ناصری، نگار مقدسی منشی صحنه: مهشید کاظمی، عکاس: ساینا قادری، فرزاد جمشید دانایی، روابط عمومی و مشاور رسانه: علیرضا لرک، لباس: هستی خان‌دایی، اجرای صحنه: هادی بادپا، طراح پوستر: جمشید حقیقت‌شناس، سرپرست ساخت دکور: سیدمصطفی طباطبایی‌نسب، امیرحسین بابائیان، دستیاران ساخت دکور: مصطفی جمال لیوانی، فرزاد چوپانی، حمیدرضا صفوی برنا، اجرای گریم: کامبیز مؤمن‌خانی، محمدحسین بادروج، رضا صالحی

«جمعه‌کُشی» مهر و آبان 1398 ساعت 19:30 در تماشاخانه سنگلج به روی صحنه می‌رود. 

انتهای پیام/

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول