اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

حضور 3 گروه‌ سرود کانون‌های مساجد سمنان در راهپیمایی اربعین

مدیر ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان سمنان از اعزام سه گروه سرود کانون‌های فرهنگی هنری مساجد این استان برای اجرای برنامه در مسیر راهپیمایی بزرگ اربعین حسینی به کشور عراق خبر داد.

حضور 3 گروه‌ سرود کانون‌های مساجد سمنان در راهپیمایی اربعین

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان، حجت‌الاسلام سیدعلی موسوی، راهپیمایی اربعین را در واقع لبیک به ندای هل من ناصر ینصرنی امام حسین (ع) دانست و گفت: ندای این بزرگوار برای همیشه در تاریخ ماندگار است و لبیک‌گویی پیروان او نیز باید همیشگی باشد.

مدیر ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان سمنان تصریح کرد: انقلاب اسلامی ایران بهترین لبیک را به امام حسین (ع) گفت و این لبیک‌گویی در سایر کشورهای اسلامی نیز قوت گرفته و ادامه دارد تا به تمدن اسلامی منجر شود.

موسوی راهپیمایی اربعین را بهترین راه مبارزه با دشمنان و بهترین روش ادامه راه سیدالشهدا (ع) عنوان کرد و افزود: با فرا رسیدن ایام اربعین حسینی، اعضای کانون‌های مساجد استان سمنان در امر اسکان، استقبال، پذیرایی و برگزاری برنامه‌های فرهنگی برای زائران نقش بسیار مهمی را ایفا می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه استان سمنان نیز هم‌گام با سایر مناطق کشور برنامه‌های متنوعی هم در داخل و خارج از کشور در مسیر اربعین اجرا می‌کند، بیان کرد: اعزام سه گروه سرود به کشور عراق و اجرای برنامه در مسیر پیاده‌روی زائران توسط اعضای کانون‌های مساجد استان سمنان از مهم‌ترین برنامه‌ها است.

مدیر ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان سمنان سرود را یکی از ابزارهای هنری تأثیرگذار در حوزه دین خواند و گفت: می‌توان در قالب اجرای سرود، پیام‌ها و آرمان‌های سیدالشهدا (ع) را به نسل نو انتقال داد.

موسوی از اعزام سه گروه سرود کانون‌های مساجد استان سمنان متشکل از ۴۰ نفر دانش‌آموز پسر، در راستای اجرای برنامه در مسیر راهپیمایی اربعین به مدت یک هفته به کشور عراق خبر داد و عنوان کرد: این افراد به سه زبان فارسی، عربی و ترکیبی اجرای برنامه دارند.

اجرای برنامه‌های فرهنگی مذهبی در راهپیمایی اربعین

وی مشارکت گسترده مدیران و اعضای کانون‌های فرهنگی هنری مساجد در مسابقه کتاب‌خوانی حماسه حسینی، قرائت زیارت اربعین در مساجد منتخب استان سمنان و حضور مدیران و اعضای کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان در راهپیمایی اربعین حسینی و اجرای برنامه‌های فرهنگی مذهبی در مسیر راهپیمایی را از برنامه‌های کانون‌های مساجد استان سمنان دانست.

مدیر ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان سمنان اضافه کرد: برپایی نمایشگاه‌های فرهنگی هنری با موضوع امام حسین (ع)، مشارکت بعضی از کانون‌ها در ایجاد موکب و اهدای ثواب طرح تلاوت نور در شب اربعین جهت سلامتی امام زمان (عج) از دیگر برنامه‌های این ایام است.

موسوی با اشاره به اینکه بهترین صدقه برای سلامتی امام زمان (عج) قرائت قرآن است، ادامه داد: باید فرهنگ‌سازی شود تا در ایام خاص که حضرت مهدی (عج) مصیبت‌زده هستند، مردم به فکر امام خودشان باشند و صدقه برای سلامتی ایشان کنار بگذارند و بهترین صدقات تلاوت قرآن و صلوات است.

وی با تأکید بر فرهنگ‌سازی برای ختم قرآن در مساجد، تکایا، هیأت‌ها و موکب‌ها در شب اربعین حسینی ادامه داد: در همین راستا ستاد کانون‌های مساجد برای تشویق و ترغیب کانون‌ها به ختم قرآن، ۱۰ کمک‌هزینه سفر به مشهد مقدس در نظر گرفته است که به کانون‌هایی که گزارش خود را در سامانه بچه‌های مسجد بارگذاری کنند، اهدا خواهد شد.

انتهای پیام/2568/س/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول