اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سیستان و بلوچستان

افتتاح انجمن اهدای عضو ایرانیان در زاهدان/۲۵ هزار بیمار نیازمند پیوند عضو در انتظار اهدا عضو هستند

با حضور نائب رئیس انجمن اهدای عضو ایرانیان کشور انجمن اهدای عضو ایرانیان شهرستان زاهدان افتتاح و آغاز به کار کرد.

افتتاح انجمن اهدای عضو ایرانیان در زاهدان/۲۵ هزار بیمار نیازمند پیوند عضو در انتظار اهدا عضو هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان، امید قبادی عصر امروز در مراسم افتتاح این انجمن در زاهدان اظهار کرد: در علم پزشکی دو نوع مرگ وجود دارد مرگ حقی و مرگ مغزی که یک درصد از نوع مرگ را مرگ مغزی تشکیل می‌دهد که این نوع مرگ تنها راه نجات بیماران نیازمند به اهدای عضو است.

وی افزود: در ایران  در طول سال ۵ تا ۸ هزار نفر با مرگ مغزی فوت می‌کنند که ۳ هزار نفر قابلیت اهدا دارند.

قبادی  ادامه داد: سال گذشته که بیشترین آمار اهدای عضو را داشتیم کمتر از هزار نفر رضایت به اهدا دادند و این باعث شد حدود ۷ هزار ارگان قابل پیوند مثل قلب، کبد، کلیه و روده از بین برود.

نائب رئیس انجمن اهدای عضو ایرانیان کشور گفت: هم اکنون ۲۵ هزار بیمار نیازمند پیوند عضو در انتظار اهدا عضو هستند که هر دو تا ۳ ساعت یک نفر و به عبارتی روزی ۷ نفر از افراد نیازمند عضو فوت می کنند.

وی تاکید کرد: در استان سیستان و بلوچستان تا سال گذشته فرایند اهدای عضو رواج پیدا نکرده بود اما هم اکنون دغدغه مسئولان و متولیان فرهنگی استان شده است.

قبادی تاکید کرد: در حال تقویت و ایجاد زیر ساخت ها هستیم پیش بینی می کنیم در هفت ماه آینده در استان سیستان و بلوچستان، به جایی برسیم که بیماران نیازمند عضو، با نیک اندیشی خانواده هایی که دارای فرد دچار مرگ مغزی هستند زندگی دوباره داشته باشند.

 معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی زاهدان نیز گفت: از ابتدای سال تا کنون 70 فرد دچار مرگ مغزی در استان، بدون اهدائ اعضای قابل پیوند، به خاک سپرده شدند چرا که خانواده هیچ یک، با اهدا عضو موافقت نکردند.

 میری علی آباد گفت: هم اکنون در استان، 800 بیمار دیالیزی وجود دارد ،که منتظر دریافت کلیه هستند که امیدواریم با ترویج فرهنگ عضو، هیچ بیماری به سبب نبود عضو پیوندی، از دنیا نرود.

 

انتهای پیام/75005

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول