اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

تعلیم و تربیت  /  سایر حوزه ها

تقدیر عاملی از انتشار کتاب پیاده‌روی اربعین؛ روایت مردم‌شناسانه و جامعه‌شناختی

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی با صدور پیام‌های جداگانه خطاب به وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، شهردار تهران و جوادی یگانه استاد دانشگاه تهران؛ از تلاش آنان در نگارش و انتشار کتاب پیاده‌روی اربعین؛ روایت مردم‌شناسانه و جامعه‌شناختی پیاده‌روی اربعین تقدیر کرد.

تقدیر  عاملی از انتشار کتاب

به گزارش گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس به نقل از مرکز خبر شورای عالی انقلاب فرهنگی، سعیدرضا عاملی دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی با صدور پیام‌های جداگانه خطاب به سید عباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، پیروز حناچی شهردار تهران و محمدرضا جوادی یگانه استاد دانشگاه تهران؛ از تلاش آنان در نگارش و انتشار کتاب "پیاده‌روی اربعین؛ روایت مردم‌شناسانه و جامعه‌شناختی پیاده‌روی اربعین" تقدیر کرد.

براساس این گزارش، عاملی در بخشی از این پیام آورده است: آیین سوگواری اربعین حضرت سیدالشهدا «ع» گذر چهل روز از واقعه‌ای عالم‌تاب و پاسداشت آن است تا در دفتر خاطره‌ها دوباره ثبت شود، گَرد فراموشی نگیرد و از یادها نرود.
برای واقعه نامیرای عاشورا، اربعین و تکرار هرساله آن، حکایت دیگری است از عشق و دلدادگی شیعیان؛ چیزی که باید آن را در اراده بی‌پایان الهی جست.
همچنین در بخش دیگری از این پیام آمده است: بی‌تردید آنان که در مسیر راه‌پیمایی به وادی نور الهی گام می‌نهند، با آفرینش آثار ماندگار، بر چرخ نیلوفری فراز می‌آیند و بشریت را از ظلمات جهل به جلوات نور راه می‌برند.
گفتنی است کتاب "پیاده‌روی اربعین؛ روایت مردم‌شناسانه و جامعه‌شناختی پیاده‌روی اربعین" توسط پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات منتشر شده و در برگیرنده مجموعه مقالاتی است که در این مقالات سعی شده ابعاد مختلف حماسه عظیم راه‌پیمایی اربعین حسینی «ع»  مورد تحلیل و بررسی قرار گیرد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول