اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مرکزی

خبر خوب| از تشکیل کمیته فنی اهلیت‌سنجی تا پرداخت حقوق کارگران آذرآب طی چند روز آینده

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی از تشکیل کمیته فنی اهلیت‌سنجی به منظور بررسی صلاحیت متقاضیان خرید سهام صنایع استان زیر نظر استانداری مرکزی خبر داد.

خبر خوب| از تشکیل کمیته فنی اهلیت‌سنجی تا پرداخت حقوق کارگران آذرآب طی چند روز آینده

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک، امروز بار دیگر شهر اراک شاهد تجمع اعتراضی از جنس کار و تولید و صنعت بود، تجمعی که در کمال آرامش و به دور از هرگونه تنش برگزار شد تا خواسته کارگران را رساتر از قبل به گوش مسوولان برساند.

تجمع کارگران شرکت آذرآب؛ بزرگ‌ترین تولیدکننده بویلر و مخزن خاورمیانه که روز گذشته نیز برگزار شد، اعتراضی است به عدم پرداخت حقوق و تعیین تکلیف سهامدار شرکت، سهامداری که فارغ از نگاه تجاری تنها به فکر تولید و رونق کارخانه باشد.

استاندار مرکزی راهی تهران شد

مسائل مربوط به شرکت آذرآب و مشکلات پیش‌ آمده در این شرکت استاندار مرکزی را راهی تهران کرد تا با تیم اقتصادی رئیس جمهور به مذاکره نشسته و برای رفع مشکلات چاره‌اندیشی کنند.

نشست سیدعلی آقازاده استاندار مرکزی با معاونان اقتصادی رئیس جمهور از صبح امروز آغاز شده و تا این لحظه نیز ادامه داشته است.

پرداخت حقوق کارگران تا هفته آینده

اعتراض روز گذشته کارگران آذرآب پای معاون سیاسی استاندار مرکزی را به این شرکت باز کرد تا بهروز اکرمی با حضور در جمع کارگران از تلاش‌ها برای واریز حقوق خبر دهد، هرچند قرار بود حقوق‌ها صبح امروز به حساب کارگران واریز شود، اما به دلیل عدم تمکین رئیس هیأت مدیره پرداخت حقوق‌ها به هفته آینده موکول شد و این خبری بود که معاون سیاسی استاندار در گفت‌وگوی تلفنی با خبرنگار فارس وعده آن را داد. 

بهروز اکرمی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس گفت:  طبق هماهنگی‌های صورت گرفته با مدیران آذرآب مقرر شد دو میلیون تومان حقوق تا آخر هفته به حساب کارگران واریز شود، هرچند تعدادی از کارگران با این میزان مخالف بوده و خواستار دریافت تمام حقوق خود هستند.

تشکیل کمیته‌ فنی اهلیت‌سنجی

مسائل پیش آمده در شرکت آذرآب و شرکت هپکو پس از خصوصی سازی و ظهور و بروز مشکلات متعدد برای این کارخانه‌ها مسوولان را به فکر تشکیل کمیته‌ فنی اهلیت سنجی انداخت، خبر خوش که رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی آن را علنی کرد.

محمدرضا حاجی‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اراک در خصوص وضعیت کنونی شرکت آذرآب اظهار داشت: با توجه به اینکه در حال حاضر تجمع و اعتراضات کارگران شرکت آذرآب در راستای پرداخت حقوق معوقه است، کمیسیون کارگری استان موظف به پیگیری این موضوع است.

وی تصریح کرد: مکاتبات و مذاکراتی با قلعه‌بانی رئیس هیأت مدیره شرکت آذرآب در خصوص پیگیری رفع مشکلات کارگری این شرکت صورت گرفته که وی قول مساعد داد با جمع‌آوری منابع مالی که در اختیار هیأت مدیره است، نسبت به پرداخت سریع حقوق کارگران شرکت آذرآب اقدام شود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی افزود: طی نشستی که با وزیر صنعت، معدن و تجارت صورت گرفت مقرر شد اسناد مالی شرکت آذرآب در اختیار شرکت مپنا قرار گیرد که در حال حاضر اسناد در بورس آماده است و به منظور بررسی بیشتر در اختیار شرکت مپنا قرار گرفت تا پس از ارزیابی اولیه مشخص شود چه نتایجی حاصل می‌شود.

حاجی‌پور بیان داشت: کارگران شرکت آذرآب اعلام کردند یک شرکت آمادگی خریداری سهام شرکت را دارد که موافق این واگذاری نیستند.

وی تصریح کرد: در خصوص واگذاری‌های صنایع مقرر شد کمیته فنی اهلیت سنجی از باب بررسی مباحث فنی، مالی و مباحث مرتبط بودن فعالیت‌های شرکت در خصوص خریداری سهام هر یک از شرکت‌های بزرگ زیر نظر استانداری تشکیل شود و نماینده استانداری نیز در این نشست‌ها حضور داشته باشد تا دغدغه‌‌های مسوولین استانی در واگذاری صنایع رفع شود تا در واگذاری‌های بعدی شرایط مناسب‌تر شود و مشکلات صنایعی همچون هپکو و آذرآب در سایر واحدها تکرار نشود.

رئیس شورای اسلامی کارگران شرکت هپکو بار دیگر بر صنفی بودن خواسته کارگران تأکید کرده و می‌گوید: کارگران می‌خواهند حقوق معوقه آنان پرداخت شود، خواسته آنان چیزی جز تولید و رونق نیست.

جواد صابری گفت: کارگران از مسوولان انتظار دارند سهامدار اهلیت‌دار برای کارخانه انتخاب کنند و اجازه ندهند سرمایه ملی به دست افراد نااهل نابود شود.

 

 

انتهای پیام/خ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول