اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت

اقدامات پست برای توزیع به موقع گذرنامه و برگه تردد اربعین

معاون وزیر ارتباطات گفت: در مجموعه پست اقدامات مناسبی برای توزیع گذرنامه ها صورت ژذیرفته و ستاد اربعین را تشکیل دادیم. شیفت توزیع تا ساعت 22 نیز وجود دارد و روزانه ۱۰۰ هزار گذرنامه را توزیع می کنیم.

اقدامات پست برای توزیع به موقع گذرنامه و برگه تردد اربعین

به گزارش خبرنگار گروه علمی و‌دانشگاهی خبرگزاری فارس، حسین نعمتی معاون وزیر و‌ مدیرعامل شرکت ملی پست در نشست خبری که بعدازظهر امروز برگزار شد، گفت: امروز ۱۷۴ عضو فعال در اتحادیه جهانی پست وجود دارد شبکه پستی کشور با ۱۲ هزار پرسنل و ۱۵ هزار پیمانکار به خدمت رسانی در کشور مشغول است.
وی گفت: در شش ماهه ابتدای ۹۸ ،۱۱ درصد رشد خدمات ترافیکی داشتیم و براساس امار حدودا ۱۱ میلیون امانت را در کل کشور جابجا کردیم.
نعمتی ادامه داد: همچنین در شش ماه گذشته ۱۴ درصد رشد در خرید و فروش اینترنتی داشتیم. بسترهای لازم برای پرداخت الکترونیکی در حال فراهم شدن است و این کار می تواند موجب ازبین رفتن فساد در نظام های اداری  شود.
وی گفت: ۱۰۰ درصد نامه رسان های ما به کارتخوان سیار مجهز شدند. استفاده از توان جوانان موفق بوده و میانگین سنی پرسنل زیر ۴۵ سال است.
نعمتی ادامه داد: بانک اطلاعاتی پست ۵۶ میلیون کد پستی دارد و ما این کدها را به روز می کنیم و پروژه ژئو کد کردن کدهای پستی را هم در برنامه داریم و‌توانستیم در ۷۶ شهر کشور این کار را انجام دهیم.
وی ادامه داد: کارت‌های سوخت به چهار سال گذشته برمی گردد و به دلیل فعال نبودن کارت‌های سوخت، این کارت ها در پست باقی ماند و خوشبختانه بیش از ۹ میلیون کارت سوخت توزیع شده است و همچنین ۴۵۰ هزار فقره گذرنامه و برگ موقت برای اربعین توزیع شده است.
معاون وزیر گفت: کمتر از ۱۰ درصد از کارتهای سوخت در دفاتر باقی مانده است.
نعمتی گفت: برخی از ماموریت های شرکت پست تغییر کرده و شرکت این امادگی را دارد که با استارتاپها همکاری کند.
وی گفت: سرویس الو‌پست راه اندازی شده است ولی هیچ انحصاری برای شرکتهای فعال قائل نشدیم و از هراستارتاپ فعال در این حوزه استقبال می کنیم.
مدیرعامل شرکت ملی پست گفت: متولی تعرفه پستی سازمان تنظیم مقررات است و نزدیک به ۳ سال است که هیچ افزایش قیمتی نداشتیم اما امسال کمتر از ۲۰ درصد افزایش قیمت بطور میانگین داشتیم.
نعمتی گفت: موضوع مجوزهای پستی عملا از سمت وزارت ارتباطات واگذار شد و دو اپراتور پستی در ۱۰ استان کشور شروع به کار کردند و ناظر این اپراتورها سازمان تنظیم مقررات رادیویی است.
وی اضافه کرد: در مجموعه پست اقدامات مناسبی برای توزیع گذرنامه ها انجام دادیم و ستاد اربعین را تشکیل دادیم. شیفت توزیع تاساعت ۲۲ را قرار دادیم و روزانه ۱۰۰ هزار گذرنامه را توزیع می کنیم.
مدیرعامل پست گفت: ۸۰ پروژه در پست تعریف شده است و پست باید در حوزه توزیع فعال باشد اما در کنار آن ، پروژه غرامت را نهادینه کردیم.
وی ادامه داد: در سال های گذشته زیان هایی به این شرکت وارد شده است و ۲۰ درصد درامد شرکت پست به عنوان زیان انباشته است.
انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول