اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  آسیای مرکزی و روسیه

تاکید رؤسای مجالس تاجیکستان و ازبکستان بر گسترش روابط

رؤسای مجالس تاجیکستان و ازبکستان در «تاشکند» دیدار و بر گسترش همکاریهای دوجانبه تاکید کردند.

تاکید رؤسای مجالس تاجیکستان و ازبکستان بر گسترش روابط

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در دوشنبه، «شکورجان ظهوراف» رئیس مجلس نمایندگان تاجیکستان که به «تاشکند» سفر کرده با «تنزیله ناربایوا» رئیس مجلس سنای ازبکستان ملاقات و گفت‌وگو کرد.

در جریان این دیدار تاکید شد که تعامل میان پارلمان های تاجیکستان و ازبکستان یکی از مکانیزم های مهمی برای تعمیق روابط دوستانه و حسن همجورای، افزایش ارتباطات عملی موثر و همچنین کنترل واقعی اجرای توافقات دوجانبه می باشد.

ظهوراف در سخنانی ضمن این دیدار ابراز اطمینان کرد که روابط بین پارلمانی دو کشور هم در قالب روابط دوجانبه و همچنین در چارچوب ساختارهای بین پارلمانی تا یک سطح جدید کیفی ارتقاء خواهد یافت.

رئیس مجلس سنای ازبکستان نیز در ادامه با بیان این که تقویت تماس ها و تشویق گفت و گو بین پارلمان های دو کشور به هماهنگی اقدامات، تعامل در مورد مهمترین موضوعات و همچنین تبادل تجربه در حوزه قانونگذاری کمک می‌کند برای هیات تاجیکی آرزوی برگزاری موفق آمیز نشست آتی گروه دوستی بین پارلمانی دو کشور در «تاشکند» را آروز کرد.

هیات پارلمان تاجیکستان در رأس هیأتی از نمایندگان مجلس نمایندگان این کشور به دعوت رئیس مجلس قانونگذاری ازبکستان به این کشور سفر کرده ا ست.

انتهای پیام/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول