اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مرکزی

فارس من| وقتی در واگذاری‌ها اعتبار به جای پول رد و بدل می‌شود/ صنعتِ صنعت‌ساز کشور قربانی امیال بورس‌بازان

جمعی از پرسنل شرکت آذرآب اراک می‌گویند: آذرآب نه‌تنها بدون رد و بدل شدن پولی به سهامدار واگذار شد، بلکه سهامدار 150 میلیارد تومان به نام تولید تسهیلات از بانک اخذ و آن را در جای دیگر سرمایه‌گذاری کرد.

فارس من| وقتی در واگذاری‌ها اعتبار به جای پول رد و بدل می‌شود/ صنعتِ صنعت‌ساز کشور قربانی امیال بورس‌بازان

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک، شرکت صنایع آذرآب از سال 1368 فعالیت خود را به عنوان ابرصنعت خاورمیانه در اراک آغاز کرد.

این شرکت با بهره‌برداری از 89 میلیون دلار ماشین‌آلات وارداتی و بیش از 50 میلیارد ریال تجهیزات و آموزش بیش از 2 هزار کارشناس و تکنسین و کارگر ماهر در مدت کوتاه توانست با همکاری در طرح‌های بزرگ ملی مانند ساخت دیگ‌های بخار نیروگاه حرارتی شهید رجایی، نیروگاه سیکل ترکیبی قم، نیروگاه شازند اراک، همچنین ساخت مخازن، مبدل‌ها و برج‌ها در پروژه‌های واحد روغن‌سازی پالایشگاه اصفهان، پالایشگاه گاز کنگان، مجتمع پتروشیمی اراک و پالایشگاه اراک نقش ارزنده‌ای را در توسعه صنعتی ایران ایفا کند.

توانایی در انجام پروژه‌های نیروگاهی، طراحی، مهندسی، ساخت، نصب و راه‌اندازی انواع بویلر، انجام پروژه‌های نفت و گاز و پتروشیمی، توانایی طراحی، ساخت، نصب و راه‌اندازی کارخانجات سیمان از جمله توانمندی‌های این شرکت به شمار می‌رود. 

شرکت صنایع آذرآب که به عنوان اولین شرکت ایرانی موفق شد فعالیت مهندسی و ساخت نیروگاه‌‌های برق آبی در کشور را از سال 1375 رقم بزند، به دلیل توانمندی‌های بالا و به دلیل کینه دشمنان که سعی در متوقف کردن این شرکت داشتند، در لیست سیاه تحریم‌ها قرار گرفت.

تحریم‌ها نه‌تنها مانع توقف این شرکت نشد، بلکه پرسنل آذرآب با بهره‌گیری از دانش مهندسان بومی و در شرایطی که از 5 رکن اصلی مدیریتی (به دلیل عدم توانایی در مدیریت مجموعه) بی‌بهره بود، موفق شد ظرف 40 روز مبدل و ظرف 45 روز پکیج پالایشگاه آبادان را طراحی و تولید کرده و برای نخستین بار در جهان رکورد ساخت این تجهیزات را به نام خود ثبت کند.

این شرکت که پس از خصوصی‌سازی دچار مشکلات عدیده شد، این روزها حال و خوشی ندارد، به‌طوری که هرچند وقت یک بار شاهد اعتراضات کارگری کارگران این مجموعه عظیم صنعتی هستیم، به منظور آشنایی با وضعیت این شرکت میزگردی در دفتر خبرگزاری فارس از حضور متخصصان و اعضای شورای کار این شرکت برگزار شد.

رئیس شورای کار شرکت آذر‌آب در این رابطه می‌گوید: آذراب مشکلات بسیار زیاد و جدی دارد، این شرکت از زمان جنگ تشکیل شده و در آن زمان شرایط بهتری در مقایسه با الآن داشت.

جواد صابری با بیان اینکه آذر‌آب نخستین زیردریایی را در زمان جنگ ساخت و در دوران سازندگی نیز در ساخت پل، پتروشیمی و پالایشگاه، نیروگاه‌های نفتی و آبی و... مشارکت بالایی داشت، می‌افزاید: امروز نمی‌توان پتروشیمی و پالایشگاهی را نام برد که آذر‌آب در ساخت آن مشارکت نکرده باشد.

وی تصریح می‌کند: متأسفانه در دوره خصوصی‌سازی یا رهاسازی 100 درصد سهام این شرکت را در بورس آزاد گذاشتند و آن را فروختند، خصوصی‌سازی این شرکت از سال 82 کلید خورد، این در حالی بود که آذرآب یک شرکت مادرتخصصی و صنعت‌ساز بود و مشمول خصوصی‌سازی نمی‌شد، اما سهام این شرکت در بورس آزاد و فروخته و با توجه به این‌که بحث خصوصی‌سازی به‌درستی اعمال نشد، از ثبات مدیریتی خود خارج شد.

رئیس شورای کار شرکت آذر‌آب بیان می‌کند: مهلک‌ترین ضربه از سال 94_95 به شرکت وارد شد، سهام این شرکت را (ف.پ) با اعتبار بانک کشاورزی از بورس خریداری کرد، این فرد ریالی برای خرید سهام این شرکت هزینه نکرد، بلکه 33 درصد سهام آذرآب را از طریق اعتباری که از بانک کشاورزی دریافت کرده بود، خریداری کرد.

صابری می‌گوید: (ف.پ) وام دریافتی را پرداخت نکرد، از آنجایی که سهام شرکت وثیقه دریافت این وام بود، بانک کشاورزی سهام این شرکت را بلوکه کرد، متأسفانه از زمانی که زیر نظر بانک کشاورزی قرار گرفت و از سال 94 اوج بدبختی آذر‌آب اتفاق افتاد و شرکت در آستانه هرج و مرج و اتفاقات سال 95_96 قرار گرفت.

وی ادامه می‌دهد: هم‌اکنون نیز سهام‌دار کنونی این شرکت سهام‌دار خوبی نیست، 33 درصد از سهام این شرکت در اختیار بانک کشاورزی است که بانک 26.7 درصد از آن را برای فروش گذاشته و 12 درصد از آن در اختیار حسین شیرالی و مابقی سهام نیز خرد است، سهام‌داران خرد در ساختار مدیریتی حقی ندارند اما سهام‌دار عمده اثر مستقیم داشته و سیکل‌های مدیریتی را تعیین می‌کند، یعنی بانک کشاورزی 3 سیکل مدیریت و آقای شیرالی 2 سیکل مدیریتی را تعیین می‌کنند.

رئیس شورای کار شرکت آذرآب بیان می‌کند: متأسفانه جلسات متعددی با این سهام‌داران برگزار شد اما هیچ‌یک از آنها علاقه‌ای به برطرف کردن مشکلات آذر‌آب و شرایط بحرانی این شرکت نداشتند، آنها حتی حداقل نگاه دلسوزانه‌ای به آذرآب به عنوان یک سرمایه ملی و شرکت مادرتخصصی نداشتند، بانک کشاورزی مطرح کرده که علاقه‌ای برای دریافت سهام این شرکت نداشته و اما این اتفاق افتاده و بلای جان ما شده است.

صابری می‌گوید: بیشترین ضربه‌ای که به شرکت وارد شد از خصوصی‌سازی و سازمان صنعت، معدن و تجارت بود، بارها از رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان و معاون امور صنایع سازمان صنعت، معدن و تجارت در خصوص تأیید صلاحیت و اهلیت خریداران واحدهای صنعتی سؤال کردیم، اما گفتند که سهام در بورس فروخته شده و ما دسترسی به آن نداریم، یعنی سازمان خصوصی‌سازی هرگونه که دلش می‌خواهد آن را می‌فروشد، هفتم مهرماه نیز قرار بود سهام شرکت برای فروش در بورس عرضه شود که بنا به دلایل نامعلوم در آخرین لحظات عرضه سهام در بورس منتفی شد.

وی با اشاره به اعتراض کارگران بیان می‌کند: ما دوست نداریم بابت حقوق و معوقات حقه پرسنلی به خیابان‌ها بیاییم، حقوق تیرماه پرداخت شده و تقریباً حقوق 2 ماه را طلبکاریم که اصلاً مشخص نیست کارخانه پولی برای پرداخت داشته باشد یا خیر.

رئیس شورای کار شرکت آذرآب می‌گوید: خواسته اصلی تعیین تکلیف سهام شرکت است، نگران هستیم در نهایت یک فردی که صلاحیت کافی را ندارد دوباره سهام شرکت را خریداری کند، متأسفانه همه افراد پولدار صلاحیت کار صنعتی ندارند، برخی به شرکت آذرآب نگاه بیزینسی دارند، آنها نگاه صنعتی ندارند و نگاه آنها تولید نیست.

صابری بیان می‌کند: شرکت آذرآب قبل از واگذاری همواره 4 تا 5 پروژه جاری و به همین میزان پروژه در حال بررسی داشت، در مزایده‌ها شرکت می‌کرد، با توجه به معروفیت برند شرکت، بسیاری تمایل به همکاری با آذرآب را داشتند، متأسفانه از زمانی که (ف.پ) سهام شرکت را خریداری کرد، شرایط به نحوی پیش رفت که دیگر کسی جرأت نکرد حداقل کارها را به شرکت واگذار کند، در دوره‌ای که بانک کشاورزی سهامدار بود امید داشتیم تیم مدیریتی جدید شرکت را سر و سامان دهند، متأسفانه آن‌هایی که آمدند تنها وعده و وعید دادند، زمانی که (ف.پ) به شرکت آمد حداقل چند هزار تن کار در شرکت بود اما هم‌اکنون خط‌های تولید خالی شده و کار در شرکت نیست و بویی از صنعت از آن به مشام نمی‌رسد.

وی خاطرنشان می‌کند: آذرآب زمانی بیش از 2 هزار نیرو داشت و سال‌های قبل از آن با 3 هزار نیرو کار می‌کرد، اما هم‌اکنون با یک هزار و 200 تا 400 نفر در حال فعالیت است که 224 نفر از آنها نیز امسال بازنشسته می‌شوند.

رئیس شورای اسلامی کار شرکت آذرآب ادامه می‌دهد: در خصوص بازنشستگان نیز مشکل داریم و چند روز پیش شاهد اعتراض آنها بودیم، نزدیک به  9 ماه از بازنشستگی آنها می‌گذرد اما کارخانه نسبت به اعلام بازنشستگی آنها اقدامی نکرده و پولی پرداخت نکرده است.

صابری می‌گوید: همه کارگران این شرکت چه آن‌هایی که کمتر از پنج سال سابقه کاری دارند و چه آن‌هایی که بیش از 20 سال سابقه کاری دارند، آینده شغلی خود را در خطر می‌بیند، چیزی هم بدتر از این نیست که انسان آینده شغلی خود را رو به فنا و نابودی ببیند، زیرا نه انگیزه‌ای دارد نه می‌تواند برای حداقل‌های خود برنامه‌ریزی کند.

تخلف 150 میلیارد تومانی (ف.پ)

عضو دیگر شورای کار شرکت آذرآب نیز می‌گوید: شرکت آذرآب از سال 95 پرونده تخلف 150 میلیارد تومانی(ف.پ) را در دستگاه قضایی تشکیل داد که با گذشت چندین سال هیچ خبری از رسیدگی به این پرونده نیست.

محمد جان‌ملکی می‌افزاید: (ف.پ) به اسم تولید با مدارک شرکت آذرآب 150 میلیارد تومان از بانک تسهیلات اخذ و سپس آن را در بازار بورس سرمایه‌گذاری کرد و نه‌تنها اقساط بانکی را پرداخت نکرد، بلکه سرمایه‌های شرکت را در گروه بانک گذاشت تا دارایی شرکت به نفع بانک مصادره شود.

از رسیدگی به پرونده هیچ خبری نیست

وی بیان می‌کند: به غارت بردن سرمایه شرکت در قالب تسهیلات بانکی و به اسم تولید موجب شد پرونده‌ای در دستگاه قضایی تشکیل شود، اما با گذشت این همه سال این پرونده حتی یک میلی‌متر هم تکان نخورده است که انتظار داریم دستگاه قضا به موضوع هرچه سریع‌تر رسیدگی کند.

عضو شورای کار شرکت آذرآب می‌افزاید: بدون شک اگر 150 میلیارد تومانی که آن زمان با دلار 3 هزار تومانی از بانک اخذ شد، وارد چرخه تولید شرکت آذرآب شود، بسیاری از چالش‌ها و مشکلات این شرکت برطرف می‌شود.

جان‌ملکی ادامه می‌دهد: در حال حاضر مجدداً بحث فروش سهام آذرآب مطرح است، هفتم مهرماه قرار بود سهام در بازار بورس عرضه شود که منتفی شد، امروز تمام نگرانی کارگران آذرآب این است که (ف.پ) دیگری با استفاده از رانت سهام شرکت را خریداری کند.

وی با بیان اینکه دولت باید در واگذاری سهام نهایت دقت را داشته باشد تا افرادی نااهل نتوانند بر صنعت عظیم کشور چیره شوند، اظهار می‌کند: شرکتی به نام کاوه مبدل که از شرکت‌های جزء آذرآب بوده، در تلاش است سهام شرکت را خریداری کند، کارگران اجازه چنین کاری را نخواهند داد چرا که این شرکت به هیچ عنوان صلاحیت لازم برای خرید سهام را ندارد و قطعاً با خرید سهام توسط کاوه مبدل تمام وقایع سال‌های 95 و 96 در شرکت آذرآب تکرار خواهد شد.

پالایشگاه‌‌ها و پتروشیمی‌ها بخشی از پروژه‌های خود را به آذرآب محول کنند

عضو شورای کار شرکت آذرآب می‌گوید: هم‌اکنون تمام خطوط تولید آذرآب خالی از مواد اولیه و کار است، دولت می‌تواند برای خروج آذرآب از بحران کنونی با اختیار که دارد پالایشگاه‌‌ها و پتروشیمی‌ها را مجاب کند بخشی از پروژه‌های خود را به آذرآب محول کنند که این اقدام می‌تواند بخشی از مشکلات را کاهش دهد.

جان ملکی بیان می‌کند: امروز عده‌ای در تلاش هستند با استفاد از رانت سهام شرکت را به کاوه مبدل بدهند، مدیران این شرکت که به خوبی می‌دانند کارگر با مشکل حقوق مواجه است، مدعی شده حقوق یک سال را کنار گذاشته است، اما پرسنل شرکت اجازه نمی‌دهند سهام شرکت در اختیار کاوه مبدل قرار گیرد، چرا که (ف.پ) دومی مالک شرکت خواهد شد و در آینده‌ای نه‌چندان دور آذرآب را به نابودی خواهند کشاند.

وی ادامه می دهد: امروز شرایط بسیار ترسناک است، نه از کار خبری است و نه از تولید و این نگرانی‌ها موجب اعتراض کارگران شده است.

عضو شورای اسلامی کار آذرآب می‌گوید: (ف.پ) با سنی کمتر از 40 سال و بدون داشتن هیچ‌گونه سابقه مدیریتی در عرصه صنعت، مدیریت عظیم‌ترین کارخانه خاورمیانه را تنها با اعتبار تصاحب کرد، 130 میلیارد تومان سرمایه را از شرکت خارج کرد و هیچ پاسخی هم نداد.

میزان سود انباشته شرکت 70 میلیارد تومان بوده است 

کارمند بخش اداری مالی شرکت آذرآب نیز می‌گوید: شرکت آذرآب طی 10 سال گذشته شرکتی سودآور بوده است و طبق اطلاعات ثبت شده در کدال بورس میزان سود انباشته شرکت 70 میلیارد تومان بوده است.

علیرضا یساولی می‌افزاید: متأسفانه از سال گذشته تاکنون مشکلات کارگری و تصمیم سهامدار مبنی بر به غارت بردن آذرآب موجب شد کارگران طی روزهای مختلف با تجمع در سطح شهر هشدارهای لازم در خصوص وقایع مدیریتی را به مسوولان گوشزد کنند، از روز گذشته نیز اعتراضات کارگری در شرکت آذرآب رقم خورده است، کارگران به هیچ عنوان دوست ندارند برای احقاق حق خود به خیابان‌ها آمده و فریاد بزنند، اما چون نظارتی نیست و مدیران هر بلایی که دلشان می‌خواهد بر سر این شرکت آورده‌اند، کارگران که دلشان برای این مجموعه عظیم صنعتی و بیت‌المال می‌سوزد ناچار هستند خواسته خود را فریاد بزنند تا مسوولان ذی‌ربط به داد این سرمایه ملی برسند. 

به اعتراض کارگران رسیدگی شود

وی بیان می‌کند: بارها و بارها از طریق مجاری قانونی خواسته کارگران را مطرح و دنبال کردیم، اما هیچ نتیجه‌ای عاید نشد اعضای شورا تحت فشار پرسنل هستند و اگر به اعتراض کارگران رسیدگی نشود قطعاً بازهم شاهد این اعتراضات صنفی خواهیم بود.

یساولی اظهار می‌کند: شرکت دچار سوءمدیریت است، چنبره زدن مدیرانی از جنس صنعت خودرو بر صنعتی که خود صنعت ساز و عظیم‌ترین صنعت خاورمیانه محسوب می‌شود، مشکلات بیشماری را رقم زده است.

وی ادامه می‌دهد: آذرآب قبل از واگذاری 2 هزار تن تولید داشت که امروز این میزان به کمتر از یک دهم و 180 تن کاهش یافته است، این کاهش حجم تولید مربوط به مدیریت‌های ناتوانی است که به اسم خصوصی‌سازی سرنوشت این صنعت عظیم را به نابودی و نیستی کشانده‌اند.

کارمند اداری مالی شرکت آذرآب با اشاره به شناوربودن سهام آذرآب در بورس به عنوان یک چالش اظهار می‌کند: برای اداره شرکتی به عظمت شرکت آذرآب باید 51 درصد سهام شرکت بلوکه و 49 درصد آن شناور باشد، خریدار سهام می‌تواند با خرید 26 درصد سهام، مدیریت کارخانه رابه دست آورد، شرایط برای خرید 26 درصد سهام آذرآب به گونه‌ای است که یک فرد می‌تواند با واریز نقدی تنها 30 درصد ارزش 26 درصدی سهام و پول اندک صاحب کارخانه‌ای با عظمت شود، این شرایط به خوبی بستر را برای ورود افراد نااهل به مجموعه بزرگ آذرآب فراهم می‌کند.

آذرآب دارایی‌های بسیار هنگفتی دارد

یساولی می‌گوید: آذرآب دارایی‌های بسیار هنگفتی دارد، نگرانی امروز پرسنل این است که (ف.پ) دومی سهامدار شرکت شده و این دارایی‌ها را برای خرید بورس و سهام نابود کند.

وی می‌افزاید: بعد از خصوصی سازی آذرآب خریداران با استفاده از سرمایه‌های هنگفت آذرآب اقدام به اخذ تسهیلات بانکی کردند و دارایی‌های شرکت را وثیقه کردند که امروز این دارایی‌ها از جمله زمین شهرصنعتی در تصرف بانک است.

کارمند اداری مالی شرکت آذرآب اظهار می‌کند: از زمانی که آذرآب دچار چالش شد سه وزیر آمده و وعده کردند مشکلات شرکت برطرف می‌شود، اما  هیچ اقدامی رخ نداد، آذرآب و هپکو سرمایه‌های ملی کشور هستند، کارگران اجازه نخواهیم داد به سرمایه‌های ملی دست‌اندازی شود.

کاهش نیروی انسانی از 3 هزار نفر به 1200 نفر

یساولی ادامه می‌دهد: شرکت آذرآب زمانی 3 هزار نیروی انسانی داشت و امروز تنها یک هزار و 200 تا 400 نفر نیرو دارد، چرا در شرایطی که دغدغه کشور، دغدغه بیکاری است برای حل مشکل آذرآب که می‌تواند بخش قابل توجهی از مشکل بیکاری جامعه را حل کند، چاره‌ای اندیشیده نمی‌شود.

وی می‌افزاید: هم‌اکنون آذرآب حدود 70 میلیارد تومان بدهی مالیاتی و به همین میزان کمی بیشتر یا کمتر بدهی بیمه دارد، رسیدگی به پرونده 148 میلیاردی می‌تواند بخشی از این بدهی‌ها را بکاهد.

کارمند اداری مالی شرکت آذرآب می‌گوید: یکی از دارایی‌های شرکت 200 میلیارد تومان ارزش دارد، اما به خاطر بدهی 30 میلیارد تومانی در گرو بانک است.

آذرآب شرکت بزرگ و صنعت‌ساز است

دبیر شورای کار شرکت آذرآب نیز بیان می‌کند: آذرآب شرکت بزرگ و صنعت‌ساز است که در ساخت بسیاری از نیروگاه‌ها و پالایشگاه‌ها و پتروشیمی‌های کشور نقش آفرین بوده است.

محمدابراهیم رحمانی می‌افزاید: این شرکت در سال 64 با ساختاری صنعت‌ساز پا گرفت و توان تولید هر نوع محصول اعم از زیردریایی تا هواپیما را دارد، به طوری که واحد طراحی قادر است هر محصولی را طراحی و واحد تولید نیز قادر است آن را بسازد.

وی تصریح می‌کند: از زمانی که آذرآب وارد فاز خصوصی‌سازی شد، روند نزولی را در پیش گرفت و روز به روز بر شدت مشکلات ناشی از خصوصی‌سازی آن افزوده شد.

دبیر شورای کار شرکت آذرآب با بیان اینکه سهامدار با اخذ اعتبار از بانک کشاورزی وارد عرصه مدیریتی این شرکت شد، می‌افزاید: (ف.پ) درحالی مدیریت صنعت صنعت‌ساز آذرآب را بر عهده گرفت که سن کمی داشته و از تجربه کافی و لازم مدیریتی نیز برخوردار نبود.

رحمانی خاطرنشان می‌کند: سهامدار شرکت با اخذ تسهیلات بانکی و سرمایه گذاری در بورس بلایی به سر شرکت آورد که اگر نبود صدای اعتراض کارگران امروز از ستون‌های آذرآب هم خبری نبود.

وی ادامه می‌دهد: متأسفانه از سال 96 سهامدار شرکت به جای مدیریت بر مجموعه وارد عرصه بورس بازی شد و شرکت را به حال خود رها کرد، وی اعلام کرده بود که شرکت آذرآب توانایی اخذ هزار میلیارد تومان وام دارد و تلاشش این بود با استفاده از ظرفیت‌های شرکت تسهیلات بانکی اخذ کرده و در بورس هزینه کند.

 کارگران نگران آینده هستند

عضو شورای کار شرکت آذرآب می‌گوید: امروز کارگران نگران هستند، نگران آینده آذرآب و سهامداری که می‌خواهد با اندک سرمایه‌ای سرمایه شرکت را خریداری کند، چرا که اگر فرد نااهلی باشد قطعا آذرآب را نابود خواهد کرد.

رحمانی اظهار می‌کند: دارایی‌های زیاد آذرآب مورد طمع سودجویان قرار می‌گیرد، بدون شک اگر آذرآب به فرد اهلیت‌داری واگذار نشود، هیچ بعید نیست از خاکستر آذرآب هم چیزی باقی نماند.

وی بیان می‌کند: جای بسی تأسف است افرادی که مدیریت شرکت را بر عهده می‌گیرند، درست در زمانی که باید پاسخگوی اقدامات خود باشند شرکت را رها کرده و می‌روند و نه‌تنها به هیچ فردی هم پاسخی نمی‌دهند، بلکه با رزومه‌ کار در ابرصنعت ایران پست‌های بالاتر گرفته و قائم مقام شرکت‌‌های خودروساز می‌شوند.

نبود ثبات مدیریتی در آذرآب

عضو شورای کار شرکت آذرآب خاطرنشان می‌کند: به دلیل نبود ثبات مدیریتی به صورت دائم سهام شرکت خرید و فروش می‌شود و هر فردی که وارد شرکت می‌شود پاسخگو نیست که باید برای آن چاره‌اندیشی کرد.

رحمانی می‌گوید: شرکت آذرآب با شرایط موجود و تجهیزات و امکانات فعلی قادر است 2 هزار نیرو را جذب کرده، بحران بیکاری را برطرف کند، اما انگیزه‌ای در بین مسوولان برای سامان دادن به صنایع استان نیست.

وی بیان می‌کند: خواهش داریم سهام شرکت را با فرد یا شرکت یا آدم معتبری بدهند و فردی سهامدار شرکت شود که عمرش را در صنعت گذرانده و دنبال پر کردن رزومه نباشد.

12 دستگاه خودروی مگان پاداش مدیران شرکت 

علی بخشی دیگر عضو شورای کار شرکت آذرآب نیز می‌گوید: در سال 89 به بهانه پاداش 12 دستگاه خودروی مگان به مدیران شرکت واگذار شد، امروز نه خبری از آن مدیران است و نه از مکان‌هایی که از سرمایه شرکت خریداری شد.

 

وی می‌‌افزاید: گفته می‌شود مدیران شرکت از 35 تا 75 میلیون تومان در ماه حقوق دریافت می‌کنند، به راستی چرا هیچ نظارتی بر این ریخت‌ و پاش‌ها نیست، در دفتر مرکزی تهران 150 مدیر یک میلیارد تومان حقوق و دستمزد دریافت می‌کنند، سوال این است دلیل موازی‌کاری چیست، چرا باید یک مدیر اداری یک مدیر مالی و یا یک مدیر تولید در تهران باشد و به موازات آن نیروهایی با همین سمت‌ها در اراک.

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک« اموال آذر آب اراک را به قیمت واقعی به فروش برسانید» سوژه‌ای بود که در سامانه فارس من به ثبت رسیده است.

انتهای پیام/و

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول