اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  چهارمحال و بختیاری

برخی بازی‌های رایانه‌ای بنیان خانواده‌ها را هدف قرار می‌دهد

رئیس پلیس فتا چهارمحال و بختیاری گفت: بسیاری از بازی‌های رایانه‌ای مروج خشونت، توهین به مقدسات و... هستند، برخی از بازی‌های رایانه‌ای فقط برای هدف قرار دادن بنیان خانواده‌ها طراحی شده‌اند.

برخی بازی‌های رایانه‌ای بنیان خانواده‌ها را هدف قرار می‌دهد

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، مرتضی عسگری پیش از ظهر امروز در کارگاه آموزشی حمایت از کودکان در فضای مجازی در چهارمحال و بختیاری، گفت: یک کودک بلافاصله بعد از آنکه متولد می‌شود، والدین یک صفحه در فضای مجازی برایش ایجاد می‌کنند.

رئیس پلیس فتا چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه والدین عکس و فیلم‌های مختلفی از فرزندانشان در صفحات شخصی بارگزاری می‌کنند که روزی که این کودکان بزرگ شود برای آن‌ها مشکلاتی ایجاد خواهد کرد، افزود: ایران از سال 72 به کنوانسیون حقوق کودک پیوست اما در کشور حقوق کودک به هیچ وجه جدی گرفته نمی‌شود.

عکسی از کودکمان در فضای مجازی نگذاریم که بعدها باعث خجالتش شود

وی با بیان اینکه در بسیاری از کشورها به خوبی حقوق کودکان رعایت می‌شود، ادامه داد: باید مراقب باشیم تصویری از کودکانمان در فضای مجازی بارگذاری نکنیم که بعدها باعث خجالت آن‌ها شود.

عسگری با تاکید بر اینکه باید در نظر داشته باشیم هر بازی مناسب سن کودک نیست، عنوان کرد: این وظیفه پدر و مادر است که بر بازی‌های رایانه‌ای نظارت داشته باشند.

قبح روابط دختر و پسر در فضای مجازی شکسته است

رئیس پلیس فتا چهارمحال و بختیاری خاطرنشان کرد: بسیاری از بازی‌های رایانه‌ای مروج خشونت، توهین به مقدسات و... هستند، برخی از بازی‌های رایانه‌ای فقط برای هدف قرار دادن بنیان خانواده‌ها طراحی شده‌اند.

وی اضافه کرد: نمی‌توان گفت همه بازی‌های رایانه‌ای که از خارج از کشور وارد ایران می‌شود نامناسب است اما والدین قبل از آنکه بازی را در اختیار کودک قرار دهند خودشان یکبار آن را بازی کنند.

عسگری تصریح کرد: قبح روابط نامتعارف بین دختر و پسر کودک و نوجوان در فضای مجازی شکسته شده است.

مردان اغلب با هویت غیرواقعی وارد فضای مجازی می‌شوند

رئیس پلیس فتا چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه عامل اصلی برخی کودک همسری‌ها که در سنین 13، 14 و 15 سال رخ می‌دهد استفاده افسارگسیخته از فضای مجازی است، بیان کرد: اغلب مردان با هویت غیرواقعی و اکثر زنان با هویت واقعی وارد فضای مجازی می‌شوند که مشکلات عدیده‌ای را برای بانوان در پی دارد.

انتهای پیام/68020/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول