اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مرکزی

تست سرعت اینترنت در سیستم‌عامل‌های مختلف

بسیاری از شما کاربران، سرعت واقعی اینترنتتان با سرعتی که شرکت ارائه‌کننده اینترنت به شما اعلام می‌کند، یکسان نیست. شما با ابزارهایی می‌توانید سرعت واقعی اینترنت خود را کنترل کنید.

تست سرعت اینترنت در سیستم‌عامل‌های مختلف

به گزارش خبرگزاری فارس، بسیاری از شما کاربران، سرعت واقعی اینترنتتان با سرعتی که شرکت ارائه‌کننده اینترنت به شما اعلام می‌کند، یکسان نیست. شما با ابزارهایی می‌توانید سرعت واقعی اینترنت خود را کنترل کنید و در صورت مشاهده اختلاف زیاد سرعت واقعی با سرعتی که در قرارداد ذکر شده می‌توانید با شرکت سرویس‌دهنده تماس بگیرید؛ و این موضوع را به آنها اطلاع دهید، البته توجه داشته باشید در کشور خودمان سرعت اینترنت معمولاً در نوسان است؛ و سرعت واقعی کمتر از سرعتی است که خریداری کرده‌اید.

با ابزارهایی می‌شود سرعت واقعی شما را نشان داد. وب‌سایت‌های زیادی برای تست سرعت اینترنت در سیستم عامل‌های ویندوز، لینوکس و مک وجود دارد؛ مثلاً Ubergizmo.speedtestcustom.com یا Speedtest.net/ ، Fast.com ولی سرویس Google Fiber شرکت گوگل معتبرتر از بقیه است و استفاده از آن را برایتان توضیح می‌دهیم. برای استفاده از آن ابتدا به سایت Speedtest.googlefiber.net/ بروید.

بعد کافی است گزینه Play را بزنید و مدت کوتاهی منتظر بمانید.

نکته: هنگام تست سرعت بهتر است فقط آن دستگاهی که می‌خواهید تست کنید به اینترنت وصل باشد و اتصال بقیه دستگاه‌ها را قطع کنید.

پس از مدت کوتاهی می‌توانید نتیجه را مشاهده کنید و همین‌طور سرعت Download، Upload، زمان PING برایتان نمایش داده می‌شود.

تست سرعت اینترنت در گوشی‌های هوشمند

در دستگاه‌هایی که سیستم‌عامل آنها اندروید یا ios است می‌توانید از اپلیکیشن Speedtest by Ookla استفاده کنید.

پس اول به مارکت‌های رسمی مثل اپل استور یا گوگل پلی مراجعه کنید و اپلیکیشن را دانلود و نصب کنید. بعد از اجرای اپ روی دکمه GO بزنید.

چند ثانیه صبر کنید تا سرعت اینترنتتان محاسبه شود و همچنین سرعت Download و Upload را می‌توانید مشاهده کنید.

شما کاربران می‌توانید به همین سادگی سرعت اینترنتتان را در دستگاه‌های مختلف چک کنید؛ این روش زمانی کارساز است که می‌خواهید اپلیکیشنی استفاده کنید که به اینترنت با سرعت مناسب نیاز دارد ولی با مشکل رو به رو هستید و در ضمن متوجه نمی‌شوید که مشکل از اپ یا دستگاهتان، یا چیز دیگری است.

در این حالت بهتر است سرعت اینترنتتان را کنترل کنید؛ اگر خیلی افت سرعت داشتید متوجه می‌شوید که مشکل از کجاست، چون سرعت پایین اینترنت در عملکرد ابزارهای زیادی اختلال ایجاد می‌کند، مثل فیلترشکن‌ها،VPN ها، اگر وقتی سرعت پایینی داشته باشید آنها وصل نمی‌شوند.

*******

علی‌اصغر زارعی

*******

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول