اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

هنر و رسانه  /  سینما و تئاتر

هدایت:‌دغدغه اصلی‌ام کار با کودکان است/تصمیم نداریم بازیگر حرفه‌ای کودک تربیت کنیم

کارگردان و صدا پیشه تئاتر کودک گفت: دغدغه اصلی من در کنار کار صداپیشگی، کار با کودکان در کلاس‌های آموزشی نمایش و موسیقی است بنابراین از ابتدا هم تصمیم نداشتیم فشار به بچه‌ها بیاوریم و بازیگر حرفه‌ای تربیت کنیم.

هدایت:‌دغدغه اصلی‌ام کار با کودکان است/تصمیم نداریم بازیگر حرفه‌ای کودک تربیت کنیم

به گزارش خبرنگار تئاتر خبرگزاری فارس، نمایش «هوشنگ لاک پشته» و «شگفتی» چند هفته‌ای است که در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به کارگردانی الکا هدایت برای کودک و نوجوان در حال اجرا است و استقبال خوبی نیز از این آثار شده است.

هدایت در گفت‌وگو با خبرنگار تئاتر فارس عنوان کرد: از سه هفته گذشته نمایش «هوشنگ لاک پشته» به صحنه کانون رفته ، در این هفته که هفته ملی کودک و نوجوان هم هست، نمایش «شگفتی» را به صحنه آوردیم بعد از آن دو مرتبه به مدت یک هفته نمایش «هوشنگ لاک پشته» به صحنه می‌آید.

صداپیشه فیلم و سریال «مدرسه موش‌ها» درباره علت اجرای توآمان این کارها با یکدیگر گفت: بچه‌های کودک ـ نوجوان بازیگر در این نمایش از نخستین ورودی‌های آکادمی لیو هستند که به سرپرستی حسن معجونی تحت نظر اساتیدی چون سپیده فلاح فر در بخش ادبیات نمایشی، آذرنوش خدامی، در بخش موسیقی نمایشی و آوا شریفی خلاقیت نمایشی و در نهایت نیز خود بنده سرپرست بخش کودک دوره دیدند.

هدایت با اشاره به اینکه پس از یک سال به پروسه تولید و اجرا با این بچه‌ها رسیدند، گفت: خوشبختانه با کانون وارد مذاکره شدیم و قرار شد کارهایمان را در سالن کانون به صحنه ببریم. هر دو این کارها اقتباس هستند. داستان کودک هوشنگ لاک پشته اقتباسی از داستان سیدنوید علی اکبر و شگفتی از آر.جی پالاسیو است.

وی تیم بازیگران این دو نمایش را 27 نفر به شمار آورد و گفت: تأکید خود من از ابتدا به پدر و مادرهاشان این بود که ما کلاس بازیگری اینجا نداریم بلکه نمایش ما یک واسطه است که اینها زندگی کردن را یاد بگیرند با مهارت‌های اجتماعی و کارهای گروهی و خلاقیت آشنا شوند. نمایش یک راهی است که بچه‌ها روی صحنه رشد کنند بنابراین ما تصمیم نداشتیم هیچ وقت به بچه‌ها فشار بیاوریم که بازیگر حرفه‌ای تربیت کنیم.

وی بازخورد و استقبال از کارها را خیلی خوب به شمار آورد و گفت:‌کار شگفتی  از دیروز شروع شده که البته در اجرای افتتاحیه خیلی پر استقبال بود،‌هوشنگ لاک پشته هم در آن سه هفته بازخوردو اجرای خوبی داشت.

وی در پاسخ به این سؤال که تصمیم به ادامه اجرا ندارند، گفت:‌به نظر من این تعداد اجرا هم برای ظرفیت بچه‌ها زیاد بود و نیاز به استراحت بین کار داشتند به همین دلیل هم بین کار یک هفته را برای نمایش گفتی‌ها به بچه‌های هوشنگ لاک پشته استراحت دادیم تا هم بچه‌ها استراحت کنند و هم از درس و مشقشان نیافتند.

وی درباره دغدغه‌اش از کار کودک گفت: نحوه ارتباط من با بچه‌ها به تربیت خانوادگی‌ام باز می‌گردد. بهرحال مادر من در حوزه عروسکی و کودک و روانشناسی فعال بوده و همین بر من هم اثر گذاشته بنابراین این انتقال از خانواده صورت گرفته است.

هدایت اظهار داشت:‌ بنابراین اولین دغدغه من کار کودک است،‌ ممکن است مردم مرا به عنوان صداپیشه بیشتر بشناسند اما من خودم بیشتر با بچه‌ها کار کردم، کلاس‌های نمایشی و موسیقی کودک برگزار کردم.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول