اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  علم و فن آوری ایران

اقتدار ایران در منطقه در حوزه پیشرفت فناوری‌های جدید

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور گفت: ایران جزء کشورهای نخست منطقه در حوزه پیشرفت فناوری‌های جدید است و از نظر اکوسیستم دانش‌بنیانی نیز در منطقه سرآمد هستیم.

اقتدار ایران در منطقه در حوزه پیشرفت فناوری‌های جدید

سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رئیس جمهور در گفت‌وگو با خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس، با بیان اینکه در حال حاضر ایران جزء کشورهای قوی در حوزه فناوری‌های برتر است، گفت: در حوزه‌هایی مانند نانوفناوری، زیست فناوری و هوافضا ایران جایگاه خوبی در میان کشورهای برتر دنیا دارد.

وی با اشاره به برنامه‌ریزی‌ها برای حمایت از محققان حوزه‌های فناوری‌های جدید و برتر گفت: با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته، محققان ما طرح‌هایی ارائه داده‌اند که در حوزه فناوری‌های جدید به قدرت رسیده‌ایم.

ستاری به اقتدار ایران در حوزه فناوری‌های دارویی اشاره کرد و اظهار داشت: در حال حاضر 98 درصد از داروی مورد نیاز کشور را در داخل تولید می‌کنیم و رتبه نخست فناوری‌های برتر و بخصوص نانوفناوری در منطقه را داریم.

* ایران برترین اکوسیستم دانش‌بنیانی منطقه

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور گفت: تعداد شرکت‌های دانش‌بنیان ایرانی در حال حاضر از مرز 4 هزار  500 شرکت در کشور نیز فراتر رفته و از این نظر برترین اکوسیستم دانش‌بنیان در منطقه را داریم.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول