اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  هرمزگان

هدایت روان‌آب‌های سطحی به شبکه فاضلاب شهری ممنوع است

مدیرعامل آبفای هرمزگان در تشریح دلایل بالازدگی فاضلاب در معابر شهر تاکید کرد: هدایت روان آب های سطحی به شبکه فاضلاب شهری ممنوع است.

هدایت روان‌آب‌های سطحی به شبکه فاضلاب شهری ممنوع است

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس به نقل از روابط عمومی آبفای هرمزگان، امین قصمی اظهار داشت: برداشتن درب منهول‌های فاضلاب در مواقع بارندگی توسط کارکنان شهرداری و یا برخی شهروندان و هدایت غیر اصولی روان آب‌ها به شبکه فاضلاب شهری به دلیل فقدان شبکه جمع‌آوری آب‌های سطحی ممنوع بوده و این مسئله سبب انسداد شبکه و بالازدگی فاضلاب می‌شود.

وی افزود: در مواقع بارندگی و آب گرفتگی معابر، هدایت غیر اصولی روان آب‌های سطحی به همراه شن، ماسه، گِل ولای و زباله به درون شبکه فاضلاب فاضلاب شهری ازطریق برداشتن درب منهول‌های فاضلاب سبب انسداد شبکه و بالازدگی فاضلاب، ایجاد اختلال در فرآیند تصفیه و تحمیل خسارتی قابل توجه به این شرکت می‌شود.

​​​​​​​مدیرعامل آبفای هرمزگان در توضیح بیشترِ دلایل فرونشت و یا بالازدگی فاضلاب در برخی معابر شهر، بیان کرد: با توجه به اینکه شبکه جمع آوری فاضلاب شهر بندرعباس به صورت مجزا طراحی شده است و نه مختلط، در نتیجه با برداشته شدن درب منهول های فاضلاب و ورود روان آب‌های سطحی به این شبکه، لوله های بتنی که دارای عمر طولانی و فرسودگی هستند، جوابگوی حجم زیاد آب‌های سطحی نبوده که این مسئله سبب انسداد و شکستگی  لوله‌های بتنی و بالازدگی فاضلاب و یا سرریز شدن دریچه‌های منهول می‌شود.

قصمی همچنین اعلام کرد: جایگزینی لوله‌های بتنیِ قدیمی با لوله های پلی اتیلن که از کیفیت بالاتری برخوردار هستند، از جمله اولویت‌های شرکت آب و فاضلاب است که از چند سال قبل در دستور کار قرار دارد.

وی در ادامه با اشاره به تلاش این مجموعه برای رفع هر چه سریع‌تر مشکل بالازدگی فاضلاب در برخی معابر، از شهروندان خواست تا از برداشتن درب منهول در مواقع بارندگی و آب گرفتگی معابر خودداری کرده و در صورت مشاهده این موضوع از سوی کارکنان شهرداری و یا برخی شهروندان، موارد را به سامانه ارتباطات مردمی 122 شرکت آب و فاضلاب هرمزگان اطلاع دهند.

​​​​​​​مدیرعامل آبفای هرمزگان در پایان افزود: متاسفانه علاوه بر خسارات مالی به تاسیسات فاضلاب، خساراتی نیز به برخی شهروندان در اثر ورود سیلاب به منازل از طریق شبکه فاضلاب و یا سقوط به منهول‌های باز شده، به آنها تحمیل شده است که می‌بایست مورد پیگیری قرار گیرد.

انتهای پیام/88037/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول