اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  راه و مسکن

اختصاص بخشی از اراضی پردیس به پارک فناوری/ به کمک دانش‌بنیان‌ها جلوی خروج ارز را می‌گیریم

وزیر راه و شهرسازی، گفت: تفاهم کرده‌ایم که واگذاری بخشی از اراضی پردیس برای پارک فناوری پردیس آغاز شود.

اختصاص بخشی از اراضی پردیس به پارک فناوری/ به کمک دانش‌بنیان‌ها جلوی خروج ارز را می‌گیریم

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، محمد اسلامی امروز در مراسم امضای تفاهم‌نامه همکاری مشترک بین معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و وزیر راه و شهرسازی اظهار داشت: یکی از سیاست‌های اصولی و پابرجای وزارت راه و شهرسازی در این دوره توجه به ظرفیت داخل است.

وی ادامه داد: در شرایط کنونی کشور که شدیدترین تحریم‌ها از سوی استکبار جهانی اعمال می‌شود و هر روز برگ جدیدی از تحریم‌ها با لحن تهدیدآمیز علیه ایران وضع می‌شود وزارت راه و شهرسازی تلاش کرده است با استفاده از توان داخل نیاز به خریدهای خارجی را کاهش دهد.

وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: دو نمونه از اجرای این سیاست‌ها امروز در تفاهم با معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری نمود یافته است. البته این موارد از نظر تصمیم‌گیری جدید نیست و اثری فرهنگی و بنیادی در رفتارهای سازمانی ما دارد. 

اسلامی ادامه داد: این تفاهم‌نامه‌ها در بخش‌های هواشناسی و حمل‌ونقل جاده‌ای است؛ نگاه به ظرفیت دانش‌بنیان کشور و جلوگیری از خروج ارز از کشور از اهداف این تفاهم‌نامه است. 

وی اظهار داشت: سازمان هواشناسی اغلب نیازها را بیش از این از خارج از کشور تأمین می‌کرد اما در راستای ارتقا و تحول اساسی در قدرت پیش‌بینی سازمان هواشناسی تلاش کردیم به صورت فراگیرتر اقدام کنیم و تولید داخل را در دستور کار قرار دهیم. 

وزیر راه و شهرسازی افزود: این تفاهم‌نامه بخشی در حوزه حوادث هوانوردی و بخشی در حوزه وضعیت هوا است.

* هوشمندسازی حمل‌ونقل با کمک‌ دانش‌بنیان‌ها

اسلامی گفت: موضوع دوم نگاه به هوشمندسازی حمل‌ونقل و استفاده از ظرفیت شرکت‌های دانش‌بنیان است.

وی ادامه داد: حمل‌ونقل سهم بزرگی در زندگی و اقتصاد مردم دارد، هر چه نظام حمل‌ونقل کیفی‌سازی شود می‌توان در جهت افزایش بهره‌وری گام برداشت. 

وزیر راه و شهرسازی گفت: هوشمندسازی موجب می‌شود ناوگان ما بازدهی بهتری داشته باشد ضمن آنکه نرخ‌های حمل‌ونقل متعادل شود و نوسازی ناوگان بهتر پیش رود.

* واگذاری بخشی از اراضی پردیس به پارک فناوری

اسلامی گفت: تفاهم کرده‌ایم که واگذاری بخشی از اراضی پردیس به پارک فناوری پردیس آغاز شود تا زمینه حرکت به سمت اقتصاد دانش‌بنیان بیشتر فراهم شود.

وی افزود: ایران به لحاظ اقلیمی در شرایطی است که هم متنوع است به همین دلیل امکانات و تجهیزات را باید به گونه‌ای ارتقا دهیم که در حوزه هواشناسی با استفاده از توان داخل به روز باشیم. 

وزیر راه و شهرسازی گفت: ظرفیت شرکت‌های دانش‌بنیان کشور به بلوغ رسیده است و می‌تواند نیاز سخت‌افزاری و نرم‌افزاری کشور را تأمین کند. 

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول