اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  همدان

ولایتمداری و دشمن‌شناسی شهیدهمدانی را شاخص کرد

یکی از فرماندهان هشت سال دفاع مقدس با بیان اینکه ولایتمداری و دشمن‌شناسی شهیدهمدانی را شاخص کرد گفت: اگر امثال شهید همدانی در سوریه و عراق حاضر نمی‌شدند و به داعش خاتمه داده نمی‌شد، امروز حکومت داعش با همکاری آل سعود در سه کشور ایجاد می‌شد.

ولایتمداری و دشمن‌شناسی شهیدهمدانی را شاخص کرد

میرزامحمد سلگی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در همدان با اشاره به سالگرد شهادت شهید همدانی، خدمات بزرگ ایشان را به دین و انقلاب گرامی داشت و اظهار کرد: این شهید بزرگوار از ابتدای جنگ تحمیلی در دفاع از انقلاب حضور داشتند و در تشکیل لشکر انصارالحسین(ع) نیز بسیار موثر بودند.

وی با بیان اینکه لشکر انصارالحسین(ع) نقشی ارزنده در هشت سال دفاع مقدس ایفا کرد افزود: مقام معظم رهبری با عبارات خاصی از این لشکر یاد می‌کنند و می‌فرمایند «سلام بر یاران امام حسین(ع)، سلام بر لشکر انصارالحسین(ع)‌ و سلام بر شهیدان، دلاوران روز و عابدان شب» که همین موضوع اثرگذاری این لشکر را نشان می‌دهد.

فرمانده وقت گردان ابوالفضل لشکر انصارالحسین(ع) با اشاره به اینکه شهیدهمدانی از ابتدای تشکیل لشکر انصارالحسین(ع) حضور شاخصی داشت تصریح کرد: ایشان مورد وثوق سربازان، بسیجیان و مردم در لشکر انصارالحسین(ع) بود و همه فرماندهی او را قبول داشتند.

وی با بیان اینکه سردار همدانی تمام ویژگی‌های یک فرمانده تمام‌عیار را داشت ادامه داد: نماز اول وقت، وقت‌شناسی، دشمن‌شناسی و ولایتمداری در این شهید بزرگوارموج می‌زد تا همه او را به عنوان نمونه کامل فرمانده قبول داشته باشند.

سلگی با اشاره به اینکه سردارهمدانی پس از هشت سال دفاع مقدس نیز منشأ خیر بودند گفت: این شهید بزرگوار در خنثی کردن فتنه پیچده 88 هم نقش حائز اهمیتی داشتند و در این راه فداکاری‌های بزرگی به خرج دادند.

وی از تلاش برخی برای به حاشیه راندن این شهید بزرگوار بعد از ورود ایشان در مقابله با فتنه 88 سخن به میان آورد و تأکید کرد: مراسم تشییع پیکر شهیدهمدانی چنان باشکوه برگزار شد که توجه مقام معظم رهبری را نیز به دنبال داشت، اگر فردی مورد وثوق مردم نباشد مراسم تشییع پیکر او نیز پرشور برگزار نمی‌شود. 

این فرمانده هشت سال دفاع مقدس با بیان اینکه سردارهمدانی در سوریه به عنوان مستشار، نیروهای مردمی را منسجم کرد گفت: ایشان با همکاری سردار سلیمانی در سوریه و عراق در خط مقدم حضور داشتند و بعد از سال‌ها تلاش به شهادت رسیدند.

وی با تأکید بر اینکه شهید همدانی همواره بوی شهادت می‌داد اظهار کرد: این شهید بزرگوار در سرکوبی داعش بسیار مؤثر بود و در نهایت مزد خود که همانا شهادت بود را گرفت و این موضوع باید برای جامعه ما الگو باشد.

فرمانده وقت گردان ابوالفضل لشکر انصارالحسین(ع) در دوران دفاع مقدس با اشاره به اینکه همه مدیون شهید همدانی هستیم، ایشان را شهیدی جهانی خواند و افزود: اگر امثال شهید همدانی در سوریه و عراق حاضر نمی‌شدند و به عمر داعش خاتمه نمی‌شد، امروز حکومت داعش با همکاری آل سعود در سه کشور ایجاد می‌شد و شرایط بدتری از دفاع مقدس را برای ما ایجاد می‌کردند.

وی ادامه داد: دست و پا زدن استکبار و امریکا و هزینه 7 تریلیارد دلاری آنها شکست است، آنها از جریان مقاومت ضربه کاری خوردند که این موضوع نتیجه مجاهدت شهید همدانی و همرزمانشان بود.

سلگی خاطرنشان کرد: با توجه به ضربه‌ای که استکبار از ایران اسلامی خورده است طبیعی است که به دنبال ایجاد مشکلاتی برای ما باشد.

انتهای پیام/89033/خ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول