اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  تهران

استفاده از پساب تصفیه شده فاضلاب منطقه ۲۲ برای آبیاری فضای سبز تهران

دبیر مجمع نمایندگان استان تهران در مجلس، از ارائه پیشنهاد در نشست این مجمع با مسوولان استانداری و وزارت نیرو مبنی بر سرمایه‌گذاری شهرداری برای استفاده از پساب تصفیه شده فاضلاب منطقه ۲۲ به منظور آبیاری فضای سبز تهران خبر داد.

استفاده از پساب تصفیه شده فاضلاب منطقه ۲۲ برای آبیاری فضای سبز تهران

محسن علیجانی زمانی در تشریح جزئیات نشست مجمع نمایندگان استان تهران با معاونان عمران استانداری و آبفای وزیر نیرو، گفت: این نشست به منظور بررسی مسائل مرتبط با حوزه آب و فاضلاب استان تهران و شهرستان‌ها و روستاهای پیرامون آن برگزار شد.

۱۲درصد شهرستان‌های تهران از پوشش شبکه فاضلاب بهره‌مند شده‌اند

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: وضعیت آب شرب و پوشش شبکه فاضلاب در تهران و شهرستان‌های پیرامون آن از دیگر موضوعاتی بود که در این نشست بررسی شد که نشان می‌دهد در شهرستان‌ها ۱۲ درصد، در تهران ۷۵ درصد و متوسط کشوری ۴۸ درصد بوده است.

وی تصریح کرد: مسوولان حاضر در این نشست گزارشی در زمینه تامین آب منطقه‌ای این استان ارائه دادند و وضعیت سدها و تامین آب شرب تهران و شهرستان‌های پیرامون آن به خصوص غرب استان تهران همچون بهارستان و شرق تهران یعنی پردیس را تشریح کردند.

علیجانی خاطرنشان کرد: وضعیت تصفیه‌خانه‌ها و مجتمع‌های آبرسانی روستایی و وضعیت شبکه‌های آبرسانی و فاضلاب استان تهران نیز در این نشست مورد بررسی قرار گرفت؛ همچنین موضوع نحوه استفاده ۳۰۰ میلیون مترمکعب از آب شرب تهران به منظور آبیاری فضاهای سبز توسط شهرداری تهران مطرح شد؛ به این صورت که اگر شهرداری تهران در شبکه فاضلاب منطقه ۲۲ سرمایه‌گذاری کند می‌تواند از پساب فاضلاب منطقه که تصفیه می‌شود برای آبیاری فضای سبز تهران استفاده کند.

وی اظهار کرد: یکی دیگر از موضوعاتی که مطرح شد تعیین اعتبارات لازم برای اجرای پروژه‌هایی بود که باید در بودجه سال ۹۹ لحاظ شود، همچنین در مورد اصلاح مقررات جهت استفاده از ارزش افزوده برای روستاها پیشنهاداتی مطرح شد.

تشکیل کارگروهی برای تعیین اعتبارات مورد نیاز تهران جهت لحاظ در بودجه ۹۹

این نماینده مردم در مجلس دهم، یادآور شد: در پایان این نشست نکات و مشکلاتی که در سطح استان تهران وجود دارد توسط همکاران مطرح شده و مقرر شد کارگروهی در مجمع استان تهران با همکاری استانداری ایجاد شود تا اعتبارات مورد نیازی که باید در بودجه ۹۹ لحاظ شود را پیگیری کند.

دبیر مجمع نمایندگان استان تهران در مجلس شورای اسلامی، تاکید کرد: تخصیص سه یازدهم سهم ری از تصفیه‌خانه جنوب تهران مصوبه‌ای که توسط رئیس جمهور باید محقق می‌شد، اما تاکنون عملیاتی نشده است، همچنین تکمیل شبکه فاضلاب اسلامشهر جهت ارتقاء کیفیت آب، مشکل دکل‌های برق، آبیاری با آب‌های آلوده و مسائل مرتبط با شهرستان‌های استان تهران همچون بهارستان، پاکدشت و … از دیگر موضوعاتی بود که در این نشست مورد بررسی قرار گرفت.

انتهای پیام/د/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول