اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آفریقا

ابراز نگرانی اتحادیه عرب در خصوص حوادث عراق

دبیرکل اتحادیه عرب با ابراز نگرانی از حوادث این روزهای عراق، خواستار گفت‌و‌گو برای پاسخ به خواسته‌های معترضان شد.

ابراز نگرانی اتحادیه عرب در خصوص حوادث عراق

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «احمد ابوالغیط» دبیرکل اتحادیه عرب، امروز (شنبه) در بیانیه‌ای از کشته شدن تعدادی از معترضان و نیروهای امنیتی در عراق ابراز تأسف کرد.

به نوشته روسیا الیوم، «احمد ابوالغیط» با تسلیت به خانواده‌های جان باختگان، برای زخمی‌ها نیز طلب شفای عاجل کرد و گفت که امیدوار است دولت عراق با تمام وجود برای آرام کردن اوضاع و آغاز فوری گفت‌وگوهای جدی و واقعی برای حل و فصل مسائلی که موجب تظاهرات شده است؛ تلاش کند.

یک منبع مسئول در دبیرخانه اتحادیه عرب نیز گفت که این نهاد از عراق برای پایان دادن به وضعیت فعلی و ایجاد صلح و ثبات حمایت می‌کند.

به گفته کمیسیون حقوق بشر پارلمان عراق، در اعتراضات چهار روز گذشته تاکنون ۷۳ نفر جان باخته و بیش از سه هزار نفر مجروح شده‌اند. این اعتراضات در حالی است که امروز شهرهای عراقی شرایط به نسبت آرامی را شاهد بود.

دولت عراق اعلام کرد که از ساعت پنج صبح امروز، منع آمد و شد در پایتخت، تمام شده و وضع استان‌های جنوبی نیز به حال عادی بازگشته است. (جزئیات بیشتر)

انتهای پیام/م

 

 

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول