اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  صنعت ، تجارت ، بازرگانی

توضیحات مدیر رادیو اقتصاد درباره برنامه‌های رادیویی مرتبط با لایحه تجارت

مدیر رادیو اقتصاد گفت: برگزاری چندین مناظره بین موافقان و مخالفان لایحه تجارت در برنامه هایی مانند رهیافت و روی خط اقتصاد، از اقدامات رادیو اقتصاد در این زمینه بود.

توضیحات مدیر رادیو اقتصاد درباره برنامه‌های رادیویی مرتبط با لایحه تجارت

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، در روزهای گذشته انتقاداتی توسط برخی مسئولین از جمله علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی از برنامه های صداوسیما در مورد نحوه پرداخت به یکی از مصوبات مجلس مطرح شد. لاریجانی با تندی از ریاست صداوسیما خواست تا شخصا ورود کرده و اوضاع نابسامان پیش آمده را مدیریت کند. این مصوبه، تصویب دفتر اول لایحه تجارت بود. مصوبه ای که البته انتقادات بسیاری را به دنبال داشت. صداوسیما نیز در برنامه‌های مختلف با دعوت از نمایندگان مجلس و کارشناسان مختلف به بررسی ابعاد مختلف لایحه تجارت پرداخت.

یکی از شبکه هایی که به نقد و بررسی این مصوبه مجلس پرداخت، شبکه رادیویی اقتصاد بود. در این راستا به سراغ محمدرضا مهدیار اسماعیلی مدیر این شبکه رادیویی رفتیم تا از کم و کیف این برنامه ها مطلع شده و نظر وی را در مورد لایحه تجارت جویا شویم.

اسماعیلی در ابتدا با اشاره به نقش رسانه در آگاه سازی جامعه گفت: به فرموده حضرت امام خمینی (ره) رادیو و تلویزیون یک دانشگاه عمومی است. اعتقاد به این جمله، لوازمی دارد که پرداختن به مسائل روز و آگاه سازی جامعه از تحولات اقتصادی و اجتماعی، از لوازم اصلی آن است.

مدیر شبکه رادیویی اقتصاد در ادامه به رسالت های رادیو اقتصاد پرداخت و گفت: یکی از سه ماموریت اصلی رادیو اقتصاد آگاهی سازی در جامعه است که در کنار وظیفه اطلاع‌رسانی صحیح رسانه ملی باید مورد توجه قرار گیرد.

وی در مورد لزوم ورود رادیو اقتصاد به لایحه تجارت گفت: در راستای همین ماموریت ها بود که به بررسی لایحه تجارت پرداخته شد چرا که لایحه تجارت جزو 8 قانون مادر کشور محسوب می شود، توجه به تغییرات آن و اطلاع رسانی و آگاهی بخشی به مردم و به خصوص فعالان اقتصادی از اهمیت به سزایی برخوردار است.

مدیر شبکه رادیو اقتصاد افزود: با توجه به انتقادهای مطرح شده توسط کارشناسان مختلف حقوقی و اقتصادی نسبت به تصویب دفتر اول لایحه تجارت در مجلس، لازم بود تا در یک فضای کارشناسی به بررسی ابعاد مختلف این لایحه پرداخته شود. بنابراین شبکه رادیویی اقتصاد طبق وظیفه ذاتی خود و همچنین اهمیت این قانون در فضای اقتصادی و اجتماعی کشور در برنامه های مختلف خود به صورت کاملا کارشناسی و بی طرفانه به این لایحه پرداخت.

اسماعیلی با اشاره به برنامه های مختلف رادیو اقتصاد در این زمینه گفت: برگزاری چندین مناظره بین موافقان و مخالفان این لایحه در برنامه هایی مانند رهیافت و روی خط اقتصاد، از اقدامات رادیو اقتصاد در این زمینه بود.

وی افزود: در این برنامه‎ها کارشناسان موافق و مخالف ضمن تاکید بر برخی نقاط مثبت لایحه تجارت به تبیین و بیان نقدهای کارشناسی در مورد آن پرداختند که مشروح این برنامه ها در سایت رادیو اقتصاد قابل دسترسی است و کارشناسان و علاقه مندان می توانند به آن دسترسی داشته باشند.

مدیر شبکه رادیویی اقتصاد در پایان با اشاره به انتقادات از صداوسیما در پرداختن به لایحه تجارت گفت: رادیو اقتصاد طبق وظیفه قانونی خود و به صورت کاملا کارشناسی به موضوع لایحه تجارت پرداخته و آمادگی دارد در برنامه های آینده هم همین روال برخورد کارشناسی و تخصصی با لایحه تجارت را دنبال کند. پیشنهادم به مسئولین و تصمیم گیران این است که صعه صدر خود را در مقابل انتقادات کارشناسی افزایش دهند و به این نکته توجه داشته باشند که خبرگزاری‎ها، رادیو و تلویزیون تنها برای تعریف از نقاط مثبت نبوده و نقش ویژه ای در بررسی کارشناسی مسائل روز جامعه و کمک به ارتقای کیفیت تصمیم گیری در جامعه دارند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول