اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  علم و فن آوری ایران

ایران جزء 11 کشور برتر دنیا در انتشار مقالات حوزه لیزر

ایران در حوزه نشر پژوهش‌ها به رتبه 11 در انتشار مقالات حوزه لیزر در سال 2018 ارتقا یافت.

ایران جزء 11 کشور برتر دنیا در انتشار مقالات حوزه لیزر

به گزارش گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس به نقل از مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، در ایران برای راهبری و سیاست گذاری هدفمند تر، دو حوزه فوتونیک، لیزر و مواد پیشرفته و ساخت با یکدیگر ادغام شد و ستاد توسعه فناوری های فوتونیک، لیزر ، مواد پیشرفته و ساخت  تحت نظر معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری شکل گرفت . حمید لطیفی دبیر این ستاد می گوید در آخرین سلسله اقدامات حمایتی به تازگی، پس از انجام آنالیز و داوری های لازم 60 طرح فناورانه و دانش بنیان در اولویت پرداخت تسهیلات و یا یاری بلاعوض این نهاد و دیگر مراکز همراستا قرار گرفته است.

 پس از سالها پژوهش و شکل گیری هسته های جداگانه و خود جوش علمی در نقاط مختلف کشور، علی رغم وجود کارهای انجام نگرفته بسیار ، یک زیست بوم قابل اعتنا در حوزه لیزر و فوتونیک به وجود آمده است که توانایی  و اعتماد به نفس کافی برای پاسخگویی به نیازهای علمی کشور را دارد. در حال حاضر از بیش از 50 هزار مقاله  منتشر شده در این حوزه در دنیا ، بیش از 1650 مقاله در حوزه اپتیک و مولوکولی ، متعلق به ایران است.

در دهه 80 19میلادی،  رتبه ایران در این بخش بالای 40 بود و در سال 2018 به مدد جوانان خلاق  کشور ، ایران توانست به عنوان یازدهمین کشور در این حوزه شناسایی شود. البته به گفته متخصصین امر هنوز در این حوزه کارهای بر زمین مانده بسیاری وجود دارد، تجاری سازی طرحها از جمله مواردی است که در کشور نیاز به اهتمام بیشتر جوانان و متخصصان جوان کشور دارد .

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول